Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 1 år som er VELDIG hard i avføringen. Har vært det siden i vinter. Noe av problemet er at hun ikke får i seg nok væske i løpet av dagen, men hu trenger mer hjelp. Laktulose hjelper, men er det noe grense på hvor lenge vi kan bruke dette? Vi blander det ut i svak saft eller utblandet juice ( hu drikker ikke vanlig vann)

Har ikke tenkt noe over hva som kan være årsaken, har bare tenkt at det går nok over, men det er jo ikke sikkert det gjør det da... kan det være cøliaki?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært hos legen?

Der jeg jobber er det en bruker som tar dette hver dag. 10 ml to ganger om dagen. Men dette er jo noe magen blir vandt til, vil absolutt ikke anbefale langvarig bruk før du har snakket med legen.

Anonymous poster hash: 2b17b...769

Skrevet

Sønnen vår brukte dette daglig fra han var 1-3 år. De mistenkte at for lite væskeinntak var årsaken til hard avføring, men det var umulig å få ham til å drikke mer. Han drakk nok til å ikke bli dehydrert, men ikke nok til å ha bløt avføring. Legen sa at det er fare for at tarmen venner seg til laktulose, men var da snakk om at det tok 1,5-2 år før det skjedde, og da kunne man bytte til renset parafin eller noe annet. Var avføringen normal på det tidspunktet, kunne man heller avvenne tarmen gradvis og den ville få normal funksjon igjen :)

Skrevet

Har ikke vært hos legen ang. dette ennå nei. Har pratet med helsesøster om det og hun sa at så lenge det fungerer så er det bare å kjøre på..men hvor lenge? Leser at de som bruker det bruker det lenge. Jeg kvier meg til å gå til legen igjen da jeg føler jeg har rennt ned dørene der ang. andre ting....teit ja....

HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...