Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Hei. Lurer på om dere har noen gode middagsforslag som er billig, spennende, smakfullt, enkelt og raskt (raskt å forberede, kan godt bruke noen timer i ovn eller kjele). Jeg kan noen oppskrifter selv, men er lei spagetti med kjøttsaus, pølsegryte og sodd/brennsnutt, osv. Både varme og kalde retter tas i mot med stor takk Anonymous poster hash: 7a370...93c
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Ingen? Anonymous poster hash: 7a370...93c
Soon to be mum Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 Chiligryte Dette er en ordentlig restegryte, så jeg bruker å tilsette litt diverse innimellom, men dette er grunnoppskriften: 1 pk kjøttdeig 1 stor løk - hakkes 1 boks tomatbønner (eller andre bønner du har/liker) 1 stort glass hot tacosaus 1 liten boks mais 1 pose tortillachips (jeg bruker den store røde posen med runde chips, Santa Maria?) Revet ost Stek kjøttdeig og løk. Bland alt bortsett fra chipsene i en kjele. Plukk ut noen av de peneste chipsene i posen, ca 20 stk. knus resten av chipsene og bland dem i gryta. Tilsett evt litt vann hvis gryta blir for tørr/tykk. La det koke sammen litt. Hell gryta i en ildfast form og strø ost over. Sett chipsene du plukket ut slik at ca 1/4 står ned i gryta og resten stikker opp. Gratiner i ovnen på ca 220 grader til osten har smeltet og chipsene har fått litt farge. Server med mer tacosaus, rømme og guacamole.
valkyrien Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Couscous med agurk, paprika, løk, fetaost og spekeskinke/salami Kan serveres både varm og kald, gjerne med salat og/eller hvitløksbaguetter.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2013 #5 Skrevet 12. juli 2013 Dette er lettvint i allefall: Kylling med potetbåter stekt i ovn. Ta noen store poteter, skrell og skjær i båter legg på rist med bakepapir sammen med tinte kyllingfilleer. Salt og pepper etter ønske. Stekes i varmluft 200 grader ca 30 min. Saus etter eget ønske og salat til. Anonymous poster hash: 8557d...bc6
☆☆☆ Skrevet 12. juli 2013 #6 Skrevet 12. juli 2013 I dag skal vi ha tacoform Brunar kjøtet (i dag hjortedeig) Tilsetter 1 finhakka løk, 1 finhakka chili og 2 finhakka kvitløksfedd og lar steike med. Tilsetter 2-3 finhakka tomat og tacokrydder/vatn og let koke litt. Tilsetter finhakka paprika, 1 boks mais og 1 glas tacosaus hot. Heller blandinga i ei ildfast form og dekker med 1 beger creme fraiche og rive ost, steiker i 20-25 min 200ºc . Serverar med nachochips og salat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå