Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har vært sykmeldt tidligere, men har nå hatt et opphold på 17 dager. Derfor begynner nå en ny arb.giver periode på den nye sykemeldingen der arb.giver betaler sykepenger de 16 første dagene. Men hva når denne perioden er over og NAV skal betale sykepenger i perioden videre, må arb.giver på nytt sende inn inntektsopplysninger? Anonymous poster hash: a4f93...153
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Ja. Ny periode betyr at Nav blant annet trenger bekreftelse fra arbeidsgiver på om de utbetaler lønn under sykdom eller om Nav skal utbetale direkte for den aktuelle perioden. Anonymous poster hash: d86ec...03b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Okay...kjipt å høre Virka som de på regnskap var nærmest sure på meg ettersom jeg ble sykemeldt etter så kort periode igjen og de dermed må begynne på ny arb.giver periode. Er jo ikke min feil at dette svangerskapet tærer på kroppen, men møter ingen forståelse der. HI Anonymous poster hash: a4f93...153
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har vært sykmeldt tidligere, men har nå hatt et opphold på 17 dager. Derfor begynner nå en ny arb.giver periode på den nye sykemeldingen der arb.giver betaler sykepenger de 16 første dagene. Men hva når denne perioden er over og NAV skal betale sykepenger i perioden videre, må arb.giver på nytt sende inn inntektsopplysninger? Anonymous poster hash: a4f93...153 Så lenge sykemeldingen er svangerskapsrelatert, så dekker NAV fraværet fra første dag, altså ingen arbeidsgiverperiode. Anonymous poster hash: 8ef2c...615
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har vært sykmeldt tidligere, men har nå hatt et opphold på 17 dager. Derfor begynner nå en ny arb.giver periode på den nye sykemeldingen der arb.giver betaler sykepenger de 16 første dagene. Men hva når denne perioden er over og NAV skal betale sykepenger i perioden videre, må arb.giver på nytt sende inn inntektsopplysninger? Anonymous poster hash: a4f93...153 Så lenge sykemeldingen er svangerskapsrelatert, så dekker NAV fraværet fra første dag, altså ingen arbeidsgiverperiode. Anonymous poster hash: 8ef2c...615 Det kan vel ikke stemme? Før denne nye sykemeldingsperioden var jeg også sykemeldt pga svangerskapsplager, men da var det jo arb.giverperiode på 16 dager. Så det blir det jo nå også. HI Anonymous poster hash: a4f93...153
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 Det skal jeg gi beskjed om ja, hvis det blir flere sure miner. Jeg har vært av og på i arbeid, fordi jeg hele tiden har prøvd, men så har jeg måttet gå tilbake til sykemelding igjen, og dette blir jeg straffet for i form av sur tilbakemelding fra regnskap. Kjenner jeg bare har lyst å sykemelde meg fullt de resterende 2 mnd før permisjonen begynner. Er møkk lei hele arbeidsplassen når de skal oppføre seg slik mot meg. HI Anonymous poster hash: a4f93...153
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #7 Skrevet 11. juli 2013 Takk for svar :-) Det er denne samvittigheten som gnager,føler jeg bør være på jobb og gjøre en innsats,men kanskje jeg kan være gradert sykemeldt fremover. Slipper å være hjemme fullt,da jeg kjeder meg veldig lett. Men har litt angst for det også. Da jeg var gradert sykemeldt i mai klussa regnskap det til med lønna (noe jeg ikke merka pga feriepenger og penger fra nav),så her om dagen ringte de og gav beskjed om at de hadde betalt ut 9000 kr for mye i mai. Ble temmelig paff,klarer enda ikke se hvortjeg har fått de 9000 kr ekstra hen. Så denne månedslønna ble ganske skral kan man si. Redd det samme kan skje igjen om jeg blir gradert sykemeldt,orker ikke gå å bekymre meg for penger som regnskap plutselig kan klusse det til med. Men så var det denne samvittigheten overfor mine medarbeidere da. Huff! Beklager at det ble langt,men kjenner jeg blir litt frustrert av situasjonen her Anonymous poster hash: a4f93...153
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #8 Skrevet 11. juli 2013 Takk takk :-) Ja,jeg må bare prøve å endre tankegangen og tenke på meg selv og babyen. Takk igjen,for svar :-) Hi Anonymous poster hash: a4f93...153
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #9 Skrevet 11. juli 2013 Du skal ikke jobbe mer enn du klarer, men jeg er ikke enig i at du skal bli fullt sykmeldt de siste to månedene fordi mange andre blir det, eller fordi det blir komplisert med lønnen ellers. Klarer du å jobbe litt (enten ved delvis sykmelding eller perioder med friskmelding), så er det ikke riktig at det offentlige skal betale for full sykmelding. Og de på regnskap har innen grunn til å klage, det er rett og slett uproft. Legen vurderer din arbeidsevne, og de må bare forholde seg til det. Og så får du prøve alt du kan å følge med på utbetalinger så det ikke blir noe feil. Hilsen en som selv et delvis sykmeldt, og som har stor forståelse for at svangerskapsplager kan gjøre det umulig å jobbe fullt :-) Anonymous poster hash: 8ef2c...615
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 Takk for svar! Det jeg ønsker mest av alt er jo å jobbe gradert. Men jeg får bare se an formen fremover. Lar ikke problemer med regnskap og feil utbetalinger ødelegge så klart,men måtte bare nevne det siden jeg kjenner det tærer på meg. Føler meg uønska og går med en vond klump i magen når jeg tenker på det. Alt en skal måtte bekymre seg for ;-) Mulig jeg hadde taklet det bedre hadde jeg ikke vært gravid, merker at hormonene tukler godt med kroppen for tiden. HI Anonymous poster hash: a4f93...153
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #11 Skrevet 11. juli 2013 Takk for svar! Det jeg ønsker mest av alt er jo å jobbe gradert. Men jeg får bare se an formen fremover. Lar ikke problemer med regnskap og feil utbetalinger ødelegge så klart,men måtte bare nevne det siden jeg kjenner det tærer på meg. Føler meg uønska og går med en vond klump i magen når jeg tenker på det. Alt en skal måtte bekymre seg for ;-) Mulig jeg hadde taklet det bedre hadde jeg ikke vært gravid, merker at hormonene tukler godt med kroppen for tiden. HI Anonymous poster hash: a4f93...153 Jeg skjønner deg godt. Har selv også blitt beskyldt for å utnytte systemet, og det føles forferdelig urettferdig når man virkelig prøver å strekke seg så langt man kan for å klare å kombinere delvis jobb med vanskelig svangerskap. Jeg har funnet ut at jeg må prøve å legge bort dårlig samvittighet. Bare du kan vite hvor mye du klarer å jobbe nå, prøv å ikke tenke på hva andre mener. Lykke til! Anonymous poster hash: 8ef2c...615
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #12 Skrevet 11. juli 2013 Tusen takk for godt svar :-) Godt å lese at andre også har det slik. HI Anonymous poster hash: a4f93...153
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå