Gå til innhold

Gravid uke 23 og klør meg til blods!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det klør noe helt sinnsykt!! Spesielt leggene er vonde og jeg klør til det begynner å blø.

Hva kan det komme av og hva kan jeg gjøre med det?

Anonymous poster hash: 9731c...7e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nobody?

Skrevet

Gå til legen å ta blodprøver.. En venninne av meg gjorde også det og måtte settes i gang 4 uker før termin.. Men hun klødde mest i hender og føtter.

Kurt uansett i sjekke.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 0df58...320

Skrevet

Svangerskapskløe er helt normalt. Hvis du får ekstrem kløe i hender og føtter kan det være alvorlig svangerskapskløe og det skal utredes. Jeg villle uasett ringt legen og fptt tatt en blodprøve for å sjekke leververdier, bare for å vøre på den sikre siden.

Prøv å smøre inn huden din med en god fuktighetskrem uten parfyme i mellomtiden ;) Du har sikkert veldig tørr hud.

Anonymous poster hash: c6042...948
Skrevet

Ja, du må få sjekket dette med en blodprøve hos fastlegen. Hos meg var svangerskapskløen et tegn på nedsatt nyrefunksjon (vist via høye verdier av urinsyre og kreatinin i blodet). Jeg klødde ikke på hender/føtter.

Skrevet

Dette kjenner jeg igjen!

Jeg klødde meg til blods, særlig bakpå leggene og i knehasene. 

Ingenting galt med meg/babyen heldigvis, fikk beskjed om at hvis du klør i håndflater og under føttene så kan det være et tegn på at noe er galt. Likevel er det lurt å få testet om man er usikker. 

Uansett, jeg prøvde det meste av kremer og salver, eurax inkludert (det er visst ikke bra å bruke som gravid, så ikke gjør det;) ), huden kjentes ikke tørr heller, så skjønte ikke at det var det som var problemet. Løsningen var decubal sin økologiske bodylotion. 

Anonymous poster hash: 1d924...d2e
Skrevet

Jeg får høre med legen på 24 ukers kontrollen.

Jeg smører meg med fet krem flere ganger om dagen, for jeg tenkte kanskje det hjalp. Men nei, er ikke mye tørrhet på denna kroppen;)

Takk for svar:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...