Gå til innhold

Vi er kommet inn i en ond sirkel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betaler regninger og kredittkort med kredittkort! Føler det er luksusfellen neste....

Noen gode råd? Får snart ikke sove om natten. Er ikke snakk om store summene, men de vokser vel....

Anonymous poster hash: 96b6b...250
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spar der kan kan. Hver miiiinste krone teller. Firstprise!! Ikke brus, sjokolade og dill dere ikke trenger. Ha det veeeldig stramt en periode. Sett vekk penger (som ikke skal røres) på sparekonto og finn en måte å overleve på resten. Nå er det å ta seg i nakken å virkelig skjerpe seg. Så etter noen mnd er dere mer på rett vei. Dette klarer dere.

Anonymous poster hash: 923e2...d34

Skrevet

Hvorfor har det blitt slik? Sett dere ned sammen og se på kontoutskriftene for de siste månedene. Hvor forsvinner pengene? Eller har dere nylig hatt en kjempeutgift dere ikke kunne forutse, som har gjort at dere havnet bakpå?

Anonymous poster hash: 9b42d...039
Skrevet

Prøv å refinansiere kredittkortene til et samlet lån.

Selg ting dere ikke trenger.

Bytt til billigere abonnement på tlf/internett/tv.

Skrevet

Bor dere i for dyrt hus? Røyker dere opp alle pengene? Eller fikk dere en uventet regning på 90 000 kr fordi dere fikk muggsopp på hele badet? Kjekt å vite hvor problemet ligger for at vi skal kunne komme med tips... Om dere sløser bort pengene på masse unødvendig tull så vet dere jo godt hva som må gjøres.. Lag budsjett sammen og gjør det litt høytidelig, slik at dere faktisk får motivasjon til å følge det.

Anonymous poster hash: 9b42d...039
Skrevet

Jeg har slitt med dette nå i to år. Etter en dårlig økonomisk periode, bestemte jeg meg for å ta skikkelig grep rundt min egen økonomi. Har levd utrolig sparsomt de siste to årene, men nå endelig er alle krav nedbetalt. Har levd på first price, og vært påpasselig med å handle hver 14 dag, samt å holde meg til handlelista, og handler KUN på Rema 100. Har ikke unnet meg noe ekstra, og har betalt og betalt. Men gud hvor deilig det er når man etterhvert får brev etter brev der det står "Kravet er nedbetalt".

Sett opp et budsjett og følg det. Ring til kreditorer og inngå nebetalingsavtaler, så slipper dere ekstra gebyrer og masse inkassosalærer. 

Lykke til..

Anonymous poster hash: 47e63...252
Skrevet

Jeg har slitt med dette nå i to år. Etter en dårlig økonomisk periode, bestemte jeg meg for å ta skikkelig grep rundt min egen økonomi. Har levd utrolig sparsomt de siste to årene, men nå endelig er alle krav nedbetalt. Har levd på first price, og vært påpasselig med å handle hver 14 dag, samt å holde meg til handlelista, og handler KUN på Rema 100. Har ikke unnet meg noe ekstra, og har betalt og betalt. Men gud hvor deilig det er når man etterhvert får brev etter brev der det står "Kravet er nedbetalt".

Sett opp et budsjett og følg det. Ring til kreditorer og inngå nebetalingsavtaler, så slipper dere ekstra gebyrer og masse inkassosalærer.

Lykke til..

Hvordan klarer du å handle KUN på Rema, Og samtidig leve på firstprice? ;)

Skrevet

Klipp kort

Ring kreditorer og be om nedbetalingsplan

Kutt forbruket ned til et minimum og se hvor du kan spare penger i å bytte strømleverandør og forsikring.

Har dere bil? Kan dere klare dere uten?

Handle smart, skriv middagsplan og hold dere til handlisten. Spis all mat hjemme og vær flinke å lage matpakker.

Sett av penger til en buffer så dere har penger til uforutsette utgifter så dere ikke trenger ta opp lån for å kjøpe ny vaskemaskin fks om den ryker.

Sett opp et budsjett over hvor mye lønn dere får inn og hva dere har av faste utgifter. Planlegg så hva dere skal bruke til mat og aktiviteter og FØLG DET.

Skrevet

Rema 100 sin firstprice da.. Om du skal bli så jævla teknisk..

Skrevet

Landlord med andre ord...;)

Anonymous poster hash: 241c4...d53

Skrevet

Vi slet med økonomien i mange år. Kom inn i en ond sirkel, der vi betalte så mye på gammel gjeld og gamle regninger at vi ikke hadde nok til de nye som kom. Det gikk så langt at jeg slet med å sove og var rett og slett helt utslitt.Til slutt orket jeg nesten ikke å hente posten. Mange av regningen åpnet vi ikke en gang. Men vi fant ut at dette ikke kunne fortsette. Vi satte oss ned og gikk gjenneom alle regninger og all gjeld vi hadde.

Da tok vi endelig tak. Vi gikk i banken og fortalte alt om hvordan økonomien vår så ut. Vi hadde heldigvis alltid betalt huslånet i tide så de gikk med på å hjelpe oss. Vi fikk et lån for å betale ned all gjeld og de forlenget huslånet slik at vi ikke betaler så mye mer i mnd nå enn før vi tok opp dette ekstra lånet.

Nå har jeg det så uendelig mange ganger bedre. Vi betaler regningene med en gang de kommer. Og jeg er så utrolig glad for at vi faktisk tok tak og gjorde noe med den situasjonen vi var i så alt for lenge.

Råder deg til å ta kontakt med banken din. Legg alle kortene på bordet. Kanskje hjelper de deg, om ikke så får du råd ang hva du kan gjøre videre..

Masse lykke til. Jeg vet hvordan du har det, men ville bare si at det faktisk kan ordne seg.

Anonymous poster hash: f9cb3...387
Skrevet

Vi slet med økonomien i mange år. Kom inn i en ond sirkel, der vi betalte så mye på gammel gjeld og gamle regninger at vi ikke hadde nok til de nye som kom. Det gikk så langt at jeg slet med å sove og var rett og slett helt utslitt.Til slutt orket jeg nesten ikke å hente posten. Mange av regningen åpnet vi ikke en gang. Men vi fant ut at dette ikke kunne fortsette. Vi satte oss ned og gikk gjenneom alle regninger og all gjeld vi hadde.

Da tok vi endelig tak. Vi gikk i banken og fortalte alt om hvordan økonomien vår så ut. Vi hadde heldigvis alltid betalt huslånet i tide så de gikk med på å hjelpe oss. Vi fikk et lån for å betale ned all gjeld og de forlenget huslånet slik at vi ikke betaler så mye mer i mnd nå enn før vi tok opp dette ekstra lånet.

Nå har jeg det så uendelig mange ganger bedre. Vi betaler regningene med en gang de kommer. Og jeg er så utrolig glad for at vi faktisk tok tak og gjorde noe med den situasjonen vi var i så alt for lenge.

Råder deg til å ta kontakt med banken din. Legg alle kortene på bordet. Kanskje hjelper de deg, om ikke så får du råd ang hva du kan gjøre videre..

Masse lykke til. Jeg vet hvordan du har det, men ville bare si at det faktisk kan ordne seg.

Anonymous poster hash: f9cb3...387

Viktig da når en først baker inn i huslånet at man også gjør noe med forbruket. Snakker av erfaring. Vi (mens jeg var gift) gjorde det. Først en gang. Så en gang til. Så enda en gang til. Tre ganger! Vi byttet til og med bank fordi banken ikke ville bake inn en gang til året etter de gjorde det første gang. Så det er viktig og også gjøre noe med forbruket. Og slutte å ta opp kreditt. Har en ikke pengene har en ikke råd, da har en ihertfall ikke råd til rentene som løper seg på.

Enden på visa i mitt tilfelle var at ved skilsmissen og vi skulle dele boet hadde vi like mye i lån på huset som vi hadde tre år før..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...