Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Okey, trenger meningen deres. Har termin med nummer to rett rundt hjørnet (august), og vi blir IKKE enige. Både jeg, mannen min, og datteren min har navn på I. Jeg vil ikke at den datteren vi får nå MÅ ha navn på I, da blir jo utvalget så snevert, pluss at det blir litt rart synes jeg. Flere rundt oss mener vi MÅ ha det. Hva synes dere? Blir det dumt om alle har navn på I-bortsett fra minstemor? Om vi får flere enn to en gang blir det kanskje ikke dumt, men om det kun blir oss 4, blir det dumt?Hjeeeeelp! Anonymous poster hash: 3423e...b0c
Puma - sprekker snart! Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Jeg tenker at dere alle er individer, og ungene skal ut på egenhånd hvor de skal tilbringe mesteparten av livet. Viktigst at de har navn som passer for framtiden, ikke hva som befinner seg under samme tak i barndommen?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Jeg syns det blir sært om neste også får navn på I. Hadde konsekvent valgt et navn på en annen bokstav Men jeg ville gjerne valgt et navn med en -i inni seg om du skjønner, for -i er en smiiiiilende bokstav (Man smiler når man sier -i). Anonymous poster hash: 70086...c17
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Det er mange fine navn på I da? Inga Iselin Isabelle Ingunn Ilse Isa Ingelin Idun Etc.. Anonymous poster hash: 8b949...b7b
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Takk for svar- mange kloke sjeler her :-) godt å høre at jeg ikke er helt fjern dersom jeg IKKE velger noe på I da... :-) Og til deg med mange forslag-tusen takk!!! :-) Anonymous poster hash: 3423e...b0c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 Etter at folk har kommentert navnevalget - i en ukes tid eller så fra ungen er født - kunne de antagelig ikke brydd seg mindre. Deres unge, deres valg. Anonymous poster hash: ace22...971
☆☆☆ Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 Synes det er dumt å ha så snevert utvalg når ein skal velge namn. Om du endar med eit namn på I er det heilt greit, men det fins 28 andre bokstavar også..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #8 Skrevet 10. juli 2013 Irmelin, Iva, India, Isabella, Iliona, Ida, Iselina, Isa, Inna, Iren. Anonymous poster hash: ef540...4c5
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #9 Skrevet 10. juli 2013 Jeg tror jeg ville valgt et navn på I jeg, selv om det er litt "fjollete" ;-) litt koselig å være en enhet og ikke tre +en. Anonymous poster hash: 0cd1f...ddd
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #10 Skrevet 10. juli 2013 Ine Ina Ines Idun Anonymous poster hash: 0cd1f...ddd
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #11 Skrevet 10. juli 2013 Hva med det sjeldne navnet Irelin? Anonymous poster hash: 167b4...827
Cornelianelia Skrevet 10. juli 2013 #12 Skrevet 10. juli 2013 Irmelin Ingelin Ida Idun Ingvild Ingrid Iris Ina Irja Synes det er mange flotte navn på I og tror kanskje jeg ville valgt et I-navn til lillesøster også - men bare dersom dere finner et navn dere virkelig liker. Det er jo det viktigste.
valkyrien Skrevet 10. juli 2013 #13 Skrevet 10. juli 2013 Kan vel være praktisk at alle har samme initialer Ta akkurat det navnet dere vil, uavhengig av bokstav
Gjest Siklerotte Skrevet 10. juli 2013 #14 Skrevet 10. juli 2013 Nei, jeg kjenner en familie med fire barn hvor alle, inkludert foreldrene, har navn på K. Og enkelte av navnene har de funnet på selv, fordi de ikke fant noe de likte. Både høres og ser rart ut.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #15 Skrevet 10. juli 2013 Jeg ville valgt en annen bokstav, med mindre jeg hadde svært sterke følelser for et av navnene på I. Har en kollega i 30-årene med 4 barn som alle begynner på M, og de aller fleste flirer over gjennomsnittet godt når de hører om den familien Anonymous poster hash: d5ce4...6db
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #16 Skrevet 10. juli 2013 Jeg kjenner en familie som har fem døtre som alle har navn som begynner på C nr 4 og 5 har litt kreative navn, for å si det mildt tror ikke foreldrene hadde tenkt at de skulle ha så mange barn (i tillegg av samme kjønn) ellers hadde de vel valgt en annen bokstav Men det var en digresjon Jeg hadde nok valgt samme bokstav til barn nr 2 siden jeg husker at jeg selv syns det var veldig stas å ha samme initialer som min far mens min søster ikke hadde samme bokstav som noen i familien. Og det er jo så mange fine navn på I Anonymous poster hash: 13308...09f
Fruen i huset Skrevet 10. juli 2013 #17 Skrevet 10. juli 2013 Synes det er rart og litt sært når alle i familien har navn på samme bokstav..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #18 Skrevet 10. juli 2013 Hadde jeg vært i dine sko, så hadde jeg nok valgt et navn på I også til barn nr. 2. Og siden det er jente du venter, så skal du få mitt aller fineste forslag; Ildri. Jeg kjenner en familie der alle, to voksne og tre barn har navn på E, og det er egentlig kjempeflott! Fine navn har de også, forresten, men jeg vil ikke oute dem her. Anonymous poster hash: 748f1...a87
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #19 Skrevet 10. juli 2013 Hehe, jeg hadde definitivt gått for et navn på I til barn nr to også! Når dere først er tre stk i familien på samme bokstav, så må man kjøre løpet. Jeg om mannen min fikk en slik situasjon, vi har tilfeldigvis en bokstavrekke som alene for han og meg ikke er oppsiktsvekkende, men så kom første barnet, og hun fikk tilfeldigvis et navn som gjorde bokstavkombinasjonen helt spesiell. Denne ble svært synlig på julekort blant annet. Så når vi ventet nr to, så måtte vi bare fortsette i samme stil. Og dersom det mot formodning skulle komme en nr tre, så har vi navnevalget klart, for å fortsette den rekka. Jeg synes sånt er morsomt jeg da. Anonymous poster hash: 18acd...2ce
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #20 Skrevet 10. juli 2013 Jeg synes det høres litt hyggelig ut at alle i familien har samme initialer. Utrolig praktisk også, med tanke på merking av tøy og arv mellom søsken. Og mange fine navn på I! Jeg kjenner en familie med fire barn som alle begynner på E. Ingenting rart med det, og alle har fine navn. Anonymous poster hash: 0259c...172
Himmel og hav Skrevet 11. juli 2013 #21 Skrevet 11. juli 2013 Det er 18 år eller så, hvor det er "viktig" at alle navnene begynner på samme forbokstav slik at det kan stå "Hilsen Inger, Isak, Irmelin og Ina" på julekortene. I de resterende 70 årene av barnets liv skal det ikke på samme måte høre til et firkløver med like initialer. Jeg ville valgt et navn som jeg synes er fint, og som passer til det barnet som blir født, istedenfor å velge et navn til det nye barnet som passer til familien. Jeg kjenner familier med Jan, Jorun, Jørgen og Truls samt Martin, Mette, Marie og Natalie, og det er ingen som stusser på det.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #22 Skrevet 11. juli 2013 Vet og par hvor begge har fornavn på M, og gjort det samme med begge barna. Syns det er litt kleint jeg... Anonymous poster hash: 441d4...aa3
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #23 Skrevet 11. juli 2013 Mannen min og begge brødrene begynner på samme bokstav. Jeg synes det vitner om fantasiløshet. Men tror ikke se selv har noe å si om det, verken positivt eller negativt. Anonymous poster hash: 6d5ae...1ae
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 11. juli 2013 #24 Skrevet 11. juli 2013 Velg et flott navn dere liker, uavhengig av forbokstaven
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå