Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Har to jenter der den ene er mer billedskjønn enn den andre, det er sånn det er . Det skinner gjennom når folk snakker, synes synd på den andre når de blir eldre og hun vil fornemme det. Alltid er det "nn" er så skjønn...ikke lett for en mor det der. Noen her som er tvilling selv og har merket det, gjør jo alt for at det ikke skal føles leit for hun som liksom ikke er så skjønn. Til og med broren sier det. Stakkar stygge andungen:) Godjenta til mamma:) Anonymous poster hash: 20f42...1ff
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Min mann er tvillinge. De er 2 eggede men veldig like likevel. Mannen min er en del kjekkere enn sin bror. Ikke bare min oppfatning altså, men noe folk flest mener. Vet ikke hvordan det er for broren hans eller om han bryr seg. Hadde det vært meg ville det jo vært noe som plaget meg, men man får jo ikke gjort noe med det heller.... Anonymous poster hash: 092cd...e6a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Mine er ikke tvillinger men bare ett år mellom de, og eldste er sånn vakker-pen, men minste er ikke det. Hun har flere rare trekk, og et helt annet utseende. Bekymrer meg litt, men vet også at hun er lik datteren til mannen min på 22, og barnebildene av henne er mildt sagt mindre pene..... Men hun har vokst seg til å bli en vakker svane, tar faktisk noen modelloppdrag i ny og ne....mens eldste er lik min datter og hun har vært vakker hele livet og er det fortsatt.) Så de kan forandre seg oppigjennom åra!! Anonymous poster hash: c416e...d09
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 de er eneggede mine faktisk, sikkert derfor de blir sammenlignet ekstra. Og så er det jo bare det at den ene kommer LITT bedre ut liksom. Må jo være kjipt i lengden for hun stakkars som "taper" men det er jo sånn for oss alle, alltid noen som er penere:} Men de har jo liksom det samme utgangspunktet og blir alltid sammenlignet. HI Anonymous poster hash: 405dd...54b
Gjest meg&mini Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Jeg synes det er så provoserende at andre påpeker dette foran deg jeg. Så klart kommer jenta di til å merke dette og jeg tror ikke det vil akkurat gjøre godt for selvtilliten Hennes etterhvert som hun blir eldre og forstår. Stakkars lille:( Man forandrer seg også og hvem vet. Kanskje hun blir den vakreste av alle:)
Saft suse! Skrevet 11. juli 2013 #6 Skrevet 11. juli 2013 Ikke kjekt. Tenker det blir ekstra viktig å fokusere på andre kvaliteter, og trekke frem gode/spesielle egenskaper den "mindre pene" jenta har. Bygg en god selvfølelse som ikke baserer seg på utseendet.
Gjest Siklerotte Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Hvilken problemstilling, du kan jo vurdere å bytte omgangskrets, dersom det er naturlig å kommentere og måle barns utseende opp mot hverandre. Og kanskje finne et annet kallenavn enn "den stygge andungen" til barnet, så mors mening ikke skinner gjennom.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Oi, det må være vanskelig. Jeg har også tvillingjenter, men de er prikk like. Det er et større problem at alle overser storebror på fire. Da setter jeg dødsblikket i dem. Anonymous poster hash: 88667...a6a
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #9 Skrevet 11. juli 2013 Har hørt om noe lignende hos en venninne. Alle kommenterer at lillesøster er såå søt mens storesøster står og hører på. Sårt for mammaen. Hun forsøker å trekke frem den andre jenta på en positiv måte i slike sammenhenger. Ellers vil jeg også påpeke at utseende ofte forandrr seg over tid. Ofte er det ikke de som er søtest og penest som barn som blir de store skjønnhetene i voksen alder. Trekk vi finner spesielle hos barn vil gjerne komme mer til sin rett i voksen alder. Bestevenninnen min er utrolig pen. Men når jeg ser barnebilder av henne ser jeg at hun ser kantete og ikke spesielt søt ut.... Anonymous poster hash: 9f03d...3ad
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 Jeg for min del synes det er fint at du er obs på dette. Det gir deg muligheten til å sette fokus og selvtillit flere steder enn kun utseende. Sært at andre kommenterer det til deg, det må du be dem slutte med. Disse barna skal jo leve i fremtiden, forhåpentligvis er vi blitt mindre fokusert på utseende og materielle ting da, slik at pen/ikke så pen får mindre betydning enn nå. Anonymous poster hash: b9c41...9ee
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #11 Skrevet 11. juli 2013 Jeg for min del synes det er fint at du er obs på dette. Det gir deg muligheten til å sette fokus og selvtillit flere steder enn kun utseende. Sært at andre kommenterer det til deg, det må du be dem slutte med. Disse barna skal jo leve i fremtiden, forhåpentligvis er vi blitt mindre fokusert på utseende og materielle ting da, slik at pen/ikke så pen får mindre betydning enn nå. Anonymous poster hash: b9c41...9ee Tror du virkelig det? på meg virker det som utseende bare blir viktigere. Hvis man er misfornøyd med noe så opererer man det... Anonymous poster hash: 9f03d...3ad
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #12 Skrevet 11. juli 2013 Skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av å kommenterer utseende til folk! Det er da søren meg ikke det som er viktigst. Hvordan man er og oppfører seg er det man burde kommentere og legge merke til. Hadde noen kommenterer hele tiden at mitt ene barn var så nydelig men aldri sagt noe slikt om mitt andre barn hadde de jammen meg fått høre det. Hva slags selvtillit tror du jenten vil få hvis alle kommenterer at tvilligsøsteren er så vakker osv men hun får aldri høre slikt? At du kaller hun den stygge andungen synes jeg er kvalmt, det er din datter det er snakk om. Uansett hvor lite pen du synes hun er sier man ikke sånt! Anonymous poster hash: a2f6d...68c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #13 Skrevet 11. juli 2013 Det er faktisk umulig å si hvilken av de to blir penest, selv om den ene er litt skjønnere nå. Har sett flere pene barn som ikke ble like fine senere og det motsatt. Men dårlig gjort av de andre som påpeker det... Anonymous poster hash: d02f4...232
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #14 Skrevet 11. juli 2013 hallo jeg sier da ikke stygge andungen så noen hører det, kom bare på det eventyret i går da jeg skrev dette! Er utrolig obs på ikke å fokusere på utseendet, herlighet jeg er da ikke dum. Tenkte mer på når de blir litt eldre og andre BARN vil kommentere dette, vi voksne gjør det selvsagt ikke, ikke i omgangskretsen heller. HI Anonymous poster hash: 405dd...54b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå