Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Og nav dekker ingenting??? Er helt overrumpla her, var hos optiker med jenta nå og vips var bestillng sendt. Stiv pris eller er dette vanlig? Anonymous poster hash: dfa83...9fa
Gjest Hercule Poirot Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Jepp, det ble ca 3 900,- for de nye brillene til frøkna her. Tror det må bli Specsavers igjen neste gang.
Monajenten Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Og nav dekker ingenting??? Er helt overrumpla her, var hos optiker med jenta nå og vips var bestillng sendt. Stiv pris eller er dette vanlig? Anonymous poster hash: dfa83...9fa Det er nok vanlig dessverre. Brillene til datteren min ligger på rundt 5-6000,- men vi får det dekket av NAV og hun har dermed de dyreste og beste glassene. Men ingen tvil om at det er svindyrt.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Optikere kan være utrolig kjapp i avtrekkeren. Jeg ba om informasjonen fra undersøkelsen og sjekket flere brillebutikker hvor jeg kunne få brillene billigere. Anonymous poster hash: e5492...9dc
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Det var dyrt, ja, husker det var sånn da jeg måtte ha briller hos optiker. Nå kan man jo finne både billiere innfatning og glass. Her, f.eks. http://extraoptical.com/no/produkter#25/0/0/0/0/0/0/0/0/0/0 Anonymous poster hash: 1d450...6c6
valkyrien Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 http://www.nav.no/Helse/Hjelpemidler/NAV+Hjelpemiddelsentral/NAV+Hjelpemiddelsentral+Vest-Agder/Hvordan+g%C3%A5r+jeg+frem+ved/Briller+til+barnungdom+under+18+%C3%A5r.805373526.cms Er du sikker på at ikke NAV dekker noe? Hva slags synsfeil er det snakk om?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 jenta mi fikk 2 par briller, og et par solbriller til rundt 3000kr, jeg kan få glassene dekt men har ikke giddi å sende inn papirer på det for å være ærlig. Vi handla på specsavers og solbrillene kostet faktisk nesten halve den summen. (og det var uten synsundersøkelse siden vi får det hos øyenlege.) De er litt vel raske i avtrekkeren hos visse optikere beste er å kikke seg litt rundt og faktisk tenke over det før man sier ja til briller. Så når jeg skulle ha briller sist hvordan de hele tiden prøvde å dytte meg i retning av å kjøpe dyrere innfatning og glass en de jeg sa jeg skulle ha. Anonymous poster hash: 6e751...b7d
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #8 Skrevet 10. juli 2013 Bare ring til optiker og avbestill, det har du lov til. Så kan du se deg om etter en billigere løsning. Mange som er kjappe i avtrekkeren, ja. Anonymous poster hash: f2628...751
Gjest Julia1984 Skrevet 10. juli 2013 #9 Skrevet 10. juli 2013 Vi har fått dekket glass og en viss sum av infatningen hos NAV. Optiker ordnet alt med NAV da vi bestilte brillene. Briller til barn er dyrt, det lønner seg absolutt ikke å lete etter de billigste da barnebriller gjerne skal tåle litt "juling". Brillene til min sønn koster vel 3000 + glass til noen tusen, men pga synsfeilen hans dekkes dette ganske bra fra NAV Hilsen erfaren brille-mamma
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #10 Skrevet 10. juli 2013 Nav dekker visstnok ingenting, hun var under deres grense på skjeve hornhinner. Hun var litt langsynt (eller var det nærsynt?) på det ene øyet, ingenting på det andre. Jenta var ekstremt urolig og virrete og jeg fikk ikke spurt om noe, det ble bare på 1-2-3 bestemt at hun skulle ha de brillene og prisen var 3500 kr. Smack liksom. Hadde villet høre litt rundt ang pris og helt ærlig talt tenker jeg at er det virkelig nødvendig med briller? Har ikke noe inntrykk av at hun ser dårlig i det hele tatt. Anonymous poster hash: dfa83...9fa
Gjest Julia1984 Skrevet 10. juli 2013 #11 Skrevet 10. juli 2013 Nav dekker visstnok ingenting, hun var under deres grense på skjeve hornhinner. Hun var litt langsynt (eller var det nærsynt?) på det ene øyet, ingenting på det andre. Jenta var ekstremt urolig og virrete og jeg fikk ikke spurt om noe, det ble bare på 1-2-3 bestemt at hun skulle ha de brillene og prisen var 3500 kr. Smack liksom. Hadde villet høre litt rundt ang pris og helt ærlig talt tenker jeg at er det virkelig nødvendig med briller? Har ikke noe inntrykk av at hun ser dårlig i det hele tatt. Anonymous poster hash: dfa83...9fa Barn skal til ØYELEGE og ortoptist, ikke optiker!!!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #12 Skrevet 10. juli 2013 Barn skal alltid henvises tilbøyelige hvis mistanke om nedsatt syn. IKKE optiker! Anonymous poster hash: f8000...ea9
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #13 Skrevet 10. juli 2013 Nav dekker visstnok ingenting, hun var under deres grense på skjeve hornhinner. Hun var litt langsynt (eller var det nærsynt?) på det ene øyet, ingenting på det andre. Jenta var ekstremt urolig og virrete og jeg fikk ikke spurt om noe, det ble bare på 1-2-3 bestemt at hun skulle ha de brillene og prisen var 3500 kr. Smack liksom. Hadde villet høre litt rundt ang pris og helt ærlig talt tenker jeg at er det virkelig nødvendig med briller? Har ikke noe inntrykk av at hun ser dårlig i det hele tatt. Anonymous poster hash: dfa83...9fa Barn skal til ØYELEGE og ortoptist, ikke optiker!!!Var det jeg og tenkte.. Eldste har briller, ble funnet antydning på helsestasjonen, måtte da tilbake dit en gang til før vi fikk henvisning til ØYELEGE.. Aldri hørt om å sende barn til optiker.Jenta vår hadde også skjeve hornhinner, men heller ikke hun hadde stort nok til å dekkes av NAV.., men øyelegen visste råd så hun tok en ekstra sjekk og fant latent skjeling.. Vips så fikk vi det dekket av NAV.. Så vi fant også briller til noen tusen med glass men slapp unna med en brøk del.. Anonymous poster hash: 546cb...2e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå