Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 Når jeg sier at jeg har kjøpt meg noe nytt så spør hun hvorfor jeg ikke heller kjøpte det andre jeg så på(som ikke var så bra). Jeg får mye hjelp økonomisk for tiden, og hun spør og graver og spør om jeg ikke heller skal ta meg opp et lån. Sier at jeg skal til syden snart, hun sitter bare og måper og får ikke frem et ord. Hun klarer ikke å glede seg på andres vegne eller å se/høre om at andre har noe som hun vil ha. Så jeg må innrømme at jeg koser meg litt når jeg ser reaksjonen hennes, hun blir bare helt smålig og latterlig og jeg klarer ikke å se på henne som en nær, god venninne lenger. Anonymous poster hash: 45318...bd3
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Det kan jo tenkes at hun synes du skryter litt mye? Og at hun er litt lei av deg... Anonymous poster hash: c1bc4...036
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 Enig med #2... Hun er nok ufattelig lei av deg, og synes du skryter. Anonymous poster hash: 5f360...d9b
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Du får mye hjelp økonomisk for tiden, men du skal til syden? Kan det være dette er hennes måte å hinte om at hun syns du feilprioriterer eller noe sånt? Anonymous poster hash: 042e3...4b7
mylittlecat Skrevet 11. juli 2013 #5 Skrevet 11. juli 2013 Jeg har og ei slik venninne. Som deg, altså... Ufattelig kjedelig å sitte å høre på skryt om hva hun har kjøpt og hva hun skal kjøpe. Jeg er ikke sjalu, har fint mulighet til å kjøpe det samme. Men, skjønner jo nå at hun kanskje oppfatter meg som det, da jeg har null interesse av å høre på slikt
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #6 Skrevet 11. juli 2013 Nei, det er veldig sjelden jeg skryter at noe jeg har kjøpt. Det er stort sett hun som kommenterer og spør. Er i etableringsfasen på nytt så det er mye jeg trenger. Ferien er det noen som spanderer. Prøver å si minst mulig, men hun spør og graver. Lurer på hvem hun spør for, kanskje hun forteller det til andre for å føle seg bedre? Hva vet jeg. Anonymous poster hash: 45318...bd3
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Hadde hun vært en god venninne så hadde hun gledet seg på mine vegne for at jeg endelig får muligheten til å reise på ferie. Eller så hadde hun sagt fra om at hun evt synes jeg feilprioriterte pengene mine/skryter for mye eller hva det nå måtte være. Anonymous poster hash: 45318...bd3
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Kanskje hun jobber ræven av seg og har det helt greit, men gjerne ikke råd til alt det du får servert på sølvfat. Anonymous poster hash: 2a2e5...d50
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #9 Skrevet 11. juli 2013 Kanskje hun jobber ræven av seg og har det helt greit, men gjerne ikke råd til alt det du får servert på sølvfat. Anonymous poster hash: 2a2e5...d50 Ja, kanskje det. Hva så? Når mine andre venninner som har det godt økonomisk forteller meg at de har kjøpt seg en grisedyr bil eller skal på cruise i Karibien så blir jeg jo kjempeglad på deres vegne. Flott for dem!! Anonymous poster hash: 45318...bd3
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 Ja men det er ikke så veldig hyggelig å sitte å se på at noen leker seg gjennom livet, får servert både det ene og det andre uten å løfte en finger, mens en selv ligger i mellomklassen, jobber ræven av seg, har stoltheten i behold og stort sett klarer seg selv, men har fint lite råd til sydenturer og shopping hver uke. Vær litt forsiktig med hvordan du legger ting frem, og husk stoltheten din. Du blir mest stolt av tingene du oppnår selv. Anonymous poster hash: 2a2e5...d50
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #11 Skrevet 12. juli 2013 Ja men det er ikke så veldig hyggelig å sitte å se på at noen leker seg gjennom livet, får servert både det ene og det andre uten å løfte en finger, mens en selv ligger i mellomklassen, jobber ræven av seg, har stoltheten i behold og stort sett klarer seg selv, men har fint lite råd til sydenturer og shopping hver uke. Vær litt forsiktig med hvordan du legger ting frem, og husk stoltheten din. Du blir mest stolt av tingene du oppnår selv. Anonymous poster hash: 2a2e5...d50 Er det noen som har slitt seg igjennom livet så er det jeg. Jeg mister ikke stoltheten min av å ta imot noe fra andre når jeg trenger det. Overhodet ikke, jeg fortjener å ha det godt som alle andre. Om noen spanderer så hva så? Jeg kan gi tilbake på en annen måte ved hjelp av tid og tjenester. Kanskje jeg vinner i Lotto en dag også, da er det min tur til å spandere. Anonymous poster hash: 45318...bd3
skjotta Skrevet 12. juli 2013 #12 Skrevet 12. juli 2013 Wow Ja men det er ikke så veldig hyggelig å sitte å se på at noen leker seg gjennom livet, får servert både det ene og det andre uten å løfte en finger, mens en selv ligger i mellomklassen, jobber ræven av seg, har stoltheten i behold og stort sett klarer seg selv, men har fint lite råd til sydenturer og shopping hver uke. Vær litt forsiktig med hvordan du legger ting frem, og husk stoltheten din. Du blir mest stolt av tingene du oppnår selv. Anonymous poster hash: 2a2e5...d50 Er det noen som har slitt seg igjennom livet så er det jeg. Jeg mister ikke stoltheten min av å ta imot noe fra andre når jeg trenger det. Overhodet ikke, jeg fortjener å ha det godt som alle andre. Om noen spanderer så hva så? Jeg kan gi tilbake på en annen måte ved hjelp av tid og tjenester. Kanskje jeg vinner i Lotto en dag også, da er det min tur til å spandere. Anonymous poster hash: 45318...bd3 Dersom du vil imponere synes jeg du skal fortelle hva akkurat du har gjort for å fortjene masse økonomisk hjelp som du så sløser vekk på unødvendig dyre ting?
Eliane Skrevet 12. juli 2013 #13 Skrevet 12. juli 2013 Her kommer mange råd om hvorfor din venninne er "sjalu" også blir du sur og fornærma?! Reagerer veldig på at du mottar masse økonomisk hjelp,men sydentur kan du ta deg råd til?? Vi sparer i flere år vi for å ta en slik ferie,og vi tjener greit,men prioriterer ikke ferie foran hus ,barnehage,mat osv.. Tenk deg heller litt om før du skryter av shopping og ferieplaner,spesieltnår du ikke egentlig har råd til det.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #14 Skrevet 12. juli 2013 Synes også det er irriterende med folk som bare får og får, og har råd til alt mulig. Jeg må jobbe ræva av meg for å ha råd til det mest nødvendige. Og skal jeg til syden, må jeg ta opp lån, som jeg må jobbe for å betale ned. Så jeg blir misunnelig på folk som har det lettere økonomisk enn meg, uten å jobbe mer. Det er nok fordi jeg har hatt det trangt i så mange år, og begynner å bli grundig lei av å aldri kan unne meg det "alle andre" kan. Anonymous poster hash: 4689d...dfb
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #15 Skrevet 12. juli 2013 Han ringer meg 2-3 ganger om dagen- hver dag. Hvis han er veldig opptatt ringer han meg 1-2 ganger. Han er forpleiningsjef og har mye å gjøre...noen av de velger å sitte på kontoret hele dagen, men mannen min liker å hjelpe de som jobber for han med forskjellige oppgaver, så han er ganske opptatt. Anonymous poster hash: d1284...f04
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #16 Skrevet 12. juli 2013 haha...sorry, jeg svarte på feil emne....så flaut ... Anonymous poster hash: d1284...f04
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #17 Skrevet 13. juli 2013 Når jeg sier at jeg har kjøpt meg noe nytt så spør hun hvorfor jeg ikke heller kjøpte det andre jeg så på(som ikke var så bra). Jeg får mye hjelp økonomisk for tiden, og hun spør og graver og spør om jeg ikke heller skal ta meg opp et lån. Sier at jeg skal til syden snart, hun sitter bare og måper og får ikke frem et ord. Hun klarer ikke å glede seg på andres vegne eller å se/høre om at andre har noe som hun vil ha. Så jeg må innrømme at jeg koser meg litt når jeg ser reaksjonen hennes, hun blir bare helt smålig og latterlig og jeg klarer ikke å se på henne som en nær, god venninne lenger. Anonymous poster hash: 45318...bd3 Full av deg selv? Virker sånn (; Anonymous poster hash: 2d057...80e
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #18 Skrevet 14. juli 2013 Har en slik venninne selv. Og jeg har ikke annet å si enn at det er UTROLIG slitsomt å høre på, og sist men ikke minst veeldig ensformig. Og høre at andre får og får, mens andre jobber driten av seg, er sabla irriterende. Dessuten synes jeg du feilprioriterer når du trenger økonomisk hjelp. Kjente jeg ble irritert av å lese innlegget faktisk. Anonymous poster hash: 56464...152
soleia Skrevet 14. juli 2013 #19 Skrevet 14. juli 2013 Hadde måpt eg og. Du vel å leve på andre sine pengar fordi du "fortener det", og når det er slik at du kjøper dei dyraste tinga og reiser til syden, så er det langt over å ta i mot hjelp fordi du treng det. Tippar ho som meg synes det er på tide du tek ansvar for deg sjølv og din eigen økonomi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå