Gå til innhold

Hadde datteren bakovervendt til hun var 6 år..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var lenge ja. Er barnestolene godkjent for å være bakovervendt så lenge? Eller kanskje barnet var veldig lett?

Hm.. Vi har hatt stoler som ikke har vært godkjente for bakovervendt så lenge..

Skrevet

Hvordan blir det da når barna må sitte bakovervendt til 15 mnd? Lager de større babystoler slik at de kan sitte lenger i dem?

Anonymous poster hash: 55bf7...ced
Skrevet

Finnes jo bakovervendt som går til 25 kg idag, det burde holde en stund for de fleste vel?

Gjest Gullguttene
Skrevet

Jeg syns det er flott, jeg. Håper vi kan ha gutta bakovervendt lenge også.

Skrevet

Fint når man har så små barn, da. Men min yngste er 4 år og 125 cm, så sier segselv at det ikke hadde gått.

Skrevet

Har skjønt at det kommer an på høyden på barnet også?! Ei venninne har en 2-åring som er 90 cm høy og har vokst ut av Besafe setet sitt da selene alltid skal komme på oversiden av skuldrene, ikke nedenifra og over.

Gjest Hyacinth Bouquet
Skrevet

Det er jo bare helt supert, hvis de fikk det til! Med tanke på lengde og sånt.

Skrevet

Så fint da, men kanskje "nødvendig" med småvokste barn? Bakovervendte seter har jo en pekepinn på høyde og vekt og en ca alder, som er fire år. Min jente er fire år, men altfor lang og tung til å sitte bakovervendt. 

Anonymous poster hash: a705e...e67
Skrevet

"Trygg Trafikk anbefaler sterkt å bruke en bakovervendt sete så lenge som mulig, helst til barnet er rundt fire år."

Anonymous poster hash: 37d2d...c27
Skrevet

Så lenge det går er det da intet problem?

Her er fireåringen fremdeles bakovervendt, hun er bare 103 cm og 14 kg. Ergo er hun under vektgrensa for forovervendt enda, og jeg vil ikke snu henne før hun er minimum det. Så sakte som hun vokser, kan det fint være at hun er minst 5 før det skjer.

For meg kommer sikkerheten først.

Skrevet

Hvordan blir det da når barna må sitte bakovervendt til 15 mnd? Lager de større babystoler slik at de kan sitte lenger i dem?

Anonymous poster hash: 55bf7...ced

Kjøpe en bakovevendt stol i neste klasse? De går jo fra 0 el 9 kg(til 18 el 25 kg), så burde ikke være noe problem det vel?

Anonymous poster hash: 4e80c...bae

Gjest Gullguttene
Skrevet

Har skjønt at det kommer an på høyden på barnet også?! Ei venninne har en 2-åring som er 90 cm høy og har vokst ut av Besafe setet sitt da selene alltid skal komme på oversiden av skuldrene, ikke nedenifra og over.

Vår toåring er godt over 90 cm og sitter i Besafe izi kid, det er ikke noe problem. Venninen din kan stille selene så de kommer høyere opp i seteryggen. Er tre hakk om jeg ikke husker feil.

Skrevet

Her er fireåringen fremdeles bakovervendt, hun er bare 103 cm og 14 kg. Ergo er hun under vektgrensa for forovervendt enda, og jeg vil ikke snu henne før hun er minimum det. Så sakte som hun vokser, kan det fint være at hun er minst 5 før det skjer.

oj, jammen forskjell på unger. Min 4-åring er 118 cm og 22 kg.

Anonymous poster hash: c5489...5b8

Skrevet

oj, jammen forskjell på unger. Min 4-åring er 118 cm og 22 kg.

Anonymous poster hash: c5489...5b8

Min akkurat 6åring er 107 cm og litt over 16 kg:)

Anonymous poster hash: 4d6bb...d55

Skrevet

Vår toåring er godt over 90 cm og sitter i Besafe izi kid, det er ikke noe problem. Venninen din kan stille selene så de kommer høyere opp i seteryggen. Er tre hakk om jeg ikke husker feil.

Tror bare hun ble overrasket over at Besafe Combi x3 ikke gikk lenger, da hun hadde flere av samme type og nå må kjøpe setet du nevner da det går an til høyere barn. Hun hadde forhørt seg med forhandler og fått bekreftet at jenta hennes nå var for lang for setet de hadde som skulle holde til 18 kilo. 

Gjest Gullguttene
Skrevet

Tror bare hun ble overrasket over at Besafe Combi x3 ikke gikk lenger, da hun hadde flere av samme type og nå må kjøpe setet du nevner da det går an til høyere barn. Hun hadde forhørt seg med forhandler og fått bekreftet at jenta hennes nå var for lang for setet de hadde som skulle holde til 18 kilo. 

Izi kid og izi combi er samme setet, bare at combi kan brukes begge veier, mens kid bare kan brukes bakovervendt. Hvis forhandler mener at hun ikke kunne sitte i setet stemmer vel det. Hørtes bare rart ut.

Skrevet

Ja, jeg ble også overrasket, vi har samme setet til vår 2-åring og hun har fortsatt litt å gå på ved selene, er ca 88 cm høy. Håper hun kan bruke setet til hun får neste type fra 4 år og oppover! De er jo ikke billige disse setene! 

Var dette setet hun hadde blitt anbefalt å kjøpe nå: http://www.besafe.no/Bilstol-produkter/Bilstol-0-18-0-25kg/iZi-Plus

Gjest Gullguttene
Skrevet

Vi skal også kjøpe det nye til Besafe, ikke på grunn av størrelse, men fordi lillebror skal ha et større sete.

Skrevet

Min 5 åring er litt over 102 cm og veier 17 kg ca. Han kan ikke sitte bakovervendt lenger, han spyr som en gris, hyler over smerter i magen og blir direkte uvel. Har prøvd reisesyketabletter, men det stopper ikke magesmertene :( 

Han satt bakover til han var mellom 3 og 4, og kunne lett ha gjort det lenger med et godt sete, hvis han ikke ble så bilsyk. Nå sitter han fremovervendt med vanlig belte, og de jeg har snakket med på trygg trafikk var enig i at det er beste løsning nå som han er såpass gammel. Skjelettet og muskler var visst en del av beregningen i det hele og. 

Anonymous poster hash: a30b8...b1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...