Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #1 Skrevet 11. juli 2013 Jeg ser det er mange der som skriver at det ikke er så vanlig å invitere venner av seg selv til barnets dåp. Selvfølgelig er jo det opp til en hver å enkelt men syntes min mor sa det så fint til meg da jeg var i samme "dilemma" hvor jeg lurte på om vi skulle invitere venner til vårt barn sin dåp. Hun spurte meg om hvem det er som kommer til å være en del av mitt barn sitt liv, selvfølgelig familie og som ho da sa at venner er det utrolig viktig å ta vare på og vise at du inkluderer dem i ditt liv om du ønsker at de skal få ta del i deres og barnets hverdag. og ho sa at det er vennene som vil være mer i vår hverdag en familie. Ikke det at familien ikke er her men de vil "alltid" være der og kan besøke når som helst. Men igjen alle velger selv hva som passer best for dem, men jeg trodde det kanskje var vanlig å hvertfall å ha en eller to venner/vennepar i dåpen. Anonymous poster hash: ff1bd...cd7
Superdolly Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Men inviterer man "en eller to venner/vennepar", da står man jo fortsatt igjen med dilemmaet om _hvem_ man skal invitere, og de som da ikke blir bedt blir kanskje enda mer fornærmet? Fordi det oppleves som verre å være den venninna som ikke blir bedt, når to andre venninner får være med? Enn å være den venninna som ikke blir bedt, og så oppdager man at ingen venninner er bedt fordi det er bare familie? Der hvor jeg og mannen kommer fra, er ikke dåpsselskap en stor greie med leide lokaler og hundre gjester. Det er vanlig å be kun den nærmeste familien, og faddere for de som velger andre enn familie. Jeg har aldri hørt at noen har blitt fornærmet på grunn av det heller. Jeg har selv blitt bedt i en barnedåp utenom familien, og det var en venninne som valgte meg som fadder. Dessverre har vi mistet kontakten etter hvert, og jeg kjenner ikke dette fadderbarnet mitt i det hele tatt. Og nettopp dette er grunnen til at jeg selv har valgt familie som faddere for mine barn. Dette er uansett ikke en diskusjon hvor det finnes EN fasit på hva som er Riktig. Alle får velge slik de selv synes det passer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå