Gå til innhold

Hormonspiral, dere som har det, eller har hatt det..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satte inn hormonspiral samtidig som jeg tok en utskrapning for 4 uker siden.. Hadde en del blødninger i 3 dager, så har jeg hatt rosa/blodig utflod siden dette + et og annet blodig papir...

Har hørt det er normalt å blø i uker etterpå, så lurer litt på om dette er normalt?

Lurer også på når det er normalt å ha sin første menstruasjon etter innsatt spiral?

Normalt med ømme bryst etter noen uker?

Noen som har opplevd økt behov for å tisse pga hormonspiralen?

Har tisset en del ekstra de siste dagene, og har hatt ømme bryst i 2 uker nå.. Er mer enn en smule redd for at jeg kan være gravid nå, så trenger bare høre andres erfaringer.. Tørr ikke ta en test heller :(

Anonymous poster hash: f6b31...144
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å nevne: Hadde sex 6 dager etter innsatt spiral.. Har ikke hatt eggløsnings smerter, kan de forsvinne pga spiralen? Altså, at en som er vant til store smerter ved EL, kan bli smertefri pga spiralen? Eller kan jeg se det som en "sikkerhet" i at jeg ikke kan være gravid..

Skal jo sikkert mye til at jeg er gravid igjen nå.. Men den tissingen og de brystene gjør meg engstelig merker jeg :-/

HI

Skrevet

Ingen som vil dele sin erfaring rundt hormonspiral?

Skrevet

Ta en test om du lurer på om du er gravid, resten er forskjellig fra dame til dame. Jeg blødde i haug og dung i ukesvis og var helt på bærtur ellers i kroppen. Tåler ikke hormonprevensjon...

Skrevet

Blødde av og på i 6 mnd. etter jeg satt den inn. Veldig plaget av gjentatte soppinfeksjoner. Fjernet den under 1 år etter jeg satt den inn. Skal heldigvis ALDRI  ha den igjen.

Anonymous poster hash: 67bd2...b0a
Skrevet

Jeg satt inn for 3 uker siden etter abort. ..har hatt kraftige menssmerter siden jeg satt den inn og blødd siden men ikke mye bare småblødninger i nå 3 uker. Jeg har vanligvis ikke smerter ved mensen..vet at jeg ikke er gravid for tok innvendig ul da jeg satt den inn.

Men legen sa at man kunne småblø i 2-4 mnd

Anonymous poster hash: a3dc0...5e9

Skrevet

De tok innvendig ul på meg også når jeg fikk den innsatt, fikk beskjed om det når jeg våknet på oppvåkningen.. Men garanterer det at man ikke kan bli gravid?? Håper virkelig det :-o Har ikke stort av blødninger, kun utflod med farge/blod og hatt blod på papir 5 ganger på 4 uker...

HI

Gjest Lagå
Skrevet

Blødde i 3 mnd. Mannen merka den selvom tråden var på det korteste og jeg hadde menssmerter i flere dager etter hver gang vi hadde sex.

Bestemte meg for å ta den ut, men da var den plutselig sklidd oppover så da måtte jeg ta gravitester samtidig som de kåla lenge for å få den ut.

Aldri igjen

Skrevet

Min ble klippet 3 cm, den la seg rundt livmormunn før vi hadde sex.. og det var 6 dager etter den ble satt inn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...