Gå til innhold

Drittlei mann og han mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så drittlei mannen og hans mor.Når vi drar til hans mor får jeg beskjed om hvor lenge det er til vi spiser og hvor lenge det er planlagt at vi skal bli. Da må jeg jo forholde meg til det og planlegge deretter. Men dengang ei. Gang på gang kommer vi dit en hverdag der jeg har mye å gjøre med den beskjeden om at vi spiser kl 17.00. Maten blir gjerne servert 2-3 timer senere og sier jeg ifra at jeg må begynne å dra, ja da er jeg frekk og utakknemlig. Det er helt umulig å få et ærlig svar fra noen av dem. Det ender opp med at vi blir flere timer lengere enn det jeg fikk beskjed om fordi jeg ikke får riktig informajson og det blir umulig å planlegge noe som helst. 

Har sagt til mannen at han må spørre sin mor om hvor lenge det egentlig er snakk om. Han gjør det (sier han), men det stemmer jo aldri. I dag fikk jeg beskjed om at han skulle være hjemme ved et visst tidspunkt og jeg planlegger deretter med det resultat at jeg blir sittende å vente hjemme fordi "det bare ble sånn".

Vet det er å krisemaksimere, men når det skjer hele tiden er det til å bli gal av. Hva skjedde med å planlegge hverdagen? Hva skjedde med å bare si det som det er så får man anledning til å planlegge dagen? For en mammadalt

Anonymous poster hash: 85322...0ff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du prate direkte med svigermor selv!

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Et kvarter, eller opp mot en halv time forsinkelse på sånt kan jeg godta, men ut over det. Ikke pokker! Du får ta det direkte med svigermor! 

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor langt unna mora hans bor, men bor hun ikke langt unna så hadde jeg også blitt litt irritert,

Hadde hun bodd langt unna og dere ikke ser henne alt for ofte så syns jeg ikke du skal stresse med klokka..

Men utifra innlegget ditt virker du utrolig opphengt i tid og planlegging. Du spør t.o.m hva som skjer med å si det som det er slik at du får muligheten til å planlegge dagen. men da kommer dette i kontra: hva skjedde med å ta ting på sparket, bare ta ting med ro? Hvorfor stresse med klokka hele tiden?

Anonymous poster hash: 1f181...11f
Skrevet

Husker det der irriterte meg med min forrige svigermor.

Anonymous poster hash: b588b...84e

Gjest lykkeliggift
Skrevet

Kjenner på det samme, svigermor her også er slik. Det har resultert i at jeg ikke gidder å dra dit eller planlegge noe som helst med henne. Folk som ikke har respekt for min tid gidder jeg ikke omgås !

Akuratt denne kan hun skylde seg selv for. Jeg orker ikke gang på gang på gang å ha en plan, eller gå sulten 3-4 timer fordi hun soste bort 3 timer på ingenting o stede for å gjøre klar maten til den tiden hun sa hun skulle. Og ikke ville ta hjelp, så nå er det slik.

Skrevet

Irriterande å vente på maten, men kvifor planlegge heimreise? Er det noko viktig som ventar heime?

Synes ikkje det høyres noko trivelig ut å reise på besøk med tidsskjema akkurat.

Fortell svigermor at når du blir forespeila middag kl 17 er du svolten kl 17, og at det då er vanskelig å vente på maten til kl 20.

Skrevet

Krasj mellom "ikke-planlegger" og "Planlegger":.Jeg er som deg. Jeg vil vite og planlegge. Jeg hadde nok etterhvert sagt det rett ut. Om middagen skal være 1700. Så hadde jeg tidlig gitt ytring for at jeg gleder meg, og finner det rtivelig og bli invitert...Og at jeg er kjempesulten...Om det da ikke er påbegynt mat,- så ville jeg dratt når det var sagt at det skulle være ferdig. Om maten ble ferdi ggett før det tidspunkt, hadde jeg rett og slett sagt at nå blir det for sent, jeg har andre planer..MIn mann(din sønn altså) sa at du hade dagt mat da go da,- og ferdig ca da og da..

Hadde ikke brydd meg det døyt om jeg ble sett på som uhøflig. For meg er det FRYKTELIG uhøflig og ikke ha mat ferdig når det er lovt, la gjestene vente og ikke misnt, nekte de og dra når de vil....

Anonymous poster hash: 0ccfe...1ce
Skrevet

Hei igjen og takk for svar alle sammen.

Hun bor ca 20 minutter unna med bil. Mener ikke jeg er opphengt i tid, jeg er bare i fullt arbeid. mener det er urimelig å si at maten blir servert kl 13.00, og den står ikke på bordet før kl 18.30. Jeg mistet hele arbeidsdagen den lørdagen. Jeg hadde frist til mandag og gav beskjed om at det måtte ikke bli slik som de andre gangene, jeg måtte komme meg hjem for å fullføre i løpet av et par timer. Min mann gav beskjed til sin mor at dette overhode ikke var planen og at hun burde vært ærlig på det. Hun ble skuffet over oss og at jeg ikke ville prioritere familien. 

Det er da ikke jeg som er urimelig her? Eller?

Skrevet

Når du har andre ting du må få unna er det ikkje urimelig å reise heim til planlagt tid, det er å følgje opp pliktene sine. Om du derimot hadde reist heim som rein protest hadde du vore den urimelige.

Om du var tydelig på kvifor du måtte heim har ho ingen grunn til å furte.

Skrevet

Du får sette tydelige rammer når du drar dit. Si ifra at du kan være der til feks kl 20 en dag. Da drar du kl 20 uansett om du akkurat rekker å hive i deg maten, eller dersom den ikke er servert enda.

Har dere barn? I så fall så er det jo helt urimelig at feks en treåring skal vente på maten til kl 17 og er sulten da, og ikke får mat før kl 19-20 når det er leggetid. Det går jo ikke an. Tror jeg heller egentlig ville avtalt at vi ikke skulle spise der, men bare komme på besøk. Så slipper dere å sulte iallfall.

Anonymous poster hash: c0a2f...60c
Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir skikkelig provosert på dine vegne. Min svigermor kan også være sånn at hun drar det ut, mest sannsynlig for å holde barnebarnet der lenger. Men aldri så lenge. Det lengste vi har ventet var to timer, og det var én gang. Inviterer man på middag, så inviterer man på middag. Hvis man har andre tanker, får man invitere på heldsgsbesøk og være ærlig på det. Jeg synes du skal si fra til svigermor.

Anonymous poster hash: 092ee...4dc

Skrevet

Hadde tatt med matpakke og spist kl 17 hvis det ikke var noen middag i sikte.. Kanskje de da tar hintet? ;)

Skrevet

Hun bor ca 20 minutter unna med bil. Mener ikke jeg er opphengt i tid, jeg er bare i fullt arbeid. mener det er urimelig å si at maten blir servert kl 13.00, og den står ikke på bordet før kl 18.30. Jeg mistet hele arbeidsdagen den lørdagen. Jeg hadde frist til mandag og gav beskjed om at det måtte ikke bli slik som de andre gangene, jeg måtte komme meg hjem for å fullføre i løpet av et par timer. Min mann gav beskjed til sin mor at dette overhode ikke var planen og at hun burde vært ærlig på det. Hun ble skuffet over oss og at jeg ikke ville prioritere familien.

det høres litt ut som at du kommer dit kun for å spise og så dra igjen? Du kan jo tilby deg å hjelpe henne med middagen hvis du ser at hun enda ikke har begynt når maten skulle vært servert.
Skrevet

Irriterande å vente på maten, men kvifor planlegge heimreise? Er det noko viktig som ventar heime?

Synes ikkje det høyres noko trivelig ut å reise på besøk med tidsskjema akkurat.

Fortell svigermor at når du blir forespeila middag kl 17 er du svolten kl 17, og at det då er vanskelig å vente på maten til kl 20.

Hvis det er barn inne i bildet er det ganske ille å være så forsinket med maten.

Anonymous poster hash: 8cb45...9c0

Skrevet

Hvis det er barn inne i bildet er det ganske ille å være så forsinket med maten.

Anonymous poster hash: 8cb45...9c0

Derav avsnitt to der eg anbefalar å fortelle svigermor at det er eit problem. .
Skrevet

det høres litt ut som at du kommer dit kun for å spise og så dra igjen? Du kan jo tilby deg å hjelpe henne med middagen hvis du ser at hun enda ikke har begynt når maten skulle vært servert.

Tja, jeg er ikke enig med deg der. Har på ingen måte insinuert i innlegget mitt at jeg er der for maten og kun det. Har heller forsøkt å få frem at hun med vilje lyver til oss slik at vi skal komme og gå når det passer for henne. Tar det som en selvfølge å tilby hjelp i matlagingen, men får som regel svar på at hun ikke er sulten enda "så vi venter et par timer".

Skrevet

Tja, jeg er ikke enig med deg der. Har på ingen måte insinuert i innlegget mitt at jeg er der for maten og kun det. Har heller forsøkt å få frem at hun med vilje lyver til oss slik at vi skal komme og gå når det passer for henne. Tar det som en selvfølge å tilby hjelp i matlagingen, men får som regel svar på at hun ikke er sulten enda "så vi venter et par timer".

Om ho er såpass utspekulert ville eg tatt igjen med same mynt. "Vi er svoltne no, så vi stikk ut og et. Tilbake om ei stund, svigermor".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...