Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Sitter på nettet og leter litt nå. Tror samboeren min skal få helgetur til Island i desember som en tidlig jule (og bursdagsgave) Har aldri vært der. Noen som kan anbefale hotell og ting man må gjøre/bør se? Er det Reykjavik som er stedet, eller er det andre steder man bør se? Vi reiser fredag til mandag i så fall. Anonymous poster hash: ec015...4d1
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Ingen? Anonymous poster hash: ec015...4d1
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har ikke vært der men mener at Reykjavik er stedet! Dere bør få med dere blue lagoon (?) ifølge folk som har vært der, aner ikke om det er for kaldt til det i desember da, du kan jo google litt! Anonymous poster hash: c8f0f...f3e
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har vært der, og jeg må si at den eneste forskjellen på Island og Finnmark er den blå lagune, størknet lava og de der hullene som spruter vann flere meter opp i lufta (klarer IKKE å komme på hva det heter!). Men det er kanskje billigere på Island nå, mtp deres økonomi, enn det er i Finnmark. Anonymous poster hash: 000b9...617
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 island er meget bra! med reykjavik som base for helgetur er dere godt plassert mtp blå lagune, geysir og strokkur, thingvellir og gullfoss. mange bra spise- og utesteder der også. islendinger er et hyggelig folkeslag! prøv hestekjøtt, sau, lundefugl og masse annet snadder. brennivin hører ogsa med. anbeffales! Anonymous poster hash: de7f4...c80
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har vært der, og jeg må si at den eneste forskjellen på Island og Finnmark er den blå lagune, størknet lava og de der hullene som spruter vann flere meter opp i lufta (klarer IKKE å komme på hva det heter!). Men det er kanskje billigere på Island nå, mtp deres økonomi, enn det er i Finnmark. Anonymous poster hash: 000b9...617 Er det Dimmuborgir du snakker om? Fantastisk sted med er et godt stykke fra Reykjavik. http://nn.wikipedia.org/wiki/Dimmuborgir Ellers vil jeg som de fleste andre her anbefale den blå lagunen. Dersom dere skal har en bedre romantisk middag fin det ikke noe bedre sted å spise enn Perlen Anonymous poster hash: 10ff8...964
skjotta Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 Vestmannaeyjar. Anbefaler dere en tur dit for å se husene som ligger delvis under lavaen. Pluss at byen er sjarmerende og serverer god lundefugl.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #9 Skrevet 10. juli 2013 Vi var på Island i juni, heeeelt fantastisk! Tror kanskje det kan være litt kaldt og hufsent i desember, men for all del, en nydelig øy! Anonymous poster hash: 61893...70b
skjotta Skrevet 10. juli 2013 #10 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har vært der, og jeg må si at den eneste forskjellen på Island og Finnmark er den blå lagune, størknet lava og de der hullene som spruter vann flere meter opp i lufta (klarer IKKE å komme på hva det heter!). Men det er kanskje billigere på Island nå, mtp deres økonomi, enn det er i Finnmark. Anonymous poster hash: 000b9...617 Er det Dimmuborgir du snakker om?Fantastisk sted med er et godt stykke fra Reykjavik. http://nn.wikipedia.org/wiki/Dimmuborgir Ellers vil jeg som de fleste andre her anbefale den blå lagunen. Dersom dere skal har en bedre romantisk middag fin det ikke noe bedre sted å spise enn Perlen Anonymous poster hash: 10ff8...964 Tror hun mener geysir. ..
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #11 Skrevet 10. juli 2013 Eeeelsker Island. Forelsket meg pladask i den råe naturen og det flotte, blå nordiske lyset. Var på guidet tur på de mest kjente plassene. Bodde på et hipt og flott hotell ca halvtimes gangen fra Reykjavik sentrum. Også må du kjøpe lakris springjur - Island kan lakris! Har hørt andre som har vært på Island og blitt skuffet, men det er folk som er mer interessert i shopping av Prada og LV på ferier. Er enig med noen tidligere i tråden at det minner om Finnmark, og er helt enig. Er stor Finnmarks-fan også, bare at på Island har de flere "eksotiske" ting. Ja, også har de veldig fine sauer med nydelig ull;-) innreder det nye huset vårt med inspirasjon fra Islands lys, lengter så veldig tilbake, skulle ønske jeg fikk være mer enn de fire dagene jeg var der. Anonymous poster hash: 3c255...c8f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #12 Skrevet 10. juli 2013 Sjekk ut wonderland.is broren min som driver det! Der finner du garantert noe du kan gjøre:) Anonymous poster hash: 4caa8...6e7
skjotta Skrevet 10. juli 2013 #13 Skrevet 10. juli 2013 Etter finanskrisa har laugarvegur (handlegata I Reykjavík) blitt fyllt opp av unge, håpefulle designere, så der kan du shoppe one of a kind sko og klær. Så noen fantastiske sko med flettverk av hestehår når vi var der sist... Der ligger en smykkebutikk i Bankastræti som heter orr... den er flott. Lammeskinnene er billigst "oppe" i laugarvegur. (Laugarvegur er en bakke. Jo lengre opp jo billigere. Der ligger en "vulcano shop" helt i enden av laugarvegur og der betaler jeg 400 nok for store lammeskinn ( i fjor sommer)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå