Gå til innhold

Hva ville du gjort? Bv? politi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En som ikke har husdyr kjøper tre store hundebur. Dagen etter kommer tre barn som skal være der på sommerferie. Ingen ser barna den neste uken. Hva ville du gjort?

Anonymous poster hash: 578ec...055

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stukket bortom tenker jeg. Greit å sjekke hvordan det står til før man ringer politi eller barnevern.

Skrevet

What?

Anonymous poster hash: 3545c...7ab

Skrevet

dette må være tull!!!

Anonymous poster hash: 3da98...55e
Skrevet

Eeeeeeh, det hørtes veldig rart ut... Ingen antydning til barna en gang? Ikke noe barnelatter eller noe??

Skrevet

Hvordan får du med deg alt dette??

Anonymous poster hash: 98090...3bd
Skrevet

Burene var på salg og er kjøpt for noen som bor et stykke unna byen. Ungene har influensa. Jeg spurte. Dette er hos en nabo. Jeg tenkte bare at på dib ville de fleste ha ringt politi og barnevern og mistenkt forferdelige ting.

Skrevet

Hva slags relasjon har denne personen til barna?

Hadde nok ikke tenkt i de baner du insinuerer siden han kanskje planlegger å få husdyr? Men om jeg ikke så barna på flere dager så hadde jeg nok stusset over det i seg selv. Hadde tatt turen over og sett etter barna, og spurt om de hadde planer for hele uken, eller om barna kunne ha lyst til å bli med på bollebaking eller annet en dag.

Hadde jeg fått inntrykk av at noe var galt da, så ville jeg ha ringt politiet.

Skrevet

Hmmm... Høres jo suspekt ut...

Jeg ville faktisk dristet meg til å snoke litt... Og evt ringt politiet dersom jeg fant ut noe.

Hadde de det er snakk om visst at jeg visste de skulle ha barn der, hadde jeg vært frekk nok til å invitere de på lek eller noe, bare for å sjekke reaksjonen. Men dersom jeg var mistenkelig til at de har gjort barna noe, ville jeg gjort det på høylys dag og IKKE alene!

Anonymous poster hash: a206e...af9
Skrevet

Burene var på salg og er kjøpt for noen som bor et stykke unna byen. Ungene har influensa. Jeg spurte. Dette er hos en nabo. Jeg tenkte bare at på dib ville de fleste ha ringt politi og barnevern og mistenkt forferdelige ting.

Har ALLE barna influensa? Helt utenom influensasesongen. Og hva slags relasjon har mannen til barna? Nå hadde jeg faktisk lurt veldig....

Skrevet

Du har lite å gjøre på tydeligvis

Anonymous poster hash: 82985...252

Skrevet

Har ALLE barna influensa? Helt utenom influensasesongen. Og hva slags relasjon har mannen til barna? Nå hadde jeg faktisk lurt veldig....

Hvem sa at naboen var en mann? Det er en bestemor. Barna sa de var syke. Jeg tror det var influensa.

Skrevet

Man har ikke influensa på denne tiden av året.

Anonymous poster hash: ee631...284
Skrevet

Man har ikke influensa på denne tiden av året.

Anonymous poster hash: ee631...284

Jeg har to barn som nettopp har fått diagnosen ibfluensa. En uke med 40 i feber, hoste, halsvondt, osv.

Anonymous poster hash: ce2ad...773

Skrevet

Hvem sa at naboen var en mann? Det er en bestemor. Barna sa de var syke. Jeg tror det var influensa.

Hadde nok tatt en ny tur over med litt god suppe e.l. til barna i morgen og hørt om de var bedre eller kunne trenge skyss til lege... Det kan jo være omgangssyke eller noe slikt, men neppe influensa.

Og så får en jo stole på at normalt ansvarlige foreldre ikke hadde latt sine barn være en uke hos en de ikke har tillit til.

Men om man nå i løpet av livet skulle møte på en barnemishandler, så hadde nok neppe svaret på spørsmålene du stilte vært: "Oi, der tok du meg gitt! Du skjønner; det er så slitsomt med barneskrik, så hvis de bråker må barna gå inn i buret og være der noen timer til de har lært"

Skrevet

Uansett hva slags sykdom det er snakk om, så kan nok bestemor selv trenge hjelp om hun blir syk- så stikk innom i morgen eller torsdag du HI.

Skrevet

Vær så snill å sjekk eller meld din bekymring til politi eller barnevern, HI. Etter å ha lest om de forsømte barna i Ukraina som TV2 Nyhetene melder om...verden er dessverre full av syke, onde mennesker. :(

Anonymous poster hash: b0a73...f2a

Skrevet

Ikke vær redd for at politiet f.eks. skal synes du er helt teit. Du får si at du håper du tar grundig feil, men at du ikke klarer å tenke på om du skulle ha rett og ikke gjorde noe.

Anonymous poster hash: b0a73...f2a

Skrevet

What the f...?

Dette bare må være tull! 

Anonymous poster hash: 6932e...bd1
Skrevet

Jeg trodde også at det var en mann. Fordi du sa EN. En som ikke har husdyr.... Når man bruker en slik betegnelse om en person mener man en mann/gutt.

Anonymous poster hash: 6f6c1...8e9

Skrevet

Jeg trodde også at det var en mann. Fordi du sa EN. En som ikke har husdyr.... Når man bruker en slik betegnelse om en person mener man en mann/gutt.

Eller en kvinne.

Anonymous poster hash: 3dd2d...dd5

Skrevet

Jeg har tydelig ikke sett nok på tv.

Hadde jeg sett naboen komme hjem med hundebur, og deretter få barn på besøk noen dager etterpå, så hadde jeg aldri noensinne tatt koblingen om at kaaanskje denne naboen var et bestialsk dyr som sperret unger inne i bur.

Skrevet

Hadde jeg sett naboen komme hjem med hundebur, og deretter få barn på besøk noen dager etterpå, så hadde jeg aldri noensinne tatt koblingen om at kaaanskje denne naboen var et bestialsk dyr som sperret unger inne i bur.

Poenget er vel heller at du nok hadde stusset over at naboen din skulle ha 3 barn boende hos seg i en uke, og at du ikke hørte barnestøy eller så snurten av barna etter noen dager, kun den voksne naboen din...?

Skrevet

Jeg trodde også at det var en mann. Fordi du sa EN. En som ikke har husdyr.... Når man bruker en slik betegnelse om en person mener man en mann/gutt.

Det er flere steder de ikke bruker hunkjønn, som flere steder på vestlandet. Her i bergen heter det en dame, en dør, en tispe. Osv.

Til HI. Jeg hadde ikke vært så bekymret. Men stikk innom og tilby deg å hjelpe dem litt. Ikke noe gøy for en bestemor å sitte inne med 3 syke barn. Kanskhe du kan handle for henne?

Det heter en dame på østlandet også, men man skriver likevel "Ei som ikke har husdyr" dersom det er snakk om en kvinne.

Skrevet

Poenget er vel heller at du nok hadde stusset over at naboen din skulle ha 3 barn boende hos seg i en uke, og at du ikke hørte barnestøy eller så snurten av barna etter noen dager, kun den voksne naboen din...?

Men ikke stusset nok til å vurdere verken politi eller barnevern :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...