Gå til innhold

Hvordan få mannen til å forstå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig sliten. Har en sønn på 4 mnd. Fullammer, så mye ansvar havner på meg. Ammer hver 3. time, også på natta. Babyen sovner som regel kl. 22-23, og sover til ca 08.00. Da har jeg vært oppe mange ganger om natta, og må nesten stå opp fordi han skal ha mat når han våkner.

Mannen har hatt ferie 2 uker. Vi har vært med svigers på hytta, og der bader mannen, han slapper av i hengekøya, ute i båten og fisker, mens jeg passer på babyen.

Nå ble han sur fordi jeg gikk og la meg, etter 3 timer med byssing og pupp for å få den grinete babyen til å sove :/ Jeg er så sliten at jeg hadde hoppa uttafor et stup om det ikke var for min elskede sønn.

Kjøkkenet ser ut som et dass, men mannen ligger på sofaen og glaner på facebook mens han er sur fordi jeg legger meg. Og sikkert fordi vi ikke har hatt sex på flere uker.

Å fortelle at jeg er sliten nytter ikke. Hvordan få han til å forstå hvor slitsom min hverdag er og at han lever et himmelsk liv sammenlignet med meg?

Anonymous poster hash: 98297...4f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekk han hver gang du ammer babyen og se etter noen dager hva han sier :)

Anonymous poster hash: 3d02d...26f
Skrevet

Bortskjemt mann? Gjør som nevnt over her, vekk ham hver gang du ammer. Det andre du kan gjøre, er å "lempe" babyen til mannen når du ikke ammer, og gjør det mannen ellers ville gjort.

Anonymous poster hash: 2357f...237

Skrevet

Kast han på huet og ræva ut

Skrevet

Babyen er fire måneder. Du er mamma og du har mat. Lev med det.

Skrevet

Hun er mamma ja, men bleieskifter og hushjelp?

Skrevet

Vekk han hver 3 time og nekt han og sove holdt han våken frem til du kan sove igjen. Og så tvinger du han ut av sengen kl 08 om morgenen for og lage frokost, rydde, vaske , lage middag og så sørger du for at HAN underholder babyen mellom ammingen samtidig som han må lage middag og rydde kjøkkenet. Om kvelden så spør du han om dere ikke skal ha sex, for det er jo så lenge siden :P

Denne mannen må få oppleve hvordan det er FØR han skjønner det....

Skrevet

Babyen er fire måneder. Du er mamma og du har mat. Lev med det.

Trodde JEG var dørmatte, lurer virkelig på hvilket liv du lever...

Jeg har mat ja, men de 3 timene mellom maten trenger jeg vel ikke sitte å passe på babyen hver dag? For så å rydde huset når babyen endelig har sovnet? Nei, da er det natta på meg også så får bare mannen furte.

Anonymous poster hash: 98297...4f8

Skrevet

Hvorfor legges ikke babyen tidligere?

Barn på den alderen skal være i seng til kl 7. 

Ellers er jeg enige med resten. Vis ham hvordan det er å være deg. Vekk ham, spark ham igang med husarbeid.

Be ham være hjemme med hus og barn frem til du kommer hjem noen timer etterpå.

Anonymous poster hash: f28f8...1c9
Skrevet

Hvorfor legges ikke babyen tidligere?

Barn på den alderen skal være i seng til kl 7.

Ellers er jeg enige med resten. Vis ham hvordan det er å være deg. Vekk ham, spark ham igang med husarbeid.

Be ham være hjemme med hus og barn frem til du kommer hjem noen timer etterpå.

Skal være i seng?

Ikke alle barn er like lett å få inn søvnrutiner på , og man skal jo begynne mellom 3-12 måneder å få rutiner på dem..

Til hi,hadde prøvd og vekke ham:)

Anonymous poster hash: f28f8...1c9

Anonymous poster hash: a89bc...386

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...