Gå til innhold

Dekker NAV noko ? Ang briller til barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på synssjekk med 11 åringen i morgon, kom plutselig til å tenke på om NAV dekker noko.

Veit sjølvsagt ikkje sikkert kva resultatet vert men er rimelig sikker på at han treng briller.

Nokon som veit korleis dette fungerer i forhold til NAV?

På forhand takk

Anonymous poster hash: 800d8...8c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV dekker min sønn sine siden han er medfødt med det, betaler brillene så får bi igjen fra NAV.

Skrevet

Jeg har en datter som har brukt briller siden hun var 4 år. Hun får dekket glass og 420 kr av innfatningen. Da bytter hun glass så ofte som behovet er der. Hun var hos øyelege og han ordnet med papirene slik at vi skulle få det dekt.

Min andre datter er 10 år og har akkurat fått seg lesebriller. Hun får ikke dekket noe.Var til kontroll hos optiker.

Det spørs hva som gjør at barnet trenger briller. Har også fått inntrykk av at man oftere får det dekt om man har vert hos øyelege. Men det er bare noe jeg tror.

Anonymous poster hash: da109...479
Skrevet

Takk for at dere tok dere tid til å svare :)

For høre med optiker i morgon, mulig han veit.

Anonymous poster hash: 800d8...8c6

Skrevet

Vi fikk glassa dekket etter besøk hos øyelege da min sønn har minus 2,75 å minus 3,25 men når han hadde minus 1,75 å minus 2,25 for ett år siden fikk han ingenting dekket

Anonymous poster hash: f0f03...4d5

Skrevet

Vi fikk glassa dekket etter besøk hos øyelege da min sønn har minus 2,75 å minus 3,25 men når han hadde minus 1,75 å minus 2,25 for ett år siden fikk han ingenting dekket

Anonymous poster hash: f0f03...4d5

Jenta mi har minus 4.0 på begge øynene, men øyenlegen sa at hun ikke kvalifiserte til å få de dekket pga styrken, men hun får dekket fordi at synet hennes ville blitt dårligere om hun ikke bruker briller (det hadde et fancy navn, men det husker jeg ikke). Så ser ut som at øyenlegene/optikerne opererer med forskjellige grenser.

Var jeg som skrev #5.

Anonymous poster hash: da109...479

Skrevet

Det har med flere ting å gjøre, høy styrke, sjeling, samsynsproblematikk er blandt det som dekker.

De første årene fikk ikke guttungen dekket selv med høy styrke og forskjellig syn på øynene.

Men så fikk han +6 og begynte å sjele, da ble det dekning gjennom NAV.

Dessverre, skulle ønske synet bedret seg i stedet, skulle gladelig betalt da :(

Anonymous poster hash: c9a5c...cee

Skrevet

Her får vi også dekket. Øyelege gjorde det hun kunne for å finne noe som gjorde at vi ville få det dekket av Nav. Har skjeve hornhinner, men ikke nok til å få det dekket pga det. Men latent skjeling fant hun, så da fikk vi det dekket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...