Gå til innhold

Kan man be om utskrapning etter MA??


Lovise83

Anbefalte innlegg

For to år siden hadde jeg en MA! Da fikk jeg ikke utskrapning, men abortpiller med hjem! Etter dette slet vi med å bli gravide igjen, så gikk igjennom to ICSI som ente negativt! Mens vi ventet på å komme igang med ICSI nr 3, fikk vi d plutselig til på egenhånd igjen! Skulle i dag vert 6+3, men i helga kom det blod på papiret! Fikk panikk og skjønte det med en gang i og med at det var sånn jeg merket MA forige gang! Forige tirsdag hadde jeg hcg på 481! Jeg syns jo det hørtes veldig lavt ut, så begynte alerede da og forberede meg på å abortere igjen! Men legen sa det var fin og jevt stigning fra uka før! (77 og 124)

Men prøven i går hadde bare steget fra 481 til 781 på 6 dager! Hva nå? Blør ikke lenger, har veeldig ømme bryster og vil egentlig bare få dette overstått! Jeg synes de abortpillene sist gang var helt grusomt! Kan jeg da be om utskrapning? Noen som har gjort begge deler og vil si meg hva som er "best"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :)

 

Om du oppdager en påbegynnende abort ved at du blør så er det en SA, ikke MA. (Jeg har hatt begge deler). Om det da var rødt blod som kom. Brunt blod kan indikere en MA da det er gammelt blod. Ved en SA så ordner jo kroppen opp selv, men det er ved MA at man får cytotec eller utskrapning.

Men skjønner veldig godt at du bare vil ha det hele overstått, for det høres jo ut som at du "vet" det har gått galt på ny. Hva sa legen til hcg-stigningen forresten? Uansett, siden du tydeligvis hadde en dårlig erfaring med pillene sist så ville jeg ha bedt om å fått en utskrapning.

 

Eneste jeg er usikker på er at siden du ikke er så langt på vei så kan det vel kanskje hende legen vil si at det da er så lite i størrelse enda at det ikke er nødvendig med utskrapning? Kanskje det er litt forskjellig fra lege til lege uansett... Men jeg ville ha ringt legen i morgen og bedt om en UL som kan enten bekrefte eller avkrefte, for det er grusomt å må gå og vente slik i usikkerhet. Selv har jeg nå nettopp gått i slik usikkerhet i 2 uker før jeg endelig fikk tablettene, og det var en påkjenning kan man si. Så det er noe med å bli ferig med det så raskt som mulig så man kan komme seg videre!

 

Du må si hvordan det går videre! Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg hadde MA sist! Da oppdaget jeg det med en liten blødning! Kom då til ul og fikk vite at det hadde vert dødt i noen uker! Var da 9 uker på vei!

Nå har jeg hatt to små blødninger, men ingenting mer! Jeg har fått fortalt at ved en MA må det piller eller utskrapning til, mens en SA ordner kroppen opp selv! Men det ser det ikke ut til at den har tenkt til med det første...! Har tatt 4 hcg målinger!

Dag 16: 77

Dag 18: 124 ( bekymret meg allerede da)

Dag 24: 481

Dag 30: 781!

Var på ul i går! Gan fant noe som var 8,75 mm, men diden det var så tidlig kunne han ikke se om det var en eggpose eller en slimklump! Skal derfor ta ny hcg på torsdag og ny ul neste onsdag...! Men med de hcg tallene sa gynekologen at det var veeeeeeldig liten sjangs for at dette gikk bra, og at jeg måtte forberede meg på å abortere igjen! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...