Gå til innhold

Stemmer i hodet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shitt, nå kommer jeg til å høres helt gæren ut: Men jeg trenger litt råd.

Mitt problem er at jeg hører stemmer i hodet mitt. Ja det høres sykt ut, samboeren vil ikke høre på meg når jeg skal fortelle det en gang!

Altså, jeg kan sitte sånn som nå, foran pc. Og så høres det altså ut som om en radio står på inni hodet/øret mitt, og der skravles det. Av og til kan jeg høre hva som sies, og av og til er det bare mumling. I sted hørte jeg at det ble prata svensk. 

Fader altså, ser jo at dette høres helt sykt ut. Men det er nå en gang sånn det er. Ganske irriterende er det hvertfall, og lurer litt på da, hvorfor jeg har det sånn, og om det kanskje muligens ikke bare er meg.... ???

Er dette kanskje legematerie, og sinnsykehus neste???

Anonymous poster hash: f563f...1ce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha off. Sorry at jeg ler, men du skrev d så morsomt :) høres helt sprøtt ut spør du meg.

Skrevet

høres ut som om du har en tendens til å være klarhørt... altså i stedet for å se bilder, får du inn stemmer... du kan beskytte deg mot dette... be om beskyttelse, be evt om å få beskjedene i form av bilder i stedet...

Anonymous poster hash: 8c44f...323
Skrevet

Jeg leste et eller annet sted at stemmer i hodet ikke var så fryktelig uvanlig som man skulle tro, og at det ikke er synonymt med å være eksempelvis scizofren el. På meg virker det veldig skremmende. Føler du deg normal på andre måter da? Kan jo være som en over her sier, at du er klarsynt...eller klarhørt :-)

Skrevet

Så lenge ikke stemmene plager deg slik at du aldri får fred/får deg til å ville gjøre vonde ting/føle deg psyk, er det vel ingen umiddelbar fare? Men klart. Det kan ikke være artig å ha prating i hodet konstant heller. :/ Ville hørt med fastlegen hva han mente?

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

En slags art av tinnitus, kanskje? 

Skrevet

Ville tatt det opp med fastlegen altså. Sikkert i gen fare, men greit å vite eventuelt muligheter skulle det bli verre, eller om det må medisineres for at det ikke skal utarte seg enda mer! Til deg anonym der opp, klarhørt? Nei nå får du gi deg..

Anonymous poster hash: 89540...5b0

Skrevet

Noen kan få dette som symptom p åhjernesvulst, så jeg ville absolutt fått det sjekket.

Anonymous poster hash: 6dee8...331
Skrevet

Sålenge du vet det er inne i hodet, høres det ikke så farlig ut. Men ta tak i det nå, så trenger du ikke frykte noe!

Skrevet

Men ja, lurt å sjekke mtp. hva det skyldes.

Skrevet

Jeg ville nok forhørt meg mer om dette, men så lenge stemmene ikke snakker til deg og ber deg gjøre saker og ting er det kanskje ikke så farlig sånn psykisk sett:)

Skrevet

Så lenge stemmene ikke truer deg eller ber deg gjøre ting, så er de ikke farlige  :)

Anonymous poster hash: af5fd...fb8
Skrevet

HI her...

Takk for svar, var redd jeg skulle bli oversett. 

Hmm, ja ingen som har bedt meg gjøre noen gærne ting ennå hvertfall. Mohahaha! :) 

Eehh, klarhørt??? Det tror jeg ikke.

Og ja jeg føler meg helt normal på alle andre måter. (hva er normal???  :huh: )

Ble litt skremt av at det kan skyldes svulst, må kanskje nevne dette for legen da. Hmmm, redd han syns det høres like rart ut som meg. 

Er liksom når jeg først har fanget opp lyden at det blir litt plagsomt, for da blir jeg veldig obs på det. Om dere forstår... 

Herregud, altså det føles helt absurd ut å si dette høyt merker jeg. Takk for at dere ikke var spydige  i svarene!!

Skrevet

Mitt problem er at jeg hører stemmer i hodet mitt. Ja det høres sykt ut, samboeren vil ikke høre på meg når jeg skal fortelle det en gang!

Altså, jeg kan sitte sånn som nå, foran pc. Og så høres det altså ut som om en radio står på inni hodet/øret mitt, og der skravles det. Av og til kan jeg høre hva som sies, og av og til er det bare mumling. I sted hørte jeg at det ble prata svensk. 

Fader altså, ser jo at dette høres helt sykt ut. Men det er nå en gang sånn det er. Ganske irriterende er det hvertfall, og lurer litt på da, hvorfor jeg har det sånn, og om det kanskje muligens ikke bare er meg.... ???

Sett på Dr. House i dag ;)? Mener at det som ble sagt der om at fyllinger kan fungere som radiomottakere er avslørt som en myte for lenge siden av Mythbusters, men antas å kunne skje i ekstremt sjeldne tilfeller hos dem som har kombinasjonen av amalgam og annet metall ( gull, sølv) i tennene.

Hvis du faktisk plages av dette, og noe slikt som metall i tennene ikke kan være årsaken, så ville jeg nok ha konsultert en lege eller psykolog. Stemmer slik du beskriver er heldigvis ikke særlig likt stemmer/ lyder som høres ved psykose, men litt merkelig vil jeg nok si det er likevel.... Men hvis du ikke har andre plager hadde jeg ikke bekymret meg :)

Anonymous poster hash: a413f...bd8

Skrevet

Den type stemmer som du beskriver, som om du hører en radio lavt på inne i hodet, eller at lyden oppleves dempet som om radioen står på i et annet rom, er et ganske vanlig fenomen. Det er mange teorier og få svar til hvorfor noen opplever det, men det er i alle fall ikke farlig. I verste fall er det bare veldig irriterende. Søk på google og du finner mange fine artikler.

Jeg hadde slike lyder i hodet en god stund, men etter at jeg har flyttet, har jeg oppdaget at stemmene hørte til huset. De forsvant med en gang jeg flyttet ut. Og jeg bør vel for ordens skyld nevne at det spøkte i det huset. Det ble renset minst tre ganger, og det ble til slutt besøkt av interesserte klarsynte pga noen bilder vi oppdaget ved en tilfeldighet. Jeg har ikke opplevd maken verken før eller siden. Men verken lydene eller annet var ondsinnet, og det var aldri noen "beskjeder" til meg, liksom. :)

Anonymous poster hash: 07d5a...32f
Skrevet

Sett på Dr. House i dag ;)? Mener at det som ble sagt der om at fyllinger kan fungere som radiomottakere er avslørt som en myte for lenge siden av Mythbusters, men antas å kunne skje i ekstremt sjeldne tilfeller hos dem som har kombinasjonen av amalgam og annet metall ( gull, sølv) i tennene.

Hvis du faktisk plages av dette, og noe slikt som metall i tennene ikke kan være årsaken, så ville jeg nok ha konsultert en lege eller psykolog. Stemmer slik du beskriver er heldigvis ikke særlig likt stemmer/ lyder som høres ved psykose, men litt merkelig vil jeg nok si det er likevel.... Men hvis du ikke har andre plager hadde jeg ikke bekymret meg :)

Men jeg er for så vidt enig i at det kan hende du har evner utover det vanlige hvis du ikke opplever dette alle steder.

Hvis det er tilfellet så burde du allerede som barn burde ha hatt noen liknende opplevelser og indikasjoner på det :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...