Gå til innhold

Dere som har 3 eller flere, hvor mange (hoved)vogner har dere hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naturlig å bruke samme vogna til nr 1 og 2 - men hva med nr 3? Jeg ønsker ny vogn, mannen sier den vi har er god nok... Den er tung og godt brukt... Har ellers en lett reisetrille og barnehagevogn. 

Anonymous poster hash: 5a848...216
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte ny til nr 3. Nr2 brukte hovedvognen som sovevogn i bhg.Hadde kjøpt ny uansett og angrer ikke :)Men jeg kjøpte en annen type vogn. Hadde ikke kjøpt lik ihvertfall.

Skrevet

Ny til nummer tre her og.

Anonymous poster hash: 27520...932

Skrevet

Kjøpte brukt til nr 1, men innså at jeg ville ha fler barn da jeg var gravid med nr 2 og nr 1 fremdeles brukte vogn (da var eldste nettopp fyllt 1 år), og kjøpte derfor ny. Nr 3 har derfor brukt vognen som ble kjøpt da nr 2 enda ikke var født og som også ble brukt av nr 1. I tillegg har vi i perioder også brukt søskenvogn som hovedvogn. Stakkars nr 3 som ikke fikk nye nyt i det hele tatt...

Anonymous poster hash: 8ee82...fbc

Skrevet

Har samme vogn til alle tre. Lusket litt rundt i barnevognbutikkene da jeg var gravid, men fant ut at brio kombien får holde en gang til. Den er ganske slitt, men ikke verre enn at den holder altså. Noen irriterende hull i kalesjen, men ellers i grei form. 

Anonymous poster hash: 495ea...628
Skrevet

Har bare hatt en, og den kostet under 2000,- ny. Nå gjør den nytten som understell til olabil.

Anonymous poster hash: 37b15...110
Skrevet

Har hatt over 60 vogner totalt. Jeg driver med kjøp og salg av bruktvogn så derfor er det så mange innenfor dørene her men jeg ville hatt ny til nr 3 dersom jeg hadde brukt samme til nr 2 og nr 3.

Anonymous poster hash: c9cd4...d33
Skrevet

Skal vi se:

Simo kombivogn til nr 1 og 2, som ble byttet ut til simo trille og emmaljunga sportsvogn etterhvert. Nr 1 sov ikke i barnehagen og nr 2 sov på madrass på gulvet i barnehagen.

Simo duovogn og emmaljunga cangaroo til nr 3, hadde også en simo 123-trille i barnehagen til nr 3.

Anonymous poster hash: 8dfe6...9bb
Skrevet

Brukt dypvogna til alle fire i løpet av 19 år :D ( Silver Cross og taes vare på til barnebarn nå)

Sportsvognen brukte jeg til 3 eldste, og kjøpte ny sportsvogn til den yngste.

Skrevet

En simo kombi brukt av alle tre og et søskenbarn innimellom.

Anonymous poster hash: 8146d...761
Skrevet

Har hatt mange vogner, flere vanlige vogner og ett par tvillingvogner. Mannen her har også syns den vi hadde først var god nok. Men pga. tette barn syns jeg det er greit med hver deres enkelvogn + en tvillingvogn. Dessuten ville jeg prøve flere typer, var interessert i barnevogner. Så rent fornuftig har jeg ikke hatt noen veldig gode grunner for å ha hatt kanskje 8-10 forskjellige, men av og til holder det vel at en har lyst på?

Skrevet

Har ei hovedvogn (steintung Brio)som nå blir brukt til tredjemann. mannen min sa også det samme,den er god nok. ja det er den, helt fram til sportsdelen skal brukes,da setter jeg foten ned og kjøper ei brukt bedre vogn på finn. For den delen på kombivogna vår er helt håpløs...

har i tillegge ei søskenvogm, paraplytrille og ei annen trille som er lett å reise med.

Er egentlig veldig fornøyd med å ikke ha brukt mer penger vogn enn det vi allerede har gjort.

Anonymous poster hash: e1c5b...b20
Skrevet

Samme bagvogn til alle tre, ny sportsvogn til alle. Vognene våre blir mye brukt og dermed utslitt.

Hva mannen mener har jeg ikke tenkt særlig over når det kommer til vogner, for i praksis er det jeg som triller rundt på dem 90% av tida. Hvis du bruker vogna mest hos dere bør din mening telle :)

Anonymous poster hash: 34fec...c6d

Skrevet

Har kjøpt nye vogner til alle våre barn (venter nummer 4 nå). Førstemann sine vogner ble solgt da det viste seg å være to i neste svangerskap og måtte kjøpe tvillingvogner. Nå som jeg venter fjerdemann uplanlagt har vi kjøpt ny vogn til ham og:)

Skrevet

Brukte samme vogn til nr 1 og 2. Men de var dt bare 16 mnd mellom. Kjøpte så ny når nr 3 kom etter 8 år. Og nå har vi bestillt en ny vogn igjen til nr 4 som oxo kommer etter 8 år :)

Skrevet

Venter nr 3 og skal kjøpe hovedvogn nr 3 :) er jo noen år imellom, og de ble slitt etter bruk i barnehage osv.

Skrevet

Har brukt samme Simo Kombivogn til alle tre + et vennepars barn i mellom. Fortsatt i daglig bruk :)  Ei reisetrille ble ødelagt, så da kjøpte vi ny på slutten av vognsesongen til nr 2. Den er god som ny ennå. Altså ei hovedvogn og to triller.

Så jeg er nok enig med mannen din. Putt heller pengene på sparekonto til barnet ditt og bruk dem til en skikkelig artig opplevelse for familien om noen år. Jeg er veldig inspirert av et "visdomsord" jeg hørte for ei stund siden: "Hvis du har valget mellom å kjøpe deg en materiell TING, eller en flott opplevelse, som f.eks.en ferietur: Så velg alltid opplevelsen! Du får gode minner for livet og det kommer du aldri til å angre på. "Lekre" ting slites bare ut og blir umoderne".

Dagens irriterende uoppfordrete tante-råd fra meg... :P

Anonymous poster hash: ff36c...a45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...