Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Har aldri vært i Paris før, men nå skal vi dra en langhelg til Disneyland og Paris. Det hadde vært fint å bo noenlunde sentralt i Paris og komme seg nokså enkelt ut til Disneyland ved f.eks. shuttlebuss el.l. Noen som er kjent og som har gode tips? Anonymous poster hash: 21bda...e59
yogajente Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Paris har fem toglinjer (ikke metro, det er fler) som går i lange strekninger på tvers av Paris, kalles RER. Linje A går til Disneyland, tas enkelt fra det største metro/togstoppet i sentrum, Châteles Les Halles. Tar en times tid tror jeg. Tog B går dessuten mellom Orly pg Charles de Gaulle, så anbefaler og ta det fra flyplassen til sentrum. Jeg brukte reiseguiden til gyldendal masse, syns den var super. Bra kart og bra info om det meste. Veldig mange fine hoteller i området rundt Triumfbuen, men pass på at det evt ikke ligger for langt vest for buen, da blir det langt å gå, de aller fleste serverdighetene befinner seg mellom triumfbuen og Notre Dame, og det tar fort en times tid å gå i ok tempo imellom de to. Ellers er det et restaurantområde ved metrostoppet St Michel (rett ved Notre Dame) der det er mye forskjellig og ikke så dyrt. Vanlig med enkel treretters til 10 euro og sånt, spiste en del der. Husk også at områdene rundt Champs Elyseé og Eiffeltårnet er fancy, så forholdsvis dyrt med mat der Samme med høyre bredde (nord for Seinen). Jeg syns det virket mer "folkelig" på venstre bredd, virket som om fler bor der. Høyre bredd har flest serverdighetet (Louvre, Tuileries parken, Concorde plassen, Pompidou senteret, Palais Royale, Opera Garnier). Rett bak Opera Garnier ligger de store kjøpesentrene Printemps og Galleri LaFayette. Anbefaler en tur i Lafayette og opp på taket, der er det fin utsikt og perfekt å spise ta-med-lunsj :-) Gud nå vil jeg reise tilbake! Bodde der et par mnd i forbindelse med masteroppgaven :-) God tur!
Saft suse! Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Anbefaler å leie leilighet gjennom Friendlyrentals.com. Bo nær Chatelet les Halles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå