Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Datteren min blir 6år om noen uker, er ca 110 cm og veier 16 kg. Bør vi gå over til beltestol nå? Hun og lillebroren på 3år har britax multitech bilstol, make bare forskjellig farge. Men bilstolen vi kjøpte til henne den gang går ikke an å løsne stramme selen på eller løsne den, klarer heller ikke å dra opp hodestøtten så lillebror bruker hennes bilstol siden selen og hodestøtten passer perfekt til høyden hans. Og hun bruker lillebror sin, men ser nå at hun bør bytte siden hun har strekt seg og hodestøtten er dradd opp på det lengste. Er det beltestol man da går over til? Fant tilbud og lurte på om disse er ok? http://www.jollyroom.no/produkter/bilbarnestoler/beltestol-fra-4-ar.html Anonymous poster hash: 35016...bc3
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Mente denne linken : http://www.jollyroom.no/produkter/bilbarnestoler/beltestol-fra-4-ar.html?agespan=420 Britax er jo ett bra merke eller? Anonymous poster hash: 35016...bc3
Elsker livet Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 Jeg forstod ikke helt på hvilken måte hun sitter i stolen nå? Vi gikk over til beltestol så snart de passerte 4 år og kunne sitte fremover. Vi har aldri brukt kombistolene fremover. Jeg ville kjøpt en beltestol med god komfort under baken og med skikkelig god beskyttelse rundt hodet. Det aller beste syns jeg er de som ikke har armlen/horn. Lettere å feste selen riktig uten for mye dill dall.
Elsker livet Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 (endret) Maxicosi rodifix eller besafe izi up x3 f.eks er av den typen jeg mener. Britax adventure ble jeg frarådet pga. den har veldig hard sittepute. De hadde hatt den den selv og måtte stikke inn en pute under trekket for at dattera ikke skulle klage, og det syns ikke jeg er godt nok. Endret 9. juli 2013 av Elsker livet
Bananen Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Vi gikk over til beltestol når hun bikket 15 kg. Det var rundt 4 årsdagen hennes. Beltestolen var 15kg +, og den gamle gikk vel opp til 18kg om jeg husker rett. Så jeg syns det er på plass å bytte til beltestol for dere nå ja, ihvertfall om hun er for stor for lillebroren sitt sete som hun bruker. Har inntrykk av at britax er ett bra merke ja.
TøffiTrynet☠ Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Alle mine har gått over til beltestol når vi har satt de fremovervendt. Da har det vært fra 3,5 til 4 ca. Avhengig av lengde og høyde. Man bør absolutt ikke ha barn framovervendt i noe annet en beltestol, -når de har vokst ut av det bakovervendte setet! Sjekk Trygg Trafikk sine sider. Selv har vi seter fra Recaro og Maxi Cosi. Og jeg liker seter med "horn"/håndtak i siden, da beltet på den måten blir ført riktig over barnets hofter.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 Alle mine har gått over til beltestol når vi har satt de fremovervendt. Da har det vært fra 3,5 til 4 ca. Avhengig av lengde og høyde. Man bør absolutt ikke ha barn framovervendt i noe annet en beltestol, -når de har vokst ut av det bakovervendte setet! Sjekk Trygg Trafikk sine sider. Selv har vi seter fra Recaro og Maxi Cosi. Og jeg liker seter med "horn"/håndtak i siden, da beltet på den måten blir ført riktig over barnets hofter. Dette er ikke riktig. Hvis barnet er under 4 år eller veier under 15 kg anbefales seter med integrerte seler også forovervendt. Over 4 år OG over 15 kg anbefales beltestol. Anonymous poster hash: 90a33...d54
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 Barn som er for små til å sitte i beltestol fremover er også for små til å sitte fremovervendt. Punktum. De får fint plass i et bakovervendt sete så lenge de er under 15 kg... Anonymous poster hash: 1018b...266
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 Jeg satte mini i beltestol når han skulle snus, det ser jo helt horribelt ut med kollisjon når ungen sitter fremovervendt med 5 punktsele Men ja, du burde sette henne i en beltestol nå Jeg liker BeSafe og Acta Graco. Har AG Nautilus til poden, og han sitter som en konge Koppholder og armlen med hulrom til oppbevaring er gull, og du kan demontere ryggen når barnet vokser fra det slik at hun fortsatt har beskyttelse rundt bekken/lår og får en høyere sittestilling Anonymous poster hash: 41cc2...798
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Barn som er for små til å sitte i beltestol fremover er også for små til å sitte fremovervendt. Punktum. De får fint plass i et bakovervendt sete så lenge de er under 15 kg... Anonymous poster hash: 1018b...266 Alle kjenner anbefalingen om bakovervendte seter, noen velger likevel å snu barna tidligere. Når diskusjonen går på hva som er anbefalt når man først har valgt å snu barnet, så kan vi kanskje holde oss til det? Anonymous poster hash: 90a33...d54
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #11 Skrevet 10. juli 2013 Alle mine har gått over til beltestol når vi har satt de fremovervendt. Da har det vært fra 3,5 til 4 ca. Avhengig av lengde og høyde. Man bør absolutt ikke ha barn framovervendt i noe annet en beltestol, -når de har vokst ut av det bakovervendte setet! Sjekk Trygg Trafikk sine sider. Selv har vi seter fra Recaro og Maxi Cosi. Og jeg liker seter med "horn"/håndtak i siden, da beltet på den måten blir ført riktig over barnets hofter. Helt enig, bortsett fra at jeg liker stoler uten håndtak fordi det da er lettere for ungene å kneppe riktig selv, og selen ligger fint lavt på hoftene. I tillegg liker jeg seter der ikke bare nakkestøtten men også ryggen stilles etterhvert som ungen vokser, f.eks. BeSafe iZi Up X3 Anonymous poster hash: 18fca...864
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå