Gå til innhold

andre som har ettåringer som drikker veldig mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en som drikker bra om dagen og veldig mye om natta. Skjønner ikke at en liten kropp trenger så mye vann.

Anonymous poster hash: f87e5...ac8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp! Måtte sjekke henne for sukkersyke, men er vist bare veldig tørst. Må ha med vann overalt!

Anonymous poster hash: 252d7...23b

Skrevet

Har sjekket gutten vår også, men ingen diabetes. Hvordan er jenta deres om natta? Gutten vår drikker mye og ofte og må skifte på han flere ganger i løpet av natta...lei :(

Skrevet

drikker masse på dagen, men har ikke tilgang på drikke etter leggetid. Ikke behov for det. 

Anonymous poster hash: 26b3d...fbb
Skrevet

Hun sluttet med at vi ga vann rundt 15 mnd. Satte flaska på et nattbord ved siden av senga, så hun kan drikke hvis hun vil. Før våknet hun og hylte desperat etter vann, men nå virker hun ikke så tørst, og sover også mye bedre. Er 2,5 år nå, og drikker enorme mengder vann fortsatt. Mange fulle bleier i løpet av døgnet, men skifter ikke på natta lenger.

Anonymous poster hash: 252d7...23b

Skrevet

Huff, får bare holde ut, det går seg forhåpentligvis snart til lite drikke på natta...uansett greit å høre om andre med tørste barn ;) ingen andre rundt oss med lignende problem.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, sønnen min drakk ufattelig mye vann, det gjør han vel fortsatt. Våknet flere ganger om natten og hylte etter vann, kunne fint tømme flere flasker med vann i løpet av en natt.

Skrevet

Siklerotte, du beskriver nå min sønn! Vartedet lenge? Her begynte det rett etter avvenning fra nattpupp (ca 8 mnd) og har foreløpig vart til nå som han straks fyller ett.

Gjest Siklerotte
Skrevet

Husker ikke helt lenger, men han holdt på en ganske lang periode (lærte meg å ha vann klart slik at jeg bare kunne fylle oppi, så roet han seg igjen så lenge han fikk flasken tilbake). Da han flyttet i større seng, ble det bedre, da var han vel rundt 2,5. Han har fortsatt en vannflaske ved sengen nå (4 år), og den blir tømt hver eneste natt.

Skrevet

Vi hadde også det problemet, og det viste seg å være en dårlig vane om natta. Tok 3 dager med forklaring om at det ikke var vann å få nå, så sluttet han med det.

Skrevet

Hvor stor var gutten din valkyrien når dere avvente han? Her drikkes det så mye at jeg har mistenkt en slags kos ved det. Kanskje ta en avrenning nå i ferien for jeg er sliiiten av alle oppvåkningene og gjør dermed det som trengs for å få han rolig og sovne fort

Skrevet

Jeg har samme problem, men her ramler sutten ut i tillegg. Han våkner sikkert 10 ganger fra han sovner i 19-tiden til jeg selv legger meg i 23-24 tiden. Enten vil han ha vann eller så har han mistet sutten. Og det fortsetter etter jeg har lagt meg helt til jeg i 4 tiden er så sliten at jeg enten legger meg med han eller tar han inn i vår seng. Da roer han seg og våkner ikke før morgenen.

Jeg kan jo legge til at jeg er gravid i uke 32, bekkenet streiker og soverommene er i 2.etasje og stua i 1. Han er forresten 18 mnd. Ja, jeg er sliten og lei, men håper at det gir seg en dag.

Skrevet

Vesla her drikker også mye i løpet av en dag. Målte blodsukkeret hennes til legen, men alt var helt fint. Er nok vare tørst av seg.

Hun har en flaske med vann stående på nattbordet, og forsyner seg selv uten å vekke oss :)

Skrevet

Ikke like ofte her Tre på rad, men nok en fem ganger før jeg legger meg. Så jevnlig gjennom natta. Ender fort hos oss...jeg er også veldig sliten, men nok ikke like ille som deg. Tøft å være gravid og så mye våken på natta vil jeg tro...

Skrevet

Hvor stor var gutten din valkyrien når dere avvente han? Her drikkes det så mye at jeg har mistenkt en slags kos ved det. Kanskje ta en avrenning nå i ferien for jeg er sliiiten av alle oppvåkningene og gjør dermed det som trengs for å få han rolig og sovne fort

Han var nok nærmere 2 tror jeg. Går så i surr med de forskjellige aldrene. Vi var også veldig slitne etter så mange oppvåkninger, og så mange skift på senga pga overfylte bleier. Mener å huske at det var 2-3 netter vi konsekvent fortalte at det ikke var mer vann, og etter det har vi ikke hatt noe problem med det. Er han syk/varm så får han selvfølgelig drikke hvis han spør om natta, men ikke til vanlig.

Håper dere får orden på problemet :)

Skrevet

Jeg har en superaktiv jente på snart 3 som i tillegg krever full aktivitet hele dagen og lillebror følger godt etter. Datteren min sover heldigvis hele natten, men det begynte hun med for ca et år siden så håper lillebror gjør det samme snart. Mannen jobber fra morgen til kveld, så jeg er alene med de hele dagen, noe jeg har vært fra datteren min ble født. Datteren min har hatt barnevakt en gang og det var den natten jeg fødte lillebror.

Jeg klager for all del ikke, jeg har jo selv villet dette, men ønsker meg en god natts søvn og et hus uten trapper ;)

Sorry, litt off topic.

Jeg er nok en skikkelig hønemor så det er nok min egen feil at han gjør dette, men jeg klarer bare ikke høre på at han griner fordi han vil ha vann eller nærhet.

Og der var han våken gitt. God natt!

Skrevet

Det er lov å være litt sliten iblandt selv om vi velger det selv :) I natt prøvde jeg å ikke gi vann å det gikk veldig bra. Nå ble dagsovinga veldig forskjøvet så det ble sen legging. Vi er også på ferie så fordelen er kanskje at vi ikke har hjemmerutinene her. Spent på hvordan de neste nettene blir!

Skrevet

Mi kan drikke mykje på dagen, men ho har aldri fått med seg nattflaske i senga. Ho greier seg fint utan drikke frå 19 om kvelden til 7-10 om morgenen alt etter kor tid vi står opp.

Men folk er forskjellige, eg har ei søster med vatnflaske på nattbordet i tilfelle ho skulle vakne, ho er tørr i munnen og må ha vatn. Kanskje er barnet plaga med munntørrhet (pga pusting med munnen i søvne)?

Skrevet

Tror kanskje ikke det er grunnen, da hadde hun nok bare tatt noen super istedenfor ei halv til hel flaske. Har nå bare såvidt vært våken en gang siden han ble lagt og ofte er det en tre til fire ganger før jeg legger meg. Nå er det natta og er spent på hvor opplagt jeg er i morgen tidlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...