Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning..Hvordan merket dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Har de siste ukene ligget litt i grenseland med tanke på blodtrykket. Er i uke 38 og hadde blodtrykk på 120/95 ved sist kontroll. Men ingen proteiner i urinen.  De siste dagene har jeg følt meg så rar...hodepine og merkelig i kroppen. 

Hvordan merket dere at dere hadde svangerskapsforgiftning? Fikk dere hodepine? 

Anonymous poster hash: a8543...79d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vondt i hode og merkelig følelse i kroppen, nesten litt uforklarlig.. Føltes nesten ut som om det var en person på størrelse med en barbiedukke som styrte alle bevegelsene mine- alt var plutselig ekstremt tungt, og jeg ble veldig trøyt. Våknet dagen etter av kynnere som presset oppover og kvalme.. Var akutt sv forgiftning. 

Jeg hadde tatt kontakt med legen ganske kjappt hvis jeg var deg! Man kjenner på seg at noe er i gang med å skje, hvis det er noe galt,  og siden du spør er det tydelig at du gjør det!

Anonymous poster hash: 0a9d0...e85
Skrevet

Kan jeg kontakte føden for dette nå, eller kan jeg vente med å undersøke hos fastlege i morgen?  Det er mange tilfeller av svangerskapsforgiftning i familien om det er av betydning..

Skrevet

Kontakt føden nå du.

Anonymous poster hash: 63b4e...a8c

Skrevet

Ring føden du!

Skrevet

Jeg har også hatt SVforgiftning. Jeg hadde proteiner i urinen, høyt BT men ikke noe tredje tegn som man skal ha. Hadde ekstremt jobbe føtter, men kan man jo ha uansett. Men den følelsen i kroppen, har jeg ikke skjønt nå før i ettertid at var veldig grusom! Og hvor dårlig jeg faktisk var.

Men når det er sagt, så trudde jeg man liksom må ha utslag på proteiner i urina for at det skal være SVforgiftning? Uansett så blir man ør i hodet av høyt BT...

Anonymous poster hash: 2f7f9...2a1

Skrevet

Jeg har ikke hatt utslag på urin, men 10 dager siden jeg sjekket sist.. Har hovne bein og armer, og hodepine.. ikke smerter i magen. 

Skrevet

proteiner i urinen kan komme raskt. Jeg hadde kun spor av dette en tordagskveld (var innom føden pga falsk alarm), fredagen følte jeg ubhag, lørdag morgen hadde jeg kvalme og kynnere som presset oppover. reiste da på føden og fikk ganske raskt KS

**Anonym lengre opp i tråden**

Skrevet

Hvor høyt blodtrykk hadde du da du kom inn på føden? 

Skrevet

Det fikk jeg ikke med meg, ttror jeg spurte og de bare sa det er høyt.. er selv sykepleier så kan hende de ikke ville uroe meg mer.? 

Hadde fult utslag på proteiner, ungen lå med 200 i hjerterytme og blodprøvene var ikke fine.. 

Bedre å gå en gang for mye enn for lite, ingen som tenker du er hysterisk av den grunn hvis du er redd for det. Ta hvertfall en tlf til føden å snakk med noen som kan dette. 

Skrevet

Føler meg litt hysterisk, hehe. Er så fulle fødeavd for tiden og ønsker ikke å mase, men får ta en tlf. Takk for hjelpen:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...