Gå til innhold

Har kommet i barselsgruppe sammen med mannens eks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og hans eks har to barn sammen, de/vi har barna 50/50.

Samarbeidet er godt. Ikke krangling, begge parter føyer seg når det er behov for det, men samtidig har ikke jeg og mannen mer kontakt med henne og hennes samboer enn vi må. Men som sagt er samarbeidet godt, og det føles ikke ubehagelig for meg å skulle forholde meg til barnas mor.

Jeg og min mann har nettopp fått vårt første felles barn. Vi bor i en bygd, samme bygd som barnas mor. To mnd etter vi fikk vårt barn, fikk hun også barn. Også dette har gått fint - vi fikk gave til vårt barn av henne og samboer, og de har fått gave av oss. Vi har hilst et par ganger og sett på hverandres babyer osv.

Men nå like før sommeren ble det klart at vi har kommet i samme barselsgruppe, og til min store fortvilelse kjenner jeg at jeg syns dette er vanskelig...! Jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva som er vanskelig, men tror jeg føler litt at jeg må "dele" barselsgruppen min min manns eks. Det er det nærmeste jeg klarer å forklare det. Skulle ønske jeg klarte å gjøre om tankegangen og følelsene mine...!

Måtte bare sette ord på følelsene og dele de.

Anonymous poster hash: 1fa6a...75a

Videoannonse
Annonse
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Det er jo veldig forståelig. På de gruppene diskuterer man jo ofte litt intime ting som ingen andre enn nybakte mamma'er kan tenke seg å dele med andre :) skjønner at det kan bli litt vel intimt selv om dere virker til å ha en fantastisk samarbeid mtp barna.

Er det ingen mulighet for at du kan få bytte? Det tror jeg du får stor forståelse for og eksdama blir sikkert også glad for det.

Skrevet

Skjønner godt hva hva du mener, for jeg kan heller aldri tenke meg å havne i samme situasjonen. Det du kan gjøre er å ta kontakt med helsestasjonen der du bor, og ber om bytting av barsel gruppa. De føyer som regel det vordende mor ønsker :) Lykke til!

Anonymous poster hash: d2f90...852

Skrevet

Det går sikkert bedre enn du fryktar :)

Ikkje kjekt å kjenne det slik, sikkert. Men absolutt overkommelig. Om du merkar det er i ferd med å skjere seg kan du trekke deg sakte men sikkert ut av gruppa.

Skrevet

Akkurat samme her!! :(

Ehh, kanskje du mener meg??

Anonymous poster hash: 7e45e...8d4

Skrevet

Altså, min eks sin nye dame havnet i samme barselgruppe som meg..

Skrevet

Altså, min eks sin nye dame havnet i samme barselgruppe som meg..

Hi forteller jo så mange detaljer at du må vel vite om det er deg eller ikke?

Anonymous poster hash: 3c066...0d7

Skrevet

Det er ei veldig lita bygd, så det er bare en barselgruppe her nå, der er barn fra nyfødt til ett år. Men jeg har også tenkt å begynne på babysang fra høsten av, og vil nok få noe miljø der også. Også kan jeg jo bare prøve i barselsgruppa og se hvordan det går.

Tror jeg rett og slett tar kontakt med mannens eks og hører med henne hva hun tenker - utfra det jeg leser her høres det ut som at i hennes situasjon kan det også føles litt ubehagelig. Så du som skriver over her: om det er du som er mammaen til de skjønne bonusbarna mine (noe jeg ikke tror du er), kan du jo forberede deg på at jeg kommer og prater med deg ;)

HI

Anonymous poster hash: 1fa6a...75a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...