Gå til innhold

Ønsker tips om prevensjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 39 år og 99% sikker på at jeg ikke skal ha flere barn. Jeg er i et fast forhold. Har aldri prøvd annet enn p-piller og kondom, så vil svært gjerne ha deres erfaringer!! P-piller skal man vel ikke bruke etter fylte 40 år. Eller..?

Tror ikke jeg kan ha hormonspiral, men hva med kobberspiral...? Er det er bra alternativ!

Svært takknemlig for MANGE svar!! :-)

Anonymous poster hash: c3ff9...747
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke forsøkt spiral, men bruker p-ring og er veldig fornøyd med det. Ingen bivirkninger på meg, har fått mye bivirkninger av p-piller og p-sprøyte.

Anonymous poster hash: 7fdca...db0

Skrevet

Takk for svar!

Det er det med alderen min jeg lurer på hva jeg skal velge...

Hm...

HI

Skrevet

Steriliser deg

Anonymous poster hash: 3d814...5de
Skrevet

Sterilisering? Trodde det var mest naturlig etter et keisersnitt...

Hva slags inngrep er det?

Er vel enklere at mannen gjør det?

HI

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Sterilisering må ikke være i forbindelse med keisersnitt, jeg er selv 25 år og håper å få det innvilget nå (har ikke helse til å få flere ban, og blir alt for lett gravid)

De går inn via navlen så vidt jeg har forstått det, er et "kikkhullsoperasjon" egenandelen på inngrepet er ca 5000 - 6000 kr. Men er man helt ferdig med unger, så kan det jo være like greit.

Det er enklere for mannen å sterilisere seg ja, litt billigere også. Her ønsker jeg sterilisering på meg, siden det påvirker psyken min at jeg ikke kan få flere, men blir lett gravid på prevensjon :-/ Samboeren er ikke 100% sikker på at han føler seg helt ferdig med unger, så for meg blir det feil at han skal sterilisere seg da.

Jeg selv har satt inn kobberspiral nå, det funker jo det. Men, jeg vet noen får store smerter og blødninger av å ha det. Det er 3-4 uker siden jeg satte inn min, blødde en del de 3 første dagene, etter det har jeg ikke blødd noe, har hatt blodig utflod av og til bare. Mens min mor opplevde å blø 3 av 4 uker i mnd, og hadde smerter nesten 24/7.. Men jeg synes det er verdt forsøket hvertfall :)

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg har kobberspiral og synes det fungerer utmerket. Har hatt litt vondt i korsryggen av og på, men ikke noe voldsomt. Mensblødningene mine er større (rettere sagt mensen varer litt lengre, og blødningen er svært kraftig samlet på færre dager enn tidligere, og resten av dagene bare litt), men har fått Cyklokapron (medisin som reduserer blødningene) fra legen, og det fungerer bra. 

Så fra min side anbefales kobberspiral :)

Skrevet

Har hatt både kobber- og hormonspiral, er uten tvil mest fornøyd med hormonspiralen! Hadde utrolig mye mensblødning og menssmerter med kobberspiralen, men hadde den i 5 år. Hadde litt hormonsvingninger de første 3 mnd etter jeg hadde satt inn hormonspiralen, samt ømme bryster. Utover det hadde jeg ingen mensblødninger i 3 år (!). Ble gravid 5 uker etter at jeg tok ut hormonspiralen ;)

Jeg er selv i begynnelsen av  30-årene.

Anonymous poster hash: 37219...954
Skrevet

Tusen takk for alle svarene!! :-)

Jeg må snart bestemme meg...

Om flere har erfaringer, så kom med det!! :-)

HI

Skrevet

.

Skrevet

Noen flere erfaringer i dag?

Skrevet

Jeg har hormonspiral for andre gang nå, og er VELDIG fornøyd. I en mnd eller to etter innsetting har jg hatt småblødninger og litt menssmerter. Deretter har jeg ikke hatt mensen eller noe av det som følge med, så lenge spiralen har vært på plass;-)

Anonymous poster hash: 9c838...b17

Skrevet

Hadde nok satset på sterilisering, hvis du er 100% sikker! Jeg ble gravid med kobberspiral. prøvde hormonspiral ved en senere anledning og den ble "støtt ut" av kroppen min, flaks jeg ikke ble gravid igjen...

Skrevet

Men ettersom jeg ikke er 100 % sikker, men ca 99% :wacko: , så høres sterilisering drastisk ut...

Tusen takk for svarene!! Tar GJERNE i mot flere!!

HI

Skrevet

En siste dytt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...