Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Har blitt helt hekta på pai, men det er ferdigkjøpt... Har så lyst til å prøve å lage selv Foreløbig er jeg glad i pai med kylling, bacon og skinke, med brokkoli i noen av de. Er glad i alt av kjøtt, ellers mais,gulrot,brokkoli,blomkål,tomat,agurk,minimais,salat,kål,stangselleri, typisk "kinamat-grønnsaker" og mye smak, men ikke sterk mat. Er det noen har som har en god oppskrift på lur? Har aldri laget pai før... Må jeg ha paiform eller kan jeg bruke en annen type form? Isåfall, hva er bra? Hilsen "kjøkken-kløne" Anonymous poster hash: 24679...e5f
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Fetaost og spinat - og en litt sterk gulost på toppen Ost, skinke, sopp Chorizo og kylling, løk Du kan bruke kakeform, men ikke ta deigen for høyt opp Jeg bytter ofte ut noe av smøret i deigen med cottage cheese så det ikke skal bli så veldig usunt Anonymous poster hash: 82fac...02b
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 Fetaost og spinat - og en litt sterk gulost på toppen Ost, skinke, sopp Chorizo og kylling, løk Du kan bruke kakeform, men ikke ta deigen for høyt opp Jeg bytter ofte ut noe av smøret i deigen med cottage cheese så det ikke skal bli så veldig usunt Anonymous poster hash: 82fac...02b Takk for svar Hva er chorizo? Har du oppskrift på paideig også, som ikke er så innviklet? Takk igjen HI Anonymous poster hash: 24679...e5f
valkyrien Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 Vi lager oftest med spinat, brokkoli, purre og hvitløk, med ost og skogsbacon på toppen
3 er nok! Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Søk på pizzapai, det er veldig godt:) Ellers så blander jeg ofte egg og creme fraiche og fyller pakken med det, så tilsetter jeg det jeg har i kjøleskapet; løk, broccoli, paprika, skinke, bacon, mais osv. Det blir alltid godt:)
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Jeg bruker å kjøpe bunn på butikken. Enten den fra Tine eller butterdeig fra fryseren. Fyll 2 fedd hvitløk 1 purre eller løk bacon eller skinke 300 gram 3 egg 3dl creme fraise evt mat fløte evt rømme 200 g revet ost gjerne jalsberg. litt parmasan sherry tomat salt og pepper etter smak fres løken og bacon. l ha det i paiformen' ha over osten bland eggene og rømmen. hell det over paien . blend lett sammen uyen og ødelegge bunnen. del tomatene i to og sett de på toppen. stek på ca 200 grader på nederste rille i ca 30 min. sett den opp på midten og stek i ca 20 min til den er stiv. hell blandingen over Anonymous poster hash: 2df0c...e93
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 Mmmm, høres godt ut Tusen takk for svar dere Anonymous poster hash: 24679...e5f
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 200g mel 150g smør 2-3ss vann kna sammen og stek i ovnen i 15-20minutter før du har fyllet i. Anonymous poster hash: 53ca8...df5
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 200g mel 150g smør 2-3ss vann kna sammen og stek i ovnen i 15-20minutter før du har fyllet i. Anonymous poster hash: 53ca8...df5 Takk Anonymous poster hash: 24679...e5f
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Superenkel og usunt fyll: Baconost, en boks. Pølse, skinke, kylling, eller hva enn du har. Kappes i terninger og stekes med litt løk, paprika og brokkoli. Fetaost og baconost blandes i. Strø mer ost over hvis du tør. Stekes til osten er gyllen. Farlig godt. Anonymous poster hash: 53ca8...df5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå