Gjest Siklerotte Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Tja, delvis. Det vil si at det hadde vært litt rart å gi barnet mitt et veldig norskt navn ettersom jeg har et engelskklingende etternavn, men jeg hadde gjort det hvis jeg hadde elsket navnet.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Tja, delvis. Det vil si at det hadde vært litt rart å gi barnet mitt et veldig norskt navn ettersom jeg har et engelskklingende etternavn, men jeg hadde gjort det hvis jeg hadde elsket navnet. Hehe, da tenker du litt som meg! Jeg har et rart etternavn, det høres ut som jeg stammer fra island. Mannen har et grusomt etternavn. Er ikke mange som heter det i Norge, så jeg kan ikke si det. Jeg synes jo gjerne det skal klinge litt, men samtidig blir navnene så kjedelige om de skal passe etternavnene våre. Fant et perfekt navn til jenta vår, men nå som nummer to kommer er det skikkelig vanskelig... Anonymous poster hash: c863e...ff8
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Så klart! For eksempel ville jeg unngått kombinasjonen av et fornavn som slutter på en konsonant og et fornavn som begynner på et. Fordi det kan bli vanskelig å si og mange misforståelser når man skal presentere seg eller bli ropt opp. Fornavn bør helt klart stå til etternavnet. Mange damer bytter navn når de gifter seg men mange beholder jo også etternavnet sitt, så det er heller ikke noe argument for å blåse i at det ikke klinger. Men bare så det er sagt, synes det er nitrist i de familier hvor barna ukritisk får fars etternavn, når hans etternavn er skikkelig kjipt ("Hansen") og mora har et nydelig stedegent eller spesielt navn. Blir faktisk litt lei meg på barnas vegne. Kall meg rar Anonymous poster hash: fbea8...6ae
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #10 Skrevet 12. juli 2013 Delvis. Jeg har et veldig uvanlig etternavn så mannen mente da at det ikke passet med et for spesielt fornavn. Kan si meg enig i det.. Anonymous poster hash: 8d93b...ceb
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #11 Skrevet 12. juli 2013 Altså. Jeg vet om en Romeo Nilsen Paulsen. Bøttesløvt. Det er ok å tenke seg litt om på fornavn og etternavn Anonymous poster hash: dfa41...9b1
Vipsenmamma Skrevet 12. juli 2013 #12 Skrevet 12. juli 2013 Ja, jeg synes det er viktig at fornavn og etternavn "hører" sammen. De skal tilsammen bli et fint navn. Et det ikke er vanskelig å presentere seg med - eller oppfatte.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 12. juli 2013 #13 Skrevet 12. juli 2013 Ja, har forkastet mange navn fordi de hørtes tullete ut med etternavnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå