Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Jeg har irritert meg grønn over alle disse innleggene tidligere, men har også tenkt at jeg gjerne vil høre hva dere tenker.. så prøver meg ... hvordan er mammaen til Sofia? Anonymous poster hash: 63d3a...1c5
LittLykkelig Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Hun kunne vært meg. Og jeg liker å tro at jeg er et normalt oppegående vesen
Heklemamma Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 Mammaen til Sofia er vel helt normal vil jeg tro. Iallfall utfra mitt syn på navn. Bare det å velge å skrive det Sofia, og ikke Sophia. Vitner om en mamma som er trygg på seg selv og tilværelsen som mor.
Birben Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 En oppegående person, kanskje med internasjonale aner.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 Mammaen til Sofia er vel helt normal vil jeg tro. Iallfall utfra mitt syn på navn. Bare det å velge å skrive det Sofia, og ikke Sophia. Vitner om en mamma som er trygg på seg selv og tilværelsen som mor. Betyr det at vi som har en liten Sophia ikke er trygge på oss selv? Anonymous poster hash: 788c3...fbf
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #7 Skrevet 8. juli 2013 Mammaen til Sofia er vel helt normal vil jeg tro. Iallfall utfra mitt syn på navn. Bare det å velge å skrive det Sofia, og ikke Sophia. Vitner om en mamma som er trygg på seg selv og tilværelsen som mor. Betyr det at vi som har en liten Sophia ikke er trygge på oss selv? Anonymous poster hash: 788c3...fbf joda, dette er det forsket mye på skjønner du Anonymous poster hash: c883e...28c
Heklemamma Skrevet 8. juli 2013 #8 Skrevet 8. juli 2013 I mine øyne, så har de som putter inn en masse ekstra bokstaver i navnene til ungene. Eksempel. Phillip (Filip), Christopher (Kristoffer), Sophie (Sofie), Sophia (Sofia), Sarah (Sara) osv, ett større eksponeringsbehov enn de som velger å skrive navnene på godt norsk. Og de fleste som har ett stort eksponeringsbehov, er gjenre mer utrygge på seg selv. Jeg har aldri sagt at dette har vært forsket på. dette er min personlige mening. Kan ikke huske å ha skrevet noe om forskning i tidligere innlegg. Selvfølgelig er det unntak her. Er man faktisk Engelsk eller Amerikansk, så er jo saken en litt annen. Her snakker jeg om helt 100% norske folk, som velger å stappe inn en masse unødvendige bokstaver i barnas navn. For sånn egentlig, satt på spissen, så uttales Sophie "Sofi", eller "Sophi" hvis man skal skrive det helt korrekt..
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 I mine øyne, så har de som putter inn en masse ekstra bokstaver i navnene til ungene. Eksempel. Phillip (Filip), Christopher (Kristoffer), Sophie (Sofie), Sophia (Sofia), Sarah (Sara) osv, ett større eksponeringsbehov enn de som velger å skrive navnene på godt norsk. Og de fleste som har ett stort eksponeringsbehov, er gjenre mer utrygge på seg selv. Jeg har aldri sagt at dette har vært forsket på. dette er min personlige mening. Kan ikke huske å ha skrevet noe om forskning i tidligere innlegg. Selvfølgelig er det unntak her. Er man faktisk Engelsk eller Amerikansk, så er jo saken en litt annen. Her snakker jeg om helt 100% norske folk, som velger å stappe inn en masse unødvendige bokstaver i barnas navn. For sånn egentlig, satt på spissen, så uttales Sophie "Sofi", eller "Sophi" hvis man skal skrive det helt korrekt.. Ja, men nå spurte jeg om Sophia, ikke Sophie (der er jeg faktisk enig, siden det uttales helt annerledes. Mer Såofi en Sofi eller Sofie, faktisk) Men synes det er festlig om du tror jeg er usikker på meg selv og har eksponeringsbehov fordi jeg synes Sophia er en penere stavemåte enn Sofia. Regner med du er like dømmende mot de som kaller ungen Camilla, Wenche, Monica eller Cathrine/Kathrine i stedet for Kamilla, Venke, Monika og Katrine? Hva med Thea, er det lov å ha med en h der? Anonymous poster hash: 788c3...fbf
Heklemamma Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Ja, men herregud å hårsåre vi er her da.. Gi nå faen i en person sin mening da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå