Gå til innhold

begynne med grøt = begynne med vann også??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangs her,

Vi har akkurat begynt å la gutten vår få smake på litt grøt. Han spiste en skje for to dager siden og et par skjeer i går og i dag. 

Begynte å lurer på om han burde få noe å drikke sammen med grøten hvis vi gir han mer enn bare et par skjeer. 

Bør han i så fall få vann? Eller morsmelk på flaske? Bør vannet være 37 grader eller kan det være romtemperert (kokt selvsagt) ??

Anonymous poster hash: 78387...2d2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg to barn og et par år siden siste gang med grøtprøving, men du trenger ikke koke norsk vann (var det som var sist jeg hadde baby, ihvretfall) og kan sikkert gi kaldt vann, ikke iskaldt, så blir ungen vant til det også :) Greit å skylle ned med friskt vann når man spiser ;)

Anonymous poster hash: 0eb0c...f22
Skrevet

Det kan være en fin anledning til å introdusere vann ja, så det kan godt du gjøre. Går vanligvis greit at vannet er romtemperert.

Anonymous poster hash: 3087c...315
Skrevet

Tro eller ei så begynte jeg allerede å gi nurket mitt noe dråper vann ( kokt vann som kjøles ned til rom temp) hver dag fra han var 1 mnd gammel og økte mengde litt etter litt. Og da vi introduserte fast føde, var vann fast drikke ved siden av. Sant skal sies så var denne karen storeter, så det var ingen problemer å gi han mm og vann :) Hadde han vært lite flink å drikke mm, så hadde jeg droppet å gi han 'mye' vann.

Anonymous poster hash: b18ee...a4b

Skrevet

Jeg har gitt alle mine kokt og avkjølet vann fra tomåneders alderen og til de var omtrent 6 måneder. Gjorde det for sikkerhetsskyld og blir sikkert å gjøre det samme med nestemann som er ventet om under en måned.

Det er da særlig i sommerhalvåret at jeg har gitt mine vann i tillegg til mm/mme. Etter fylte seks måneder har jeg bare gitt dem ukokt romtemperert vann som tørstedrikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...