Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Hvilken knivsliper har dere? Sikkert ikke noe dere går og tenker på, men det hadde vært supert med litt hjelp Jeg har både Global og Victorinox kjøkkenkniver, og de begynner å bli litt sløve nå, etter 1-2 års bruk. Har tenkt på å kjøpe knivsliperen fra Global, men det finnes sikkert andre på markedet som er bedre (og billigere)? Hvor har dere kjøpt deres? Anonymous poster hash: 0398a...413
Modesty Blaise. Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Vi har en elektrisk, husker ikke merket, men den er kjøpt i en kjøkkenutstyrsbutikk og kostet rundt 1500,- Vi har i tillegg et slipestål som brukes ofte til å bare dra over knivene. Husk at du skal ha sliper med porselensskiver hvis du har Global, de skal ikke slipes med stålsliper, da kan du ødelegge knivene dine.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Vi har en elektrisk, husker ikke merket, men den er kjøpt i en kjøkkenutstyrsbutikk og kostet rundt 1500,- Vi har i tillegg et slipestål som brukes ofte til å bare dra over knivene. Husk at du skal ha sliper med porselensskiver hvis du har Global, de skal ikke slipes med stålsliper, da kan du ødelegge knivene dine. Takk for svar! Anonymous poster hash: 0398a...413
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Dette lurer jeg også på:-) Anonymous poster hash: 0d96d...125
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Skal du ha best mulig kniver bør du kjøpe den som er laget til de merkene du har. Det fordi hvert merke er slipt i en bestemt vinkel. Ved å bruke sliper av samme merke fortsetter du å holde kniven i samme originale vinkel. Så har du både Global og Viktorinox hadde jeg også kjøpt disse to sliperene. Selv har jeg kniver fra Global, Viktorinox OG Mac Anonymous poster hash: bfafa...4a1
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 Skal du ha best mulig kniver bør du kjøpe den som er laget til de merkene du har. Det fordi hvert merke er slipt i en bestemt vinkel. Ved å bruke sliper av samme merke fortsetter du å holde kniven i samme originale vinkel. Så har du både Global og Viktorinox hadde jeg også kjøpt disse to sliperene. Selv har jeg kniver fra Global, Viktorinox OG Mac Anonymous poster hash: bfafa...4a1 Takk for svar, da går jeg kanskje for en Globalsliper i alle fall. Anonymous poster hash: 0398a...413
☆☆☆ Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 (endret) Har eit slipesett med bryne og slikt, mannen sliper knivane ca årleg. I mellom slipingane brukar vi ein elektrisk sak (obh nordica?). Endret 10. juli 2013 av ★
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå