Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Jeg liker å bake og å lage mat generelt men jeg kan jo ikke bake så ofte for jeg vil jo ikke ende opp med at jeg triller avgårde heller. Så til dere som baker ofte, hvem spiser det dere baker? Anonymous poster hash: b0c3a...53c
Musemorbr / Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 Vi gjør. For det meste lar baksten seg fryse. Noe spiser vi med en gang og noe fryser vi til senere.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 Mest familie og venner. Bruker å bake store porsjoner som jeg fryser ned. Baker kanskje 1x pr.mnd "kaffebakst". Det keg setter frem bruker som regel å forsvinne men ellers spiser samboer eller jeg opp restene;) supplerer med kjeks og is. Anonymous poster hash: f3c47...062
nagini Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Mannen og gjester. Jeg liker å bake, for da lukter det så godt i huset, men liker ikke å spise det
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Mine kollegaer. Anonymous poster hash: 8e405...274
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 Mine kollegaer. Anonymous poster hash: 8e405...274 Vet hvem du er Anonymous poster hash: 23581...a80
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 Jeg baker alt vi, fem i familien, spiser av brød, rundstykker o.l. Vi blir ikke tykke av det, baker grovt og sunt brød, med mengder og hele korn og frø. Kaker, og søt gjørbakst baker jeg stort sett bare til spesielle anledninger, og da spiser vi det med god samvittighet:-) Har ofte et lager med kanelboller, vanlige boller og sånt i fryseren forresten. Lettvint og greit å ta opp og servere gjester ! Anonymous poster hash: 1d4e9...21f
Major HotLips Houlihan Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 Vi er syv stykker i huset så det meste forsvinner av seg selv, uten at jeg må gjøre noe for det
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Familien spiser endel, men om det er mye til overs tar mannen det med seg på jobben. Jeg kunne selvfølgelig tatt det med til mine egne kollegaer, men av en eller annen grunn får jeg skikkelig prestasjonsangst, og tør ikke...;-) Rart, for de færreste der er superbakere, og alle blir overlykkelig når noen har med kake i lunsjen! Anonymous poster hash: 3144c...27d
Gjest sug lut Skrevet 9. juli 2013 #11 Skrevet 9. juli 2013 Det er sånt man har tenåringer til. Og kolleger.
Tigerpote Skrevet 9. juli 2013 #12 Skrevet 9. juli 2013 Jeg beundrer dere som kan ha kanelboller bare LIGGENDE i frysern! Eller kaker og annet søtt bakverk. Eller sjokolade og chips i skapet. Det hadde aldri gått an her ;-)
Elsker livet Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 Ser for meg det samme problemet her. Jeg baker derfor sjelden, ingen som har godt av det. Blir kun er fristelse. Syns det er litt rart med de som får skryt fordi de har vært så flinke å bake, å bake (uten anledning) ser jeg mer på som en svakhet, hehe.
Himmel og hav Skrevet 9. juli 2013 #14 Skrevet 9. juli 2013 Det er sånt man har tenåringer til. Og kolleger. Bekreftes! Sist jeg bakte kanelsnurrer, så satt den ene av tenåringene mine på skype med noen kamerater da jeg gikk opp til han med et par varme boller. Halvt på fleip, for jeg burde egentlig vite bedre, sa jeg at kompisene fikk komme om de ville ha. 10 minutter etter sto det tre glade gutter på døra! Da holder ikke 40 kanelsnurrer så lenge
Gjest sug lut Skrevet 9. juli 2013 #15 Skrevet 9. juli 2013 Det er sånt man har tenåringer til. Og kolleger. Bekreftes! Sist jeg bakte kanelsnurrer, så satt den ene av tenåringene mine på skype med noen kamerater da jeg gikk opp til han med et par varme boller. Halvt på fleip, for jeg burde egentlig vite bedre, sa jeg at kompisene fikk komme om de ville ha. 10 minutter etter sto det tre glade gutter på døra! Da holder ikke 40 kanelsnurrer så lenge Det høres kjent ut. Dessuten kan man garantere at ingenting som ikke er låst bort, gjemt eller fryst ned (men det kan jo tines) overlever natten.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 9. juli 2013 #16 Skrevet 9. juli 2013 Har en samboer som elsker hjemmebakts, om det er kaker, brød eller annet spiller ingen rolle.. Også baker jeg til svigers, som takk for alt de stiller opp med for meg mens samboeren er borte, de har kafebesøk så og si daglig, og svigermor klarer ikke stå å bake lenger, så da får de av meg Ellers er det kjekt å ha når venner/familie er på besøk.. Ungene er ikke fullt så glad i bakervarer... Eller godis for den saks skyld..
MammantilNurket Skrevet 9. juli 2013 #17 Skrevet 9. juli 2013 (endret) Baker ikke veldig mye, men når det skjer (ja, jeg er Suburbias dronning av kakemix) dokumenteres dette nøye på f.eks. Facebook Tragisk, men jeg blir såååå stolt av meg selv. Jeg er dårlig til å bake, men utrolig flink til å pynte Sier aldri til noen at jeg har fusket ... hehe. Som regel er det Kjæresten som spiser det jeg "baker". Sender også med ham på kontoret. Noen ganger baker jeg hvis familien kommer på besøk. Hvis jeg lager noe fra bunnen er det gjærbakst, vafler, pai eller pavlova. Da jeg bodde på Løkka fikk alltid min søte, søte nabodame en smak på bakverket. Endret 9. juli 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #18 Skrevet 9. juli 2013 Søppelkassen! Anonymous poster hash: 1d9aa...ac3
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #19 Skrevet 9. juli 2013 Her baker jeg og jenta mi mye, et par ganger i uka kanskje. men det er ikke ofte det blir annet en litt prøvesmaking ol. For det meste er forsøkskaker og går med mannen på jobb eller så sender jeg det med nabojenta hjem når ho går forbi på vei hjem fra skolen. Jeg baker på bestilling til alt fra dåp, bursdag, bryllup, jubileum osv. så her prøver vi ut nye oppskrifter relativt ofte og da blir det fort mye å spise selv. Innemellom baker vi boller, brød og rundstykker også da til oss selv. Nå har jenta bursdag snart og da skal vi hha hele familien på besøk og barnebursdag så da blir det en hel del å bake, gleder meg Anonymous poster hash: 105bb...f49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå