Gå til innhold

Mutsy-vogn


mayflower

Anbefalte innlegg

Noen som har kjennskap til merket Mutsy? De selger det i Sverige på Nordy på Svindesund. Det har kommet nye vogner i merket, og vi har vel egentlig bestemt oss for å kjøpe den som heter Mutsy Evo. Prøvde den i butikken og den er superlett og manøvrere. Dekkene kan byttes ut med luftdekk, som det står at fungerer godt i sand, og da må det fungere noenlunde godt i snø også tenker jeg. Hjulene foran kan låses. Den er liten og kompakt, virker veldig enkel å legge sammen, og den tar ikke så stor plass. Passer fint når jeg også skal ha plass til en hund i bagasjerommet. I Sverige selger de den som en duo-vogn til 6000,-. Da får du med regntrekk også. De nye dekkene må man jo bestille utenom. Jo mer jeg leser om den på engelske sider, jo mer sikker blir jeg på at vi skal kjøpe denne vognen. 

 

Men om noen har noen erfaringer med merket eller akkurat denne vognen hadde det vært interessant å høre om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare sett den men ikke testet den på noen som helst måte. Synes du må finne ut hva som er viktig for dere når dere skal ha vogn, disse erfaringene og testene på nett stemmer mange ganger ikke overens med hva du selv opplever. 

 

F eks for meg er dette viktig.

 

-Duo vogn- da disse som regel har stor bag forhold til kombivogn, de er som regel også lettere. 

 

-Stor bag del- babyer vokser raskt og jeg vil ha plass til både baby og dunposen hele vinteren, dessuten får jeg lange barn ;)

 

-Bagdelen må være lun- ergo en god kalesje og sparketrekk som dekker for vind. 

 

- sportsdel som er stor- igjen pga lange barn og fordi jeg vil ha plass til pose også, når den tid kommer igjen. Derfor må bøylen med beina være høy nok til at bein og pose går under (etter å ha hatt vogndilla kan jeg si det er mange med fast bøyle som er alt for lave) Det er også fint om denne kan tas av slik at barnet kan klatre inn og ut når den er litt eldre.. 

 

- God liggestilling (hva skjer med alle vognene som ser ut som en tannlegestol evt "mangler" fotbrett??heh)

 

- luft hjul- sånne andre bråker og gir assosiasjoner til tiden rulleskøyter var inn :-p

 

- Svingbare fremhjul- Mye letter å trille! Også lurt at disse kan låses for besteforeldre som virkelig ikke klarer å kjøre med slike hjul haha

 

- Lett vogn- Det blir fort tungt nok inn og ut av bil, opp trapper, opp/ned bakker.. 

 

- Liten sammenlagt- slik at den ikke tar hele bagasjeplassen og slik at hvis vi er 2 med vogn som skal på tur så er det plass til begges vogner.. Dette er også avgjørende for om man faktisk gidder å bruke den og dermed ikke kjøper vogn nr 2-3

 

- god kallesje i sportsdelen- slik at den er lun og faktisk dekker for solen

 

- at det er en "kjent" vogn hvis noe skulle gå i stykker slik at jeg kan få tak i deler

 

- At det går ann å få tak i ekstra utstyr som kan være kjekt å ha :-p

 

- At den er av stoff som lett lar seg tørke av

 

- håndbremse er kjekt!

 

- At den håndtaket kan stilles slik at det passer både meg og mannen som skiller en god del cm i høyde, det er også greit for søsken som gjerne vil trille



Anonymous poster hash: bf6df...f53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra liste du har laget! Hvilken vogn innfrir disse kriteriene?

 

Anonymous poster hash: d1cc6...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg bestilte Mutsy Evo på www.kiddies24.de i går kveld. Usett, så nå er jeg nesten litt nervøs for hva som kommer på døra om en uke...

 

Fra Tyskland kostet den ca 3400 kr inkl frakt, bag og sportsdel, men kun med regntrekk til bag og ikke til sportsdel (dette var utsolgt, så kjøper det senere). I tillegg kommer moms på 25%, så regner med å betale ca 4300 kr til slutt. Synes vi kom veldig billig ut av det, og håper vi blir fornøyde :)

 

Vet du hva det kostet for ekstra hjul? Og vet du om det finnes et søskenbrett som passer til Mutsy Evo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på ekstra hjul har jeg ikke funnet ut av. Det finnes dessverre ikke søskenbrett til Evo enda. Kanskje det kommer? Jeg tenker at det sikkert finnes et "universal"søskenbrett som passer til omtrent alle vogner som man kanskje kan kjøpe. 

 

Du må vel også betale toll på vogna når den er bestilt fra utlandet?

 

Jeg tror du kommer til å bli fornøyd med vogna. Den var liten og nett, hendig og jeg syntes den var ganske pen å se på. 

 

Hvem farge bestilte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på ekstra hjul har jeg ikke funnet ut av. Det finnes dessverre ikke søskenbrett til Evo enda. Kanskje det kommer? Jeg tenker at det sikkert finnes et "universal"søskenbrett som passer til omtrent alle vogner som man kanskje kan kjøpe. 

 

Du må vel også betale toll på vogna når den er bestilt fra utlandet?

 

Jeg tror du kommer til å bli fornøyd med vogna. Den var liten og nett, hendig og jeg syntes den var ganske pen å se på. 

 

Hvem farge bestilte du?

 

Jeg bestilte svart bag og sportsvogndel, med sølv understell. Mange av fargene var utsolgte, så tok en som var inne. Det er ikke toll på barnevogner, kun moms. Se tollvesenets importkalkulator: http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564. Ved å velge barnevogn og legge til frakten får man opp hva det vil koste til slutt.

 

Jeg sendte en epost til www.kiddies24.de vedrørende søskenbrett til Evo og ifølge derer kundebehandler vil Mutsy komme med et søskenbrett på slutten av året. Jeg får ta vogna med inn på Barnas Hus eller lignende og se om de har et brett som passer.

 

Godt å høre at det ihvertfall er en der ute som er overbevist om at dette er en ok vogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sjekket litt ut og fant ut det ikke var toll på barnevogner. Vi får se om vi også bestiller vår på nettet da. Er jo litt å spare. 

 

Så bra at det kommer søskenbrett til Evo. Har ikke behov for det, men kan jo hende det kommer en gang.

 

Jeg blir bare mer og mer overbevist om at dette er vognen for meg jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er for mye styr å bestille fra Tyskland kan du kjøpe den på www.finn.no for 5266 kr fra www.kjopebarnevogn.no (kan også kjøpes rett fra nettstedet for en hundrelapp ekstra).

 

Dette blir vår tredje vogn (til barn nr tre), og denne gangen skulle jeg ikke bruke mye tid på valget - men gikk rett i fella denne gangen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
På 13.7.2013 den 13.26, prysseluskan skrev:

 

Jeg bestilte svart bag og sportsvogndel, med sølv understell. Mange av fargene var utsolgte, så tok en som var inne. Det er ikke toll på barnevogner, kun moms. Se tollvesenets importkalkulator: http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564. Ved å velge barnevogn og legge til frakten får man opp hva det vil koste til slutt.

 

Jeg sendte en epost til www.kiddies24.de vedrørende søskenbrett til Evo og ifølge derer kundebehandler vil Mutsy komme med et søskenbrett på slutten av året. Jeg får ta vogna med inn på Barnas Hus eller lignende og se om de har et brett som passer.

 

Godt å høre at det ihvertfall er en der ute som er overbevist om at dette er en ok vogn :)

Mange år etter - men ble du fornøyd med vognen??? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2013 den 11.05, mayflower skrev:

Prisen på ekstra hjul har jeg ikke funnet ut av. Det finnes dessverre ikke søskenbrett til Evo enda. Kanskje det kommer? Jeg tenker at det sikkert finnes et "universal"søskenbrett som passer til omtrent alle vogner som man kanskje kan kjøpe. 

 

Du må vel også betale toll på vogna når den er bestilt fra utlandet?

 

Jeg tror du kommer til å bli fornøyd med vogna. Den var liten og nett, hendig og jeg syntes den var ganske pen å se på. 

 

Hvem farge bestilte du?

Gikk du for denne vognen? Var du fornøyd? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...