Gå til innhold

Ok eller ikke ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en bekjent som sender 4-åringen i butikken alene titt og ofte, er mye trafikk i nærheten og et stykke å gå for små barneføtter. Når er det egentlig ok å sende barn i butikken alene?

Anonymous poster hash: a5977...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er absolutt ikke OK..

Skrevet

Jada er ikke vanskelig å skjønne at du bare vil provosere

Anonymous poster hash: be521...73f

Skrevet

Viss butikken er nærmaste nabo og ingen veger må kryssast, så kanskje hadde det vore ok. Slik du beskriv det, nei - ikkje ok!

Anonymous poster hash: d66d6...b67

Skrevet

Jada er ikke vanskelig å skjønne at du bare vil provosere

Anonymous poster hash: be521...73f

Det er ikke provokasjon på noen måte i det hele tatt, ren fakta. Jeg synes at å sende en på 4 år i butikken alene er altfor tidlig, rett og slett uansvarlig. HI

Skrevet

I alle dager...

Jeg var 12 og lillesøsteren min 4 da vi en dag skulle i butikken sammen. Det var kun en trafikkert vei vi måtte krysse og jeg holdt henne fast slik at hun ikke skulle løpe ut, men hun klarte allikevel og lure seg ut av hendene mine. Hun ble påkjørt, lå i respirator og kunstig koma. Går heldigvis bra med henne i dag, 13 år senere, men jeg sliter enda med skyldfølelse den dag i dag.

Tør ikke tenke på hva som kan skje med en 4 åring som går rundt alene om man så bor vegg i vegg med butikken.

Skrevet

Det er aldri under noen omstendigheter ok å sende en 4-åring i butikken alene!

Anonymous poster hash: 4edd0...60c
Skrevet

Kan en fireåring handle?!! Det kan ikke min! Og nei, såklart er det ikke forsvarlig. Er foreldrene dum? 

Skrevet

Jeg ble sendt til en kiosk av min far da jeg var ca 4-5 år. Fikk en lapp der det sto hva jeg skulle ha, samt penger. Det var et lite stykke å gå og jeg husker at det var veldig spennende. Samtidig somlet var litt redd.

Når jeg tenker tilbake på det og alt som kunne skjedd så syns jeg det er veldig uansvarlig.

Men nå skal det sies at min far har aldri gitt oss plastting å leke med f.eks. Rett på skarp kniv for å spikke osv..

Rart det egentlig gikk bra.

Anonymous poster hash: 117b8...1f2

Skrevet

Jeg har nettopp begynt å sende min snart 10åring i butikken.

Da jeg var liten selv gikk vi i kiosken og bakeren fra vi var 4-5, men da måtte vi ikke krysse veien og det var andre tider enn nå.....

Skrevet

Det er ikke ok!

Skrevet

Jeg synes det er ekstremt uansvarlig av mor (faren er ikke med i bildet her) og kunne aldri latt min 4-åring gått i butikken alene. Tenker med gru på hva som kan skje på vei bort i butikken samt hva barnet kan finne på å gjøre. En 4-åring har ikke forståelse av trafikkreglene ei heller kan det lese, regne eller vite/forstå konsekvensene av å f.eks. stjele. Det verste i dette tilfellet er at mor skryter hemningsløst av dette på fb og andre deletjenester, hun skjønner ikke at dette er rene vanvidd og selve oppskrifen på uansvarlighet.

HI

Skrevet

I alle dager...

Jeg var 12 og lillesøsteren min 4 da vi en dag skulle i butikken sammen. Det var kun en trafikkert vei vi måtte krysse og jeg holdt henne fast slik at hun ikke skulle løpe ut, men hun klarte allikevel og lure seg ut av hendene mine. Hun ble påkjørt, lå i respirator og kunstig koma. Går heldigvis bra med henne i dag, 13 år senere, men jeg sliter enda med skyldfølelse den dag i dag.

Tør ikke tenke på hva som kan skje med en 4 åring som går rundt alene om man så bor vegg i vegg med butikken.

Så leit å høre om hva som skjedde med søsteren din, det må ha vært svært tungt å bære på denne skyldfølelsen. Godt det gikk bra med din søster <3 men bare tenk på hva et lite barn på 4 kan komme utfor på egen hånd! Huff :(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...