Gå til innhold

Dere som har gitt flaske til baby på bare noen uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye pr flaske og hvor ofte?

Lillemor er 2 uker og måtte begynne med tillegg for en uke siden. Når jeg pumper meg får jeg ut mellom 30-50 på begge bryst, også lager jeg flaske på 100 etterpå dom hun sluker. Syns det virker så mye? Tror ikke hun suger ut like mye av meg som pumpa for kjenner fortsatt det er mer igjen når hun er ferdig, men alikevel.

Helsesøster jeg spurte visste ikke, og ikke på Barsel poliklinikken heller da alle er opplært kun i amming.

Klarer flaskebarn regulere selv?

Føler hun kunne spist hele dagen, stort behov for å ta igjen det hun ikke fikk en uke. Veier fortsatt 109 g mindre enn fødselsvekten som var litt over 4 kg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes mye ut med 150ml. Det ga vi da barnet her var 6+mnd. Nå får han 180ml og er 11 mnd. Det blir ikke riktig sammenligning siden han nå spiser mye mat i tillegg.

Anonymous poster hash: f4c66...5b2

Skrevet

Som regel kan barnet regulere selv, og stopper når det er mett. Men barnet må "jobbe" mer for å få melken når man ammer enn når man gir flaske.

For å pumpe mer, kan du forsøke oxytocin nesespray (fås på resept).

Anonymous poster hash: e0dfb...b8a
Skrevet

Tror dette varierer veldig fra baby til baby og min erfaring er at de regulerer ganske godt selv. Førstemann her drakk 80-100 ml lenge pr måltid, mens nummer to spm nå er 8 måneder gikk opp til 150 ml mye tidligere, rundt 1 måned. Nå gulper hun ned 250ml pr måltid.

Skrevet

Min er 7 uker og får 150 til hvert måltid (5-6 måltider pr dag) han drikker ikke alltid opp. I begynnelsen ammet jeg det jeg hadde i tillegg og fikk da beskjed (på føden. Vi måtte ligge der litt lengre pga katastrofe snitt) om at jeg kunne amme så mye jeg ville i tillegg til flaska. Jeg ammet først og gav flaske til han ble mett.

Skrevet

Der står anbefalinger bakpå nan pakken. ..

Skrevet

Hørtes mye ut for meg.. men jeg er ingen ekspert! På helsestasjonen sa de 15% av kroppsvekten ca. (Hvis du bare gir flaske)

Anonymous poster hash: 20b1c...309

Skrevet

De skal ha 15% av kroppsvekten i døgnet. Er de veldig tynne kan de få 16-17%

Vi hadde tett oppfølging på dette både med mm på flaske og mme

Anonymous poster hash: 0c801...00f

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Dette regulerer de helt selv, gutten her startet med flaske når han var 2 uker, da svelget han ukka 80 ml hver 2 time, 3 uka var vi oppe i 150 ml hver 3 time.. Han var drug det første året sitt, vide mer enn nok, men fikk han ikke stor mengde mat, ble han sulten igjen med det samme, lillesøster startet med flaske når hun var 2-3 uker, og hun drakk ikke mer enn 80 ml hver 3 time frem til hun var nesten 3 mnd.. Fått høre at det går helt fint, flaskebarn skal få regulere selv likt som ammebarn.. Skal sies at gutten sov natten gjennom (7-8 timer) fra han var 3 uker, så han fikk ikke noe mat på natt, lillesøster fikk 2-3 flasker på natt til hun var 5 mnd.

Skrevet

Barna regulerer dette selv, og spiser når sulten er der.

Synes du er smart som gir tillegg istedet for å la barnet sulte, det skjer med mange-  fordi de skal absolutt amme, og jobber heller med å få opp produksjonen - noe som lar seg fint gjøre med pumpe, bare mer jobb for mor!

Første barnet mitt ble tynt, og fikk tillegg da hun var 3 mnd. hadde jeg visst det jeg gjør i dag hadde hun fått tillegg myyye tidligere ( i tillegg til puppen)

Skrevet

Her begynte han med flaske når han var 5 dager gammel. Får det jeg pumper ut, og nan i tillegg, han er 5 uker nå, og får 150 per måltid (til sammen mm og mme). 

Anonymous poster hash: 5b50e...228
Skrevet

Min yngste fikk 200 på hver flaske 6 ganger i døgnet fra hun var 3uker. Det var det hun ville ha og ble ikke fornøyd med mindre. Hun holdt seg til samme mengde fra 3 uker til hun ble rundt 6mnd og begynte å få annen føde fast.

Min første holdt seg til anbefalingene på pakken, og var fornøyd med det. Så jeg tror helt klart dem regulerer dette selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...