Gå til innhold

Nervevrak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jeg visst idag.

Mamma er inne for biopsi m.m. pga denne mistanken om lungekreft idag, skulle inn kl 08 og holde på nesten hele dagen.

I utgangspunktet en grei affære, men hun regnes som ekstremt høyrisiko når det gjelder narkose og inngrep, pga veldig svakt hjerte, hjertefeil og dårlig immunforsvar. Så det er liksom ingen walk in the park likevel..

Og så var det jo hva de evt finner også da. Håpehåpehåper at det er noe "bagatellmessig" som er enkelt å fjerne (eller, det er jo ikke det pga risikoen uansett, men dog).

Kjenner at jeg er nervøs. Mamma er seig og beintøff, og mener bestemt at dette går fint, og det satser vi jo på. Men samtidig har hun jo begynt å snakke om hva jeg skal få etter henne av smykker, verdisaker etc, og at jeg må passe på arven min hvis pappa skulle finne seg en ny (yeah, right). Hun tenker nå på alt også da, rare mammaen min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, kjenner til slike nervevrakdager, og hvor u t r o l i g sakte tiden går!

Heldigvis har du vel litt å pusle med mens du venter i allefall (babyklemmer hjelper mot mye). Har hun med seg følge i dag som kan holde deg litt løpende oppdatert?

Sender en klem, og krysser fingre for at dagen forløper bra, og at resultatet blir bedre enn fryktet.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Sender en klem din vei, du har all min medfølelse og sympati...

Gjest sug lut
Skrevet

Huff. Og det er vel mange timer igjen ennå, dessverre. Krysser fingrene for moren din.

Skrevet

Du får prøve å holde deg sysselsatt med noe som tar tankene litt unna det som skjer. Håper alt går bra med din mor. 

Skrevet

Takk for støtte, damer :)

Ja, jeg har både lillingen og fireåringen som har ferie fra barnehagen her hjemme med meg, så det er da travelt nok. Har trent, gjort litt husarbeid og gjort klar til middagen allerede også.

Pappa er heldigvis der med henne, han blir på sykehuset i hele dag, til hun er våken igjen. Hvis ikke hadde jo jeg sørget for å være der..

Når mannen kommer hjem skal han få ta ungene så jeg får kommet meg ut på en langtur med bikkja, det kurerer det meste. 

Skrevet

Krysser fingrene for dere i dag og håper de gode beskjedene kommer!

Skrevet

Uff, hold ut, kjære deg.

Håper det ikke blir flere dårlige nyheter!

Skrevet

Skumle greier... Håper virkelig det ikke er lungekreft, for det er virkelig en grusom måte å se sine kjære dø på.

Skrevet

Puh, da var det gjort..

Heldigvis var det ikke behov for narkose, hun gjorde det hele i våken tilstand, og fikk ikke engang lokalbedøvelse- til tross for at de gikk inn med en biposinår i nakken hennes og hele veien til lungene. Hun tåler litt, hun derre. :)

På tirsdag skal hun til Bergen for PET-scan (hvorfor har man ikke dette på samtlige av de største sykehusene her i landet?), så får vi se hva planen blir deretter.

*Litt lettet, men ikke veldig enda*

Gjest sug lut
Skrevet

Godt å høre at denne etappen er over i hvert fall.

Skrevet

Så bra at første runde er unnagjort og at det gikk bra. Lykke til med neste! 

Gjest Siklerotte
Skrevet

Huff, krysser fingrene for at det går som bra som det kan gå!

Skrevet

Takk for støtte, igjen, jenter, dere er gode å ha . :)

Skrevet

Du har helt tydelig en tøff mamma :) Sender en god klem til deg, det er en vond situasjon å stå i, men gled deg over hver etappeseier :) 

Masse lykke til i Bergen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...