Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Har en herlig snuppe på 11 uker som vil ha pupp annenhver time døgnet gjennom. Natt som dag. De første månedene syntes jeg det var helt greit og at jeg var heldig med ei jente som sovna så fort igjen etter pupp på natta og som var mye mer våken på dagtid. Men nå har alle de andre babyene i barselgruppa begynt å sove 5-6 timer i strekk på natta og helsesøster syns babyen min våkner "altfor ofte" på natta. Men hva gjør jeg? Når ungen våkner og skriker så må hun jo få mat? Storebror sover vegg i vegg også så jeg vil ikke at hun skal vekke ham, derfor tar jeg henne opp av senga og mater ganske raskt etter at hun begynner å gråte. Hun får bare ett bryst til hvert måltid, lurer på om jeg må prøve å gi begge bryst til hvert måltid på dagtid og se om det kan øke intervallene mellom mating? Prøvde det nå i sta men hun vrir seg vekk etter ett bryst og vil ikke ha mer mat... Hun legger veldig godt på seg da, så det er ikke noe problem. Og om jeg gir fra begge bryst hver tredje time så vil hun vel bare gå enda fortere opp i vekt enn om hun får ett bryst hver andre time? Noen med tips?? Anonymous poster hash: 4b775...625
Kanutten83 Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Tar hun smokk, kan være at hun bare trenger å få sugebehovet stilt. Ellers kan det være slik at hun er en litenmagepus, altså at magen hennes ikke orker store og færre måltider, men små og hyppige, og da også om natten Er ikke uvanelig, spesielt ikke for morsmelkernærte barn, da morsmelk er veldig lettfordøyelig. Om det ikke plager deg å gi mat ofte om natta hadde jeg bare fortsatt, ikke alle babyer passer til det boka og mange helsesøstre sier at de skal Ingen av mine 3 barn har fulgt denne boka, både på godt og vondt
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Hun nekter å ta smokk, bare brekker seg og spytter den ut igjen. Har prøvd å dyppe smokken i sukkervann osv men det funker ikke.. Jeg fullammer så da er det vel som du sier, at hun ikke orker store måltider. Håper det går seg til hvert fall, for det er kjedelig å ha stått på stedet hvil i flere måneder... Begynner jo å bli litt sliten av å våkne annenhver time også, får jo aldri den gode søvnen som de andre babymødrene tydeligvis får. Er ikke noe alternativ å gi MME da så jeg får vel bare holde ut HI Anonymous poster hash: 4b775...625
<3 2G <3 Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Er ganske så vanlig med unger som spiser hele døgnet. Er ikke du som gjør noe feil, men du har en unge som ikke er helt lik de andre. Forrige var slik til meg, nå har jeg en som sov 5 timer fra nyfødt av. Trekk pusten å ta det som det kommer. Sover hun lengre sammen med deg om natten eller best alene?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Er ganske så vanlig med unger som spiser hele døgnet. Er ikke du som gjør noe feil, men du har en unge som ikke er helt lik de andre. Forrige var slik til meg, nå har jeg en som sov 5 timer fra nyfødt av. Trekk pusten å ta det som det kommer. Sover hun lengre sammen med deg om natten eller best alene? Hun sover i egen sprinkelseng ved siden av foreldresenga, jeg vil helst ikke samsove da jeg ikke klarer å slappe av skikkelig da. Om jeg samsover så søker hun etter puppen hele tida så da blir det nok mating langt oftere enn annenhver time på nettene, hehe... Pleier å samsove en times tid på morgenen da hun kvikner til i 06-tida og jeg helst ikke vil opp før kl 0630-07 pga storebroren. Måtte samsove med storebroren og da var jeg helt svimmel av søvnmangel. Anonymous poster hash: 4b775...625
Nyttårs barn Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 Hvis det er noen trøst så er jenta mi snart 11 mnd og våkner fremdeles rundt annenhver time om natten. Sukk
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 Hvis det er noen trøst så er jenta mi snart 11 mnd og våkner fremdeles rundt annenhver time om natten. Sukk Må innrømme at det var mye trøst i det innlegget her, beklager men godt å vite at det ikke bare er jeg som må slite med nattesøvnen og en baby som ikke "er bra nok" i flg helsesøster... HI Anonymous poster hash: 4b775...625
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #8 Skrevet 10. juli 2013 Har du prøvd andre smokker eller? Mini her tar bare Avent-smokkene, de andre går rett ut igjen. Ellers så kan jeg på det varmeste anbefale å kjøpe et babyrede, jeg ville heller ikke samsove av de samme grunnene som du har, men med et slikt kan babyen ligge i senga vår, men samtidig ligge mye tryggere. I tillegg tenker jeg at den lille får litt følelsen av å ligge alene, slik at overgangen til egen seng kanskje går lettere. Dette anbefales virkelig, har gjort hverdagen min mye lettere, både på dagtid og natta prøver å legge ved link her: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=41617530 Anonymous poster hash: 07690...0ae
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. juli 2013 #9 Skrevet 10. juli 2013 Helt normalt. Eldste min gjorde det lenge, og sov ikke natten gjennom før hun var over 6 mnd og fikk fast føde. Hun tok smokk også, så det var ikke sugebehov. Lillemannen her er av samme ulla, våknet i starten annenhver time, nå er det litt sjeldnere, men likevel spiser han 3-4 ganger mellom kl 21 og kl 08. Nå er han snart 5 mnd, og nå er det nok litt fordi han begynner å bli klar for fast føde, men han har ikke sovet så mye som 5-6 timer i strekk mer enn 1-2 ganger. Han tar heller ikke smokk, eller flaske for den del. Begge to har sovet i egen seng ved siden av min, utenom på morrakvisten når de får sove litt i sengen min. Ikke stress med det og mål ditt barn mot andre, unger er forskjellige. Ammer de andre damene i barselgruppa, eller gir de erstatning? For ofte sover jo de på mme lengre strekk om gangen ift de som ammes. Om du skal prøve å endre på dette, så gjør det for ungens og din del, ikke fordi alle andre mener det.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 10. juli 2013 #10 Skrevet 10. juli 2013 Heeeeeelt normalt! Vår er også 11 mnd og vi jobber fortsatt voldsomt med søvnen enda vi kuttet nattpuppen når hun var 6 mnd. Hun spiste hver halvtime og på det lengste hver time på natta til hun var 6 mnd. Etter at vi kuttet puppen på natten har hun fortsatt å våkne med max to-tre timers mellomrom... Kaller henne bare nightfurien min... Det er bare slik hun er, vi prøvde alt mulig bortsett fra sovemedisin til henne i samarbeid med helsestasjon. Hun blir vel større etterhvert. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå