Gå til innhold

Ang det å bli sladra om.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser på Unge Mødre. Og der sa en ung mor at folk prater mye om henne og snakker mye om det hun foretar seg. Og det slo meg da at jeg har aldri følt meg observert, aldri følt at folk har brydd seg mye om hva jeg foretar meg i negativ forstand. 

Har noen facebookvenner som til stadighet gir uttrykk for at folk prater om dem og at de er leie av det osv. 

Det jeg lurer på er hvordan vet de at folk prater om dem? Kommer det dem for øre at folk diskuterer hva en foretar seg? Selv om jeg ikke går å kjenner på den følelsen av å bli observert, kan det allikevel være at folk diskuterer negativt hva jeg foretar meg? 

Eller er det bare følelsen en selv har av at man gjør noe "galt" som gjør at man trr folk prater om en? 

Anonymous poster hash: b4339...4a2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det lurer jeg på også.. Jeg hører forresten av noen prater veldig om andre, så da regner jeg egentlig med at de prater om meg også, men jeg tenker at jeg ikke helt bryr meg om hva de sier. Jeg er meg, uansett..

Anonymous poster hash: f81f1...8f7
Skrevet

Jeg tror at de som snakker mest dritt selv, tenderer i størst grad til å tro at andre snakker dritt. Selv snakker jeg sjelden dritt og har derfor en tendens til å tro at andre har da mer interessante ting å snakke om enn meg. 

Skrevet

Ja, jeg tror og jeg gir en god blaffen i om folk diskuterer hva jeg foretar meg. En annen ting hadde jo vært om det kom meg for øre at folk hadde spredd løgner. Da tror jeg det hadde vært annerledes. 

HI

Anonymous poster hash: b4339...4a2
Skrevet

Hun har jo venner som forteller henne hva folk sier bak ryggen hennes. Sikkert gjennom andre facebookvennene dine også har fått høre det fra. 

Anonymous poster hash: 24660...884
Skrevet

Har det begynt en ny sesong av unge mødre?

Skrevet

En tommelfingerregel er vel at når noen snakker dritt om andre til deg, så snakker de dritt om deg til andre også. 

Skrevet

Jeg tror at de som snakker mest dritt selv, tenderer i størst grad til å tro at andre snakker dritt. Selv snakker jeg sjelden dritt og har derfor en tendens til å tro at andre har da mer interessante ting å snakke om enn meg. 

Mange ganger så kan det nok stemme, men jeg tror også at det en del ganger kan være en feilaktig myte som gjør det vanskelig for dem som reagerer på at de faktisk snakkes mye om. 

Ofte forstår man jo at man snakkes om hvis en får rare spørsmål eller kommentarer om det samme fra flere, eller ser at det utveksles blikk når en sier noe. Da skjønner en at noen må ha snakket sammen og delt samme informasjon (eller feilinformasjon). Dette kan naturligvis være både positivt og negativt sladder.

Jeg fikk selv spørsmål i humoristisk tone fra en kamerat i en annen by en gang om hvorfor han ikke hørte så mye sladder som tidligere om meg, og da svarte jeg at det sikkert var fordi mange andre nå gjorde mer sjokkerende ting enn meg som var mer interessante å prate om for tiden ;).  

Anonymous poster hash: ea5f9...76d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...