Gå til innhold

Noen mattips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på om dere har noen gode middagsforslag som er billig, spennende, smakfullt, enkelt og raskt (raskt å forberede, kan godt bruke noen timer i ovn eller kjele).

Jeg kan noen oppskrifter selv, men er lei spagetti med kjøttsaus, pølsegryte og sodd/brennsnutt, osv.

Både varme og kalde retter tas i mot med stor takk :)

Anonymous poster hash: 7a370...93c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymous poster hash: 7a370...93c

Skrevet

Chiligryte

Dette er en ordentlig restegryte, så jeg bruker å tilsette litt diverse innimellom, men dette er grunnoppskriften:

1 pk kjøttdeig

1 stor løk - hakkes

1 boks tomatbønner (eller andre bønner du har/liker)

1 stort glass hot tacosaus

1 liten boks mais

1 pose tortillachips (jeg bruker den store røde posen med runde chips, Santa Maria?)

Revet ost

Stek kjøttdeig og løk. Bland alt bortsett fra chipsene i en kjele. Plukk ut noen av de peneste chipsene i posen, ca 20 stk. knus resten av chipsene og bland dem i gryta. Tilsett evt litt vann hvis gryta blir for tørr/tykk. La det koke sammen litt.

Hell gryta i en ildfast form og strø ost over. Sett chipsene du plukket ut slik at ca 1/4 står ned i gryta og resten stikker opp. Gratiner i ovnen på ca 220 grader til osten har smeltet og chipsene har fått litt farge. Server med mer tacosaus, rømme og guacamole.

Skrevet

Couscous med agurk, paprika, løk, fetaost og  spekeskinke/salami :) Kan serveres både varm og kald, gjerne med salat og/eller hvitløksbaguetter.

Skrevet

Dette er lettvint i allefall:

Kylling med potetbåter stekt i ovn.

Ta noen store poteter, skrell og skjær i båter legg på rist med bakepapir sammen med tinte kyllingfilleer. Salt og pepper etter ønske. Stekes i varmluft 200 grader ca 30 min. Saus etter eget ønske og salat til.

Anonymous poster hash: 8557d...bc6

Skrevet

I dag skal vi ha tacoform :)

Brunar kjøtet (i dag hjortedeig)

Tilsetter 1 finhakka løk, 1 finhakka chili og 2 finhakka kvitløksfedd og lar steike med.

Tilsetter 2-3 finhakka tomat og tacokrydder/vatn og let koke litt.

Tilsetter finhakka paprika, 1 boks mais og 1 glas tacosaus hot.

Heller blandinga i ei ildfast form og dekker med 1 beger creme fraiche og rive ost, steiker i 20-25 min 200ºc .

Serverar med nachochips og salat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...