Gå til innhold

Nå er jeg blitt så nervøs....

Anbefalte innlegg

Skrevet

På siste kontroll hos jordmor sa hun at barnet ville bli stort om jeg ikke trente og hvis jeg spiste mye sukker..

Og her sitter jeg i uke 24 og har ikke trent en eneste dag!! (Har null energi, lavt blodtrykk, kvalm så orker bare ikke!)

Drikker veldig sjeldent brus...MEN godtere og sjokolademelk går ned på høykant..
Eneste sunne jeg spiser er egentlig Omega3 kapsler og litt blåbærbiola :/ Klarer ikke fisk og grønnsaker nå i denne kvalmeperioden...

Huff, dårlig start for babyen min?!

Flere som har hatt det sånn som har født babyer under 5 kg?? hehe :P

Anonymous poster hash: f13d3...d7f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trente ikke, spiste vel heller ikke så sunt, men fikk en sunn frisk liten gutt på 3,5 kg. Tror ikke du skal bekymre deg så mye., lurt å spise sunt da :-)

Anonymous poster hash: 4c09d...e5d

Skrevet

Prøve å spise sunt skulle jeg skrive :-)

Anonymous poster hash: 4c09d...e5d

Skrevet

Hadde ikke brukt mer tid hos den jordmoren. 

Skrevet

På siste kontroll hos jordmor sa hun at barnet ville bli stort om jeg ikke trente og hvis jeg spiste mye sukker..

Og her sitter jeg i uke 24 og har ikke trent en eneste dag!! (Har null energi, lavt blodtrykk, kvalm så orker bare ikke!)

Drikker veldig sjeldent brus...MEN godtere og sjokolademelk går ned på høykant..

Eneste sunne jeg spiser er egentlig Omega3 kapsler og litt blåbærbiola :/ Klarer ikke fisk og grønnsaker nå i denne kvalmeperioden...

Huff, dårlig start for babyen min?!

Flere som har hatt det sånn som har født babyer under 5 kg?? hehe :P

Anonymous poster hash: f13d3...d7f

Man må ikke trene nødvendigvis, iallefall ikke om formen er langt nede. Men kanskje du kan gå turer om du greier det? Samt kutte ut sjokolademelk og mye snop, det bør man jo begrense til helgene. Ikke vits å høvle inn med snop selv om man er gravid, men det er for din egen helse og vekt sin skyld, ikke at babyen nødvendigvis tar skade av det. Ikke er det vel helt bra å spise om man er kvalm heller? Skal ærlig innrømme at når jeg gikk gravid hadde jeg dilla på taco på slutten, mye taco! Trente til uke 30 da. Fødte et barn på 3,5 kilo. 

Neste gang jeg er gravid skal jeg prøve være litt sunnere, men det betyr ikke nødvendigvis helsekost og løpe på tredemølla til man er 37 uker på vei. 

Anonymous poster hash: 2296a...0db

Skrevet

Jeg ville skiftet jordmor. Jeg drakk flere liter med sjokolademelk daglig, det var min dille, skjønner du. Jeg var også veldig kvalm hele svangerskapet. Lavt blodtrykk osv, akkurat slik som deg. Godter var uaktuelt, middag også, så det gikk i brødmat (helst med sjokade), og det er vel heller ikke særlig sunt akkurat. Jeg trente veldig forsiktig en time i uken. Sånn 20 min på tredemølle i tregt tempo, og pittelitt styrke. Jeg la på meg 6 kilo i svangerskapet, babyen ble 3300 gram. Lite trening og usunt kosthold er ikke ensbetydende med stort barn. Men om jeg var deg, ville jeg prøvd å gå meg en liten tur daglig, for man sier jo at fødselen blir lettere. Jeg kan ikke helt svare på om den ble det eller ikke, men jeg hadde ingen lett fødsel. Om den var blitt lettere om jeg hadde trent mer, vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: 35857...764
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Overhør våset.. Jeg hadde det som deg, og fikk da to gjennomsnittsvekt barn på ca 3,3 og 3,4 kg...

Skrevet

Enig med de andre her. 

Dropp jordmoren, og kutt gjerne ned på sukkerinntaket. Om du bytter noe av det ut med frukt og salater så hjelper nok det masse. 

Jeg har selv fått beskjed om at jeg kommer til å få et stort barn, men det er nok mer genetisk. Jeg var veldig aktiv og spiste supersunt med førstemann, og han var 4,5 kilo og 54 cm lang ;) Riktignok overtidsbarn, men likevel. 

Anonymous poster hash: 7d9ad...629
Skrevet

Jeg hadde et sofasvangerskap med både sunn mat og mye ppocorn og sjokolade. 3795kg og 50cm. :) Selv gikk jeg opp fra 64 til 86 og så ut som en hval. Jeg hadde så mye vann i kroppen at jeg skvulpet. Dilla på salt anbefales ikke. ;)

Skrevet

Jeg er i uke 26 nå og var på ultralyd igår. Fikk vite at babyen lå litt under snittet i forhold til vekt. Så jeg er litt bekymra den veien igjen.

Førstemann hadde lav fødselsvekt,men innenfor normalen. Jeg og pappaen var selv små da vi ble født,og forstår at dette kan ha med arv og gener å gjøre.

Jeg har ikke trent en eneste dag i svangerskapet, verken denne eller forrige gang. Og ikke spiser jeg sunt heller. Skulle jo selvsagt ønske at jeg klarte å holde en sunn linje,men syns det er vanskelig ;-)

Så ikke bekymre deg du :-)

Anonymous poster hash: 70755...303

Skrevet

Jeg gikk fra 70-90 kg, og fikk beskjed om at ungen ble stor. Fikk ei på 3420 g :P 

Men hadde prøvd å begrense inntaket av dårlig mat uansett, for det er ikke noe gøy med den hengemagen man får når man har gått opp mye. 

Anonymous poster hash: 7e867...10e
Skrevet

Så fordi hun fikk beskjed om å bli litt sunnere så må hun bytte jordmor? Det er godt å høre at det er noen jordmødre som mener at en ikke bør spise som en gris bare fordi man er gravid

Anonymous poster hash: 52702...ca4

Skrevet

Så fordi hun fikk beskjed om å bli litt sunnere så må hun bytte jordmor? Det er godt å høre at det er noen jordmødre som mener at en ikke bør spise som en gris bare fordi man er gravid Anonymous poster hash: 52702...ca4

Nei, mest fordi en jordmor burde vite at et barns fødselsvekt er genetisk bestemt, og kan i ytterst liten grad påvirkes av mors kosthold/trening.

Hadde mistet tilliten til en slik jordmor. Hva annet er der hun ikke vet?

Anonymous poster hash: 244fd...698

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...