Himmel og hav Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Det er agurktid, og egentlig bryr jeg meg ikke om denne kjolesaken, men jeg kan jo ikke unngå å legge merke til avisenes frydefulle sensasjonsjag (sommervikarer?). Først var det store overskrifter om at hun bruker for mye penger på designerklær, og så, når slottet går ut og forteller at hun faktisk får en del i gave, så er det jammen ramaskrik for det også. Jeg ser at det kan være komplisert at kongelige på det nærmeste er catwalk-modeller for enkelte designere, men det er da ikke så det står "made by Valentino" på ryggen av kjolene, og jeg, og jeg tror ikke jeg er alene, driter i hvor kjolen kommer fra, ville ikke gjettet riktig designer om det sto om liv eller bryr meg nevneverdig om hva ting koster. Men, avisene kaster seg over og lager artikler av "spørsmålene slottet ikke vil svare på" og annet møl. Tror de virkelig ikke at de kongelige alltid har fått gaver? Jeg venter i grunnen bare spent på fortsettelsen, der det sikkert kan graves fram en eller annen som har sent en gave til MM som hun ikke har brukt - og da er nok det gæærnt også. Hva mener alle disse som anser seg meningsberettigede at hun egentlig skal ha på seg? Om hun tar på seg klær fra HM, så får hun sikkert kritikk for å bruke klær som barnearbeidere på Fillipinene har sydd, om hun bruker egne, hemmelige skreddere, så er det antagelig galt at hun ikke støtter norsk design, osv. Og spiller det egentlig noen rolle hva hun har på seg så lenge hun er pent og anstendig kledd? Tror jeg må slutte å lese aviser om sommeren...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Hipp hurra! Du setter ord på det som irriterer meg grønn nå! :-D Fatter ikke den oppsluktheten VG har for MM sin garderobe..
Musemorbr / Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Jeg håper det fortsetter som før, for som kongelig skal hun kle seg "dyrt" og ta seg godt ut i offentlig sammenheng. De samme avisene har tidligere skrytt Märta opp i skyene for kjolene hun gratis får av norske designere. At MM representerer Norge ikledt dyre plagg, det hører bare med. Har Sonja noen gang vært noe dårligere?
Gjest sug lut Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Du vet, når det er fellesferie i Norge stanser jo hele verden opp, ingen kriger, forhandler, utsletter eller utslettes, og altfor få har lyst til å dra hjem fra stranda for å stå fram i "dette hendte meg, helt sant og faktisk, og det må værra statens skyld, eller Jens sin, eller dissa politikera". Kjoler, derimot, har ingen ferie. Utover det så tenker jeg at åpenhet er viktig og noe av det som apanasjen er ment å gå til må jo være garderobe, tross alt. Så jeg ser ingen problemer i kjolesponsing - heller gratis enn av apanasjen - men det burde jo oppgis og om det skulle være mye nok fikk man heller - som med andre stønader for oss andre - trekke noe i garderobebevilgninga, da.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Tror det er "Press" fra folk som er MOT kongehuset..Men ærlig talt, tror man ikke en presidentfrue/-mann samt presidenten selv OG evt barn av disse vil koste noe som helst? Hele familien vil jo "trenge" ny garderobe, få en del i gaver og resten betalt som "lønn" fra staten... Ved hvert bytte skal presidentboligen i tillegg pusses opp og alle møbler byttes ut. Samt at det og ha vært president samt i nær familie med nåværende OG tidligere president i seg sel være nok til at man vil, kanksje, være avhengig av egen livvakter....Om ikke resten av livet,- leeeeenge.. Og enda en ting, presidentKANDIDATkampen til de ulike "fløyene" og til slutt presidentvalget vil trolig, hvert fjerde år ,koste mer enn en kongelig apanasje eller 10 de år dette gjelder...Selv om vi velger den mer "nedtonede" presidentvalgkampen, som Island, så tror jeg at den likevel koster nært opp til den amerikanske, bare det at den ikke interesserer OSS like mye som den sistnevnte...SÅ vi får derfor ikke like mye info om den.. Jeg er ikke ihuga royalist, men jeg finner alternativet så utrolig mye dårligere..Og at "hvem som helst" skal kunne representere Norge, dermed MEG;- som Norges "viktigste person";- det er om mulig enda mer skremmende enn at en litt "rufsete" kongefamilie, uten politiske meninger og ellers nøytral til det meste,- viser frem landet Norge mer symbolsk,- enn som et nasjon med meninger om ditt og datt..... SEr for meg at Carl I, eller Per Sandberg hadde gjort det skarpt i Israelkonflikten..Og en kvinnelig president må vi bare innse ikke nødvenidgvis vil få særlig mye "Makt" eller mye og si i debatter hvor det deltar mange styreledere fra mer "tradisjonelle" land...En Dronning derimot har en helt annen "verdi" for disse, og tror jeg, kan utrette mye mer enn en presidentfrue eller president med "feil politisk" ståsted i de land konflikter skal løses...Handel inngåes osv osv.. Ellers helt enig i det HI skriver om kjolestyret..Blir ALDRI rett, uansett hva hun måtte gjøre på den fronten Anonymous poster hash: 61b3b...a8c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 Hadde MM kledd seg i klær fra billigkjeder, hadde hun nok fått tyn for det også. "Klarer ikke måle seg med resten av Europas kongelige" osv. Jeg tror også dette er en sak blåst opp av de som ønsker å avskaffe monarkiet. Tullesak. Jeg klikker meg av prinsipp ikke inn på noen av sakene, og håper flere gjør det samme. Veldig enig med deg Himmel og Hav. Først fikk hun tyn for å bruke mye penger på "luksuskjoler", når det åpenbare ble bekreftet, hun får masse kjoler i gave, så får hun tyn for det også. Håper slottet fortsetter å holde lav profil og ikke forer agurktidgribbene mer enn de må. Anonymous poster hash: 28920...9f1
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 Jeg vet ikke hva jeg syns om Mette-Marit og kjolene hennes. Anonymous poster hash: 04d76...54a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #8 Skrevet 10. juli 2013 Jeg vet ikke hva jeg syns om Mette-Marit og kjolene hennes. Anonymous poster hash: 04d76...54a Unnskyld meg! Men hva faen feiler det deg?? Skulle ikke du heller vært ute og lekt sammen med de andre barna?! Drit i å spamme hver eneste tråd med disse idiotiske svarene dine! Anonymous poster hash: 74c19...e7c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #9 Skrevet 10. juli 2013 Jeg vet ikke hva jeg syns om Mette-Marit og kjolene hennes. Anonymous poster hash: 04d76...54a Unnskyld meg! Men hva faen feiler det deg?? Skulle ikke du heller vært ute og lekt sammen med de andre barna?! Drit i å spamme hver eneste tråd med disse idiotiske svarene dine! Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skulle ikke du vært ute og lekt sammen med DINE barn? Stakkars små som har en så lat og patetisk mor som deg Anonymous poster hash: 04d76...54a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #10 Skrevet 10. juli 2013 Jeg vet ikke hva jeg syns om Mette-Marit og kjolene hennes. Anonymous poster hash: 04d76...54a Unnskyld meg! Men hva faen feiler det deg?? Skulle ikke du heller vært ute og lekt sammen med de andre barna?! Drit i å spamme hver eneste tråd med disse idiotiske svarene dine! Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skulle ikke du vært ute og lekt sammen med DINE barn? Stakkars små som har en så lat og patetisk mor som deg Anonymous poster hash: 04d76...54a Hahahaha!! Morsom du Du synes ikke det er rimelig patetisk å spamme ned forumet med idiotiske svar? Anonymous poster hash: 74c19...e7c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #11 Skrevet 10. juli 2013 Jeg vet ikke hva jeg syns om Mette-Marit og kjolene hennes. Anonymous poster hash: 04d76...54a Unnskyld meg! Men hva faen feiler det deg?? Skulle ikke du heller vært ute og lekt sammen med de andre barna?! Drit i å spamme hver eneste tråd med disse idiotiske svarene dine! Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skulle ikke du vært ute og lekt sammen med DINE barn? Stakkars små som har en så lat og patetisk mor som deg Anonymous poster hash: 04d76...54a Hahahaha!! Morsom du Du synes ikke det er rimelig patetisk å spamme ned forumet med idiotiske svar? Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skal mye til for å bli så patetisk som deg uansett Anonymous poster hash: 04d76...54a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #12 Skrevet 10. juli 2013 Jeg vet ikke hva jeg syns om Mette-Marit og kjolene hennes. Anonymous poster hash: 04d76...54a Unnskyld meg! Men hva faen feiler det deg?? Skulle ikke du heller vært ute og lekt sammen med de andre barna?!Drit i å spamme hver eneste tråd med disse idiotiske svarene dine! Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skulle ikke du vært ute og lekt sammen med DINE barn?Stakkars små som har en så lat og patetisk mor som deg Anonymous poster hash: 04d76...54a Oj. Her var folk sint. Kalle hverandre stygge ting etc. Unnskyld meg men dere er søte da. Anonymous poster hash: 1fa28...bc4
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #13 Skrevet 10. juli 2013 Jeg vet ikke hva jeg syns om Mette-Marit og kjolene hennes. Anonymous poster hash: 04d76...54a Unnskyld meg! Men hva faen feiler det deg?? Skulle ikke du heller vært ute og lekt sammen med de andre barna?! Drit i å spamme hver eneste tråd med disse idiotiske svarene dine! Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skulle ikke du vært ute og lekt sammen med DINE barn? Stakkars små som har en så lat og patetisk mor som deg Anonymous poster hash: 04d76...54a Hahahaha!! Morsom du Du synes ikke det er rimelig patetisk å spamme ned forumet med idiotiske svar? Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skal mye til for å bli så patetisk som deg uansett Anonymous poster hash: 04d76...54a Smask :* Ut å lek i godværet nå du Anonymous poster hash: 74c19...e7c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #14 Skrevet 10. juli 2013 Jeg vet ikke hva jeg syns om Mette-Marit og kjolene hennes. Anonymous poster hash: 04d76...54a Unnskyld meg! Men hva faen feiler det deg?? Skulle ikke du heller vært ute og lekt sammen med de andre barna?! Drit i å spamme hver eneste tråd med disse idiotiske svarene dine! Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skulle ikke du vært ute og lekt sammen med DINE barn? Stakkars små som har en så lat og patetisk mor som deg Anonymous poster hash: 04d76...54a Hahahaha!! Morsom du Du synes ikke det er rimelig patetisk å spamme ned forumet med idiotiske svar? Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skal mye til for å bli så patetisk som deg uansett Anonymous poster hash: 04d76...54a Smask :* Ut å lek i godværet nå du Anonymous poster hash: 74c19...e7c Du først Anonymous poster hash: 04d76...54a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #15 Skrevet 10. juli 2013 Jeg vet ikke hva jeg syns om Mette-Marit og kjolene hennes. Anonymous poster hash: 04d76...54a Unnskyld meg! Men hva faen feiler det deg?? Skulle ikke du heller vært ute og lekt sammen med de andre barna?! Drit i å spamme hver eneste tråd med disse idiotiske svarene dine! Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skulle ikke du vært ute og lekt sammen med DINE barn? Stakkars små som har en så lat og patetisk mor som deg Anonymous poster hash: 04d76...54a Hahahaha!! Morsom du Du synes ikke det er rimelig patetisk å spamme ned forumet med idiotiske svar? Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skal mye til for å bli så patetisk som deg uansett Anonymous poster hash: 04d76...54a Smask :* Ut å lek i godværet nå du Anonymous poster hash: 74c19...e7c Du først Anonymous poster hash: 04d76...54a Er på tur Anonymous poster hash: 74c19...e7c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #16 Skrevet 10. juli 2013 Jeg vet ikke hva jeg syns om Mette-Marit og kjolene hennes. Anonymous poster hash: 04d76...54a Unnskyld meg! Men hva faen feiler det deg?? Skulle ikke du heller vært ute og lekt sammen med de andre barna?! Drit i å spamme hver eneste tråd med disse idiotiske svarene dine! Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skulle ikke du vært ute og lekt sammen med DINE barn? Stakkars små som har en så lat og patetisk mor som deg Anonymous poster hash: 04d76...54a Hahahaha!! Morsom du Du synes ikke det er rimelig patetisk å spamme ned forumet med idiotiske svar? Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skal mye til for å bli så patetisk som deg uansett Anonymous poster hash: 04d76...54a Smask :* Ut å lek i godværet nå du Anonymous poster hash: 74c19...e7c Du først Anonymous poster hash: 04d76...54a Er på tur Anonymous poster hash: 74c19...e7c Tror deg ikke Anonymous poster hash: 04d76...54a
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #17 Skrevet 10. juli 2013 Jeg vet ikke hva jeg syns om Mette-Marit og kjolene hennes. Anonymous poster hash: 04d76...54a Unnskyld meg! Men hva faen feiler det deg?? Skulle ikke du heller vært ute og lekt sammen med de andre barna?!Drit i å spamme hver eneste tråd med disse idiotiske svarene dine! Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skulle ikke du vært ute og lekt sammen med DINE barn?Stakkars små som har en så lat og patetisk mor som deg Anonymous poster hash: 04d76...54a Hahahaha!! Morsom du Du synes ikke det er rimelig patetisk å spamme ned forumet med idiotiske svar? Anonymous poster hash: 74c19...e7c Skal mye til for å bli så patetisk som deg uansett Anonymous poster hash: 04d76...54a Smask :* Ut å lek i godværet nå du Anonymous poster hash: 74c19...e7c Du først Anonymous poster hash: 04d76...54a Er på tur Anonymous poster hash: 74c19...e7c Tror deg ikke Anonymous poster hash: 04d76...54a Er det mulig??????? At dere ikke skjemmes. Anonymous poster hash: a0eb7...760
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #18 Skrevet 10. juli 2013 Hahahaha :-) Anonymous poster hash: 2c7b7...b70
Gjest LA8PV Skrevet 10. juli 2013 #19 Skrevet 10. juli 2013 Jeg syns hele kongehuset burde ha vært avskaffet. ALl den tid vi har et kongehus syns jeg lite om at de går rundt som gratis reklameplakater. MM som ambassadør har liten eller ingen troverdighet i mine øyne.
☆☆☆ Skrevet 10. juli 2013 #20 Skrevet 10. juli 2013 For meg kan ho ha på seg det ho vil, i ei hvilken som helst prisklasse. Eg er heller ikkje interessert i kven som betalar. Det einaste son irriterar meg er at aviser og nyhetssendingar er fulle av dette tullet.. Ho er prinsesse for faen. Kven skal ellers bruke prinsessekjolar om ikkje ho?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #21 Skrevet 10. juli 2013 For meg kan ho ha på seg det ho vil, i ei hvilken som helst prisklasse. Eg er heller ikkje interessert i kven som betalar. Det einaste son irriterar meg er at aviser og nyhetssendingar er fulle av dette tullet.. Ho er prinsesse for faen. Kven skal ellers bruke prinsessekjolar om ikkje ho? Godt spørsmål. Det vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 84a07...ba7
Gjest sug lut Skrevet 17. juli 2013 #22 Skrevet 17. juli 2013 Det er galt om slottet bruker penger, det er galt om slottet sponses, og nå om dagen er det galt at kronprinsen får spleiselagsbursdag. Gud som jeg gleder meg til sommeren er over og det kanskje kommer en interessant nyhet eller to i avisa igjen. (Spikersuppekoking på Greven holder liksom bare sååå lenge...)
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #23 Skrevet 17. juli 2013 Jeg er glad jeg ikke er kongelig. Ser ikke problemet med sponsingen, og bryr meg lite om hva de bruker penger på. Apanasje er vel ikke så forskjellig fra andre statsansattes lønn (bortsett fra beløpet kanskje) Så de bør få bestemme selv hvordan den skal brukes. Anonymous poster hash: eaedd...9ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå