Gå til innhold

Nytt barn, med ny far...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det for dere? Hvordan behandler "ny far" ditt tidligere barn etter dere har fått deres "eget"?

Har dere regler ang forskjellsbehandling?

Anonymous poster hash: 30143...538

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det gikk fint. Her ble mitt behandlet som vårt rimelig kjapt. Ingen regler for forskjellsbehandling, for det forekommer ikke.

Skrevet

Burde vel igrunn ikke trenge regler for slikt nei. Vi har enda ikke fått vårt barn, men kjenner at jeg er redd for at eldstemann skal få mindre oppmerksomhet. Når han er hos far har han søsken og jeg tror han trives veldig godt med å være mor sitt enebarn. :P

Du har en flink mann der sekretøsa :)

Skrevet

Det gikk fint. Her ble mitt behandlet som vårt rimelig kjapt. Ingen regler for forskjellsbehandling, for det forekommer ikke.

Jeg signerer herved alt Sekretøsa skriver i denne tråden, for det gjelder her også ;)

Skrevet

Så bra! :)

Hvordan var "ny far" med deres tidligere barn før nr 2 kom da?

Min er veldig bestemt på at de er bestevenner, men at han ikke er reservepappa. Han syns også det er rart om mitt barn skulle kalt hans foreldre for farmor og farfar. Jeg skjønner jo det i utgangspunktet, men når det kommer et nytt barn som kaller de for det så blir det en litt annen situasjon. "Min" kaller jo fars nye kjærestes foreldre for besteforeldre.

Er jeg rar? :P

Skrevet

Her hadde samboer ett fra før og jeg to, nå har vi en felles. Hans barn er bortskjemt, får alt h*n peker på og blir dulla med. Barnet er 12.

Mine får ikke den samme behandlinga av han, heldigvis/desverre...men jeg vil at mine barn skal bli selvstendige, klare å kle på seg sokkene selv(noe 12 åringen ikke gjør) men skulle ønske han kunne la vær å gi mine skylda for alt, mine er jo bare noen urokråker og piksere.. har en daglig kamp og diskusjoner om det.

Anonymous poster hash: 3f5bc...84a

Skrevet

Huff, vanskelig situasjon det der. Er redd for uenigheter her å gården også mtp at jeg og sambo har veldig forskjellig oppdragelse selv. Kommunikasjon er nok alfa omega i slike settinger.

Skrevet

Min er veldig bestemt på at de er bestevenner, men at han ikke er reservepappa. Han syns også det er rart om mitt barn skulle kalt hans foreldre for farmor og farfar. Jeg skjønner jo det i utgangspunktet, men når det kommer et nytt barn som kaller de for det så blir det en litt annen situasjon. "Min" kaller jo fars nye kjærestes foreldre for besteforeldre.

Han tok henne til seg fra dag 1, og jeg har nok vært utrolig heldig akkurat der. Han var heller ikke mer enn 20 så når jeg tenker tilbake så er jeg i grunnen veldig imponert :P

Syns ikke det er helt riktig at han skal være bestevenn. Siden dere venter fellesbarn bør også din mann være en omsorgsperson for barnet ditt. Han må kunne kjefte, rose, bestemme, og oppdra på lik linje som deg, og du må også slippe han til, for ellers blir det automatisk forskjellsbehandling av barna.

Her er min og vår første felles 9 og 6 år, og de blir fortsatt behandlet likt fra hans side, alt etter alderen. Mannen min finner like godt på ting kun med eldste (kun min) som med første felles :) Jeg ser jo på disse tingene som en selvfølge, men skjønner som sagt at jeg er heldig og at det kanskje er mange som ikke er like heldig.

Ang besteforeldre har vi løst det sånn at hans mor er bestemor istedenfor farmor, så hun kaller henne det samme :)

Skrevet

Ingen regler her heller, han er knall med mine 3 som jeg hadde fra før og sier han er like glad i de som sin egen :)

Anonymous poster hash: fc517...4c2
Skrevet

Regner med det skal gå helt fint her også, men dere skal vite at dere har funnet dere skikkelig bra menn! ;)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Han tok henne til seg fra dag 1, og jeg har nok vært utrolig heldig akkurat der. Han var heller ikke mer enn 20 så når jeg tenker tilbake så er jeg i grunnen veldig imponert :P

Syns ikke det er helt riktig at han skal være bestevenn. Siden dere venter fellesbarn bør også din mann være en omsorgsperson for barnet ditt. Han må kunne kjefte, rose, bestemme, og oppdra på lik linje som deg, og du må også slippe han til, for ellers blir det automatisk forskjellsbehandling av barna.

Her er min og vår første felles 9 og 6 år, og de blir fortsatt behandlet likt fra hans side, alt etter alderen. Mannen min finner like godt på ting kun med eldste (kun min) som med første felles :) Jeg ser jo på disse tingene som en selvfølge, men skjønner som sagt at jeg er heldig og at det kanskje er mange som ikke er like heldig.

Ang besteforeldre har vi løst det sånn at hans mor er bestemor istedenfor farmor, så hun kaller henne det samme :)

Det Monajenten sa. Bortsett fra at mannen min var 32. ;-)

Skrevet

Vi er en familie og det har vi vært fra den dagen vi flyttet sammen. Noe annet hadde ikke vært aktuelt, da ville jeg ikke valgt den mannen jeg har.

Skrevet

For noen tar det gjerne litt lengre tid. Min samboer hadde null erfaring med barn utover den tiden han hadde tilbrakt med min sønn da vi flyttet sammen. Før det hadde vi et avstandsforhold.

Jeg syns han er kjempeflink jeg da som både, legger, drar i skogen, står opp, henter i barnehage, leker, oppdrar og gir omsorg. Alt i sitt tempo slik han sa han måtte gjøre det..

Jeg har en flott mann og han blir en fantastisk pappa ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...