Gå til innhold

Skal, skal ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen er det legetime for å sjekke om cystene på eggstokken har vokst, jeg vurderer samtidig å spørre om de har mulighet til å ta ut spiralen min som jeg har hatt i godt over tre år nå. Er litt usikker da.

Jeg har vært i et forhold med mannen jeg virkelig elsker og som jeg er sikker på skal bli far til mine neste barn i snart 2 år. Vi er henholdsvis 25 og 29 år. Jeg har en sønn fra tidligere forhold på 4 år. Jeg har veldig lyst at det ikke skal bli altfor mange år mellom barna mine og føler nå at klokken tikker litt. Samboer vil ha barn og det vil igrunn jeg også, men lurer litt på om det er rette tiden. Begge to er i fast jobb og livet stråler. Det eneste som ikke er "på plass" er huskjøpet som vi planlegger nå etter sommeren, men det burde vel ikke stoppe en graviditet?

Hva tenker dere? Skal, skal ikke fjerne "pluggen"? ^_^

Anonymous poster hash: dba78...114

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det synes jeg :) høres jo ut som dere ønsker barn og tidspunktet vil aldri bli helt perfekt. Jeg slet litt med det samme, men i forhold til fast jobb... Tenkte jeg måtte ordne det først, men samboeren hadde litt mer is i magen og sa at vi like gjerne kunne starte prøvinga. Og vet du hva, 3 må der etter at spira satt hadde jeg jammen meg fast jobb også :) masse lykke til :) dette går fint!

Skrevet

Nå er det bare timer igjen og jeg har enda ikke helt bestemt meg. Skremmer meg litt å ta et så stort skritt. Sikkert fordi det ikke fungerte med tidligere barnefar tross våre 6 år sammen, men man vet jo uansett aldri helt sikkert hva som kommer til å skje i fremtiden. Har hørt det kan ta tid å bli gravid når man har hatt spiral lenge også? Noen som har erfaring med det? Hva er passelig alder mellom søsknene syns dere? Nå blir det 4-5 år mellom mine, noe jeg syns er akkurat på grensen til for mye. (Er enebarn selv)

Skrevet

Men kan du ikke ta ut spiralen da, og så heller bruke kondom til du har vendt deg til tanken? for jeg tror ikke du kommer til å andgre på at du tar den ut..

Anonymous poster hash: 31763...db0
Skrevet

Det er 7 år mellom sønnene mine, synes det er passelig ;)

Kjør på om dere vi ha flere, kan gå fort og det kan ta tid. Er pco/s cyster du har kan det ta enda lengre tid.

Skrevet

Ja jeg lurer på å ta ut spiralen og heller bruke annet prevensjonsmiddel en liten stund. Det er så rart for i ene sekund kan det krible skikkelig i eggstokkene, og i neste kommer angsten over meg. Men alt er vel normalt, det er jo tross alt en "life changing" avgjørelse :) Gleder meg til å se sambo med et lite nurk i armene! :)

Gleder meg mindre til 10 uker med oppkast... Hihi!

Er den type cyste som du nevner der ja. :/

Skrevet

Hvis dere begge vil ha barn så er vel dette tidspunktet like godt som noe :)

Det passer aldri 100% med barn. Har selv fått i voksen alder, siste som 40 åring.

Alt har gått bra men hvis det er noe jeg kunne gjort anderledes i livet så er dette en av de tingene. Skulle gjerne fått barn litt tidligere.

Anonymous poster hash: 8d085...852
Skrevet

Du har vel rett i det :) pluggen skal ut!

Trengte nok bare et lite push i riktig retning ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...