Gå til innhold

Hvor mye bør jeg betale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått barnehageplass som ligger 2 minutter unna å gå.

Problemet er at jeg har fått skoleplass som ligger en time unna,å må ta buss ettersom jeg ikke har bil.

Så da trenger jeg en som kan levere barnet mitt i barnehagen om morgenen.

Hvor mye bør jeg betale da?

Blir jo grytidlig om morgenen,så bør kanskje betale litt mer enn jeg hadde betalt ellers?

Anonymous poster hash: 813a7...087
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg tenker meg om så blir det ikke å bare levere forresten,hun må nesten være med han en halvtime ettersom barnehagen ikke åpner før 7.

Men frokost spiser han i barnehagen,å steller han å gjør han klar før jeg drar.

Skrevet

Siden det er 2 minutter unna er det kanskje foreldre som har sine barn i samme barnehage i nærheten?

Kan du kanskje lage en avtale om at de leverer og du henter?

Ja det kan jo kanskje gå,verdt å forhøre seg hvertfall om det :)

Skrevet

Dette er sikkert ikke svaret du trenger, men om du er alene med barn og dere tydeligvis bor på et sted hvor det ikke finnes skoler så bør du virkelig vurdere å ta opp et lån og få tatt førerkort (da kunne du bruke pengene du egentlig skulle brukt på å betale noen for levering på å ta førerkort). Og så kan du kjøpt deg en liten bil. Det må da være fryktelig tungvindt å være avhengig av andre på denne måten, så det vil gi deg sååå mye mer frihet, for ikke å snakke om bedre tid når man slipper å være avhengig av klokka samt at kollektiv transport kanskje tar litt lenger tid eller man må vente på korrespondanse osv... :)

Men for å svare på spørsmålet ditt så kunne du kanskje forhørt deg med en tenåring i nabolaget som kanskje kunne levert barnet ditt i brhg på vei til skolen?

Anonymous poster hash: 70587...8d5
Skrevet

Rett pris er vel det den du ønskar til jobben krev for å utføre den. Spør aktuelle kandidatar kva dei forlangar og vurder om du finn det rimeleg.

Skrevet

Dette er sikkert ikke svaret du trenger, men om du er alene med barn og dere tydeligvis bor på et sted hvor det ikke finnes skoler så bør du virkelig vurdere å ta opp et lån og få tatt førerkort (da kunne du bruke pengene du egentlig skulle brukt på å betale noen for levering på å ta førerkort). Og så kan du kjøpt deg en liten bil. Det må da være fryktelig tungvindt å være avhengig av andre på denne måten, så det vil gi deg sååå mye mer frihet, for ikke å snakke om bedre tid når man slipper å være avhengig av klokka samt at kollektiv transport kanskje tar litt lenger tid eller man må vente på korrespondanse osv... :)

Men for å svare på spørsmålet ditt så kunne du kanskje forhørt deg med en tenåring i nabolaget som kanskje kunne levert barnet ditt i brhg på vei til skolen?

Bor i Bergen så er nok av vidergående skole,det er ikke problemet.

Problemet er at de setter meg på en skole langt uti gokk,der det bare går busser 3-4 ganger for dagen.

Vet det går buss så jeg rekker skolen,å går buss hjem igjen men utenom de så går det nesten ingen busser der.

Jeg får bare overgangsstønad av NAV så førerkort har jeg absolutt ikke råd til hehe.

Jo det er kanskje en mulighet :)

Skrevet

Synes det er rart at du har fått plass så langt uti når du har barn og ikke førerkort... Er det virkelig eneste plassen du kan få? Er det ikke mulig å få skoleplass litt nærmere? Jeg ville ikke likt at noen andre enn venner/ familie skulle levert ungen min i Bhg :/ Håper det ordner seg for deg :)

Anonymous poster hash: 2773d...591

Skrevet

Problemet er at de setter meg på en skole langt uti gokk,der det bare går busser 3-4 ganger for dagen.

Vet det går buss så jeg rekker skolen,å går buss hjem igjen men utenom de så går det nesten ingen busser der.

Jeg får bare overgangsstønad av NAV så førerkort har jeg absolutt ikke råd til hehe.

Ahaaaa... Da forstår jeg :)

Leste igjennom svaret mitt og det var ikke meningen om jeg fremsto litt småfrekk her, ser det kan tolkes slik :( Ja, i Bergen er det vel nok av skoler :P

Men jeg hadde som sagt spurt en tenåring eller noe. Det er en kjekk måte for dem å tjene litt lommepenger og du får den hjelpen du trenger.. Ikke trenger det koste deg all verden heller.. Vinn-vinn situasjon :)

Skrevet

Ville bare legge til noe.. Det hadde ikke vært mulig for deg å søke barnehageplass der du skal gå på skole da?

Skrevet

Kan jeg spørre hvor du har fått skoleplass? Hvilken linje skal du gå på?

Anonymous poster hash: 2f921...d63

Skrevet

Få NAV til å kontakte inntakskontoret. Du er alene med barn og har ikke lappen. Så hvis de vil ha deg ut i tiltak så må de faktisk legge to pinner i kors for å få det til. Koster de ikke en kalori og ta den telefonen. Du kan ikke være avhengig av at noen skal hente og levere barnet ditt i bhg hver eneste morgen, og ihvertfall ikke en tenåring. Da ville jeg heller satset på en pensjonist.

Anonymous poster hash: f0210...648

Skrevet

Jeg hadde heller gjort alt i min makt for å få plass på en annen skole. Du får nok (dessverre) ikke tak i mange som er villige til å påta seg den jobben.

Anonymous poster hash: f6626...9fe

Skrevet

Å stå opp minst en halvtime før man må hver morgen for å være barnevakt til ungen din grisetidlig om morgenen og så levere i bhg? Tror du skal slite med finne noen som gidder det altså, det skulle jeg hatt GODT betalt for. Kanskje for en 10 000 i måneden. Svart. Skulle hatt mer enn det også om jeg hadde skattet av det. En halvtime etter jobb hadde vært noe helt annet.

Anonymous poster hash: 2ce64...a0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...