Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å velge noen til å bære til dåp som ikke er faddere? Tenkte å ha svigerfar og pappa som faddere, men lyst å spørre svigermor om å bære. Blir det rart? At hun bare får bære og ikke være fadder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er veldig rart.

Anonymous poster hash: 3463f...228
Skrevet

Bærer hun er hun gudmor, det er opp til dere.

Anonymous poster hash: de337...ead

Skrevet

Synes ikke det er rart om du mener å bære opp midtgangen i prosesjon, men jeg føler det blir feil at hun skal holde barnet ved døpefonten og svare på hva barnet heter og om hun ønsker at det skal oppdras i den kristne forsakelse og tro...

Anonymous poster hash: f0c65...a05

Skrevet

Vi har gjort det sånn. 

Sist var det min far som bar opp, nå skal svigermor. Ingen av de er faddere på barnet.

Anonymous poster hash: d0d83...768
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Kan fint få henne til å bære opp, og gi barnet til en fadder som holder under seremonien. Flere som gjorde det de to gangene vi døpte barn... Her var det samboeren som bar sønnen vår opp til broren sin (som holdt under seremonien) og jeg som bar jenta vår opp til broren hans.. Vi gjorde det sånn fordi ungene var hos oss mens vi ventet på å gå opp, og sovnet i armene våre ;)

Skrevet

Jeg bar opp lillebror, var ikke fadder :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

De som har båret mine har ikke vært faddere...

Skrevet

men hvorfor kan hun ikke være fadder da? Det blir veldig merkelig for meg, med mindre man har fullt med faddere og ønsker å gi en ekstra person en oppgave. Evt om det er en tante/niese/søsken som er litt ung for fadderrollen. I deres situasjon markerer dere jo tydelig at hun ikke er god nok for fadderrollen, i og med at dere har masse plasser...

Anonymous poster hash: fd978...7ee
Skrevet

Svigerfar får være fadder, men ikke svigermor? Akkurat det var veldig rart..!

Anonymous poster hash: cc8e5...f70

Skrevet

Bærer hun er hun gudmor, det er opp til dere.

Anonymous poster hash: de337...ead

Det er bare tull. Mulig det er tradisjonen der du bor, men slik er det overhodet ikke over alt.

Anonymous poster hash: d12ab...eef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...