Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Har en sønn som blir 18 år snart. Er helt blank på hva jeg skal finne på i gave til han. Han ønsker seg bare urealistiske ting som bolig, førerkort, lappen og tatovering. Har vurdert tatovering men han har fått MYE penger hittil i sommer så hadde ikke tenkt å bruke mer enn 2000 kr på gaven. Selvsagt kan han få penger som et bidrag til tatoveringen, men er redd pengene går til andre ting. Han har mast på tatovering siden han var 16 år og andre kompiser kom med det. Jeg har sagt nei selv om jeg selv har flere. Ønsket også at han skal bruke samme tatovør som meg, frykter han skal komme til å bruke samme som faren da jeg ikke synes vedk. har vært spesiellt flink. Synes ikke utførelsene har vært bra. Billig er ikke alltid bra/best. Kanskje høre med den jeg bruker om dem praktiserer gavekort? Noen andre med tips? Anonymous poster hash: a7a20...f2f
Gjest Yzma Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Gavekort kan være en god idé Evt lag en konto for ham med penger til lappen og sett inn et innskudd der
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 Hadde laget en sparekonto så han kunne tatt lappen. Mer viktig enn en tatovering... Anonymous poster hash: bc49b...fd6
En til, please. Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 Hva med å spandere teorikurset? Det kan bestilles og betales i forkant av dere.
Gjest Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Opprette en BSU konto for han kanskje? OG gi et medlemskap i OBOS eller et annet boligebyggelag? Det fikk sønnen min, samt bil Men dette med gavekort er jo en flott ide, for da kommer han jo til godkjent tattoør som du stoler på
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Gavekort til tatovøren du brukte (ring tatovøren for å avtale med han) Gavekort på hos en sjåførskole Penger på BSU-konto Anonymous poster hash: b9f3c...e2b
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 vår datter får bil og lappen. .spart til dette. syns 2000 er lite når de blir 18 år Anonymous poster hash: a89dc...10b
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 Min sønn har fått førerkort og får inne noe annet spesielt. Kommer vel på ca 25 000,-
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 vår datter får bil og lappen. .spart til dette. syns 2000 er lite når de blir 18 år Anonymous poster hash: a89dc...10b Jeg fikk et strykejern til den dagen jeg flyttet ut og synes 2000kr er en flott 18-årsgave. Anonymous poster hash: fc0bb...038
Miamimom Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 (endret) Bedre med litt bidrag til lappen, bsu o.s.v en tatovering iallfall. Jeg ville betalt min sønn mye for og ikke tatovere seg! Men det var vel litt på siden siden både du og faren har så liker dere det vel. Endret 9. juli 2013 av Miamimom
Gjest sug lut Skrevet 9. juli 2013 #11 Skrevet 9. juli 2013 Du kan jo ikke styre hvor han vil tatovere seg - det er nettopp greia med å bli atten, han styrer selv. Å gi penger med heftelser er jeg ikke så glad i, da heller kjøpe teorikurset el.l.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #12 Skrevet 9. juli 2013 vår datter får bil og lappen. .spart til dette. syns 2000 er lite når de blir 18 år Anonymous poster hash: a89dc...10b Ikke alle som ønsker å oppfostre bortskjemte drittunger da. Anonymous poster hash: d5b24...ba8
☆☆☆ Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 Ville heller kjøpt teorikurs til han, slik at han får ein dytt i retning lappen. Det er utrulig dumt å ikkje ta førarkort med ein gong, samtidig som det er lett å utsetje (noko eg sjølv gjorde i nokre år). Utan llappen innskrenkast jobbmoglegheitene seg. For ordens skuld; eg meinar på ingen måte du treng betale heile sertifikatet, berre setje han i gong..
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #14 Skrevet 9. juli 2013 eh. . stort å bli 18! Trenger ikke å bli bortskjemte drittunger for det:-) åpner seg mange muligheter med tanke på jobb,\ skole ecta. . er ikke alle som bor med gode bussforbindelser! !:-) da kommer lappen gått med og en bil. Men ikke en dyr bil. . Anonymous poster hash: a89dc...10b
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #15 Skrevet 9. juli 2013 Ville heller kjøpt teorikurs til han, slik at han får ein dytt i retning lappen. Det er utrulig dumt å ikkje ta førarkort med ein gong, samtidig som det er lett å utsetje (noko eg sjølv gjorde i nokre år). Utan llappen innskrenkast jobbmoglegheitene seg. For ordens skuld; eg meinar på ingen måte du treng betale heile sertifikatet, berre setje han i gong.. Jeg er ikke enig i at man bør ta lappen med en gang og at det innskrenker jobbmulighetene. Jeg angrer fortsatt på at jeg tok lappen da jeg var 18 år (og det er ca 15 år siden). Jeg hadde jo ikke bil, så det jeg kjørte var da jeg fikk låne bilen til mamma og pappa og etter at jeg flyttet hjemme fra (ca et halvår etter jeg fikk lappen), var det kun da jeg var hjemme på besøk jeg kunne gjøre det. Først ca 5-6 år etter jeg fikk lappen, fikk jeg meg egen bil og da hatet jeg allerede å kjøre, ettersom jeg hadde gjort det alt for lite. Hadde jeg tatt lappen da som samboeren min gjorde, så hadde jeg fått mulighet for å kjøre mye med en gang og det hadde vært mye større sannsynlighet for å like det. Og jeg har aldri måttet kjøre bil i noen av jobbene jeg har hatt, jeg har tatt tog/buss eller syklet, selv med lappen. Men jeg hadde mye heller sponset lappen med teorikurs eller gavekort enn å gi gavekort på tatovering! Anonymous poster hash: 28c75...e05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå