Gå til innhold

Tjene i tillegg til AAP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan noe om dette?

Jeg tenkte jeg skulle prøve å jobbe noen timer i uken, veilederen på Nav sa de trakk et visst beløp for hver time, Hvor mye er det?

De trakk det samme uansett hvor mye jeg har i timen...

Hva om jeg tjener 6-700 kr timen da?

Anonymous poster hash: 76ab2...08a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir trukket for de TIMENE du jobber, jobber du over 50% (om du går på AAP 100%) så får du ingenting av NAV. 

Anonymous poster hash: 4f2ff...c7b
Skrevet

Du blir trukket for de TIMENE du jobber, jobber du over 50% (om du går på AAP 100%) så får du ingenting av NAV. 

Anonymous poster hash: 4f2ff...c7b

På AAP kan du jobbe inntil 60%.

Anonymous poster hash: 86a01...890

Skrevet

Ja jeg skjønner det at man blir trukket en time, men hun jeg snakket med på nav svarte bare at de trakk en viss sum, ikke det jeg tok for tjenesten jeg selger. Så hvor mye trekker de for en time?

Skrevet

Det spørs hva som er din timesats...del din dagsats på 7,5, da finner du din timesats...jobber du to timer blir du trekt 2 ganger denne timesatsen :-)

Skrevet

Så hvis min timessats iflg nav er 97 kr, så trekker de det, mens jeg kan tjene hvor mye jeg vil den timen? Det høres usannsynlig ut.

Hva om jeg jobber 10 timer i uken og har 800 kr timen, da blir jeg meget sterk økonomisk om jeg skulle ha krav på det samme fra nav...

Skrevet

Så hvis min timessats iflg nav er 97 kr, så trekker de det, mens jeg kan tjene hvor mye jeg vil den timen? Det høres usannsynlig ut.

Hva om jeg jobber 10 timer i uken og har 800 kr timen, da blir jeg meget sterk økonomisk om jeg skulle ha krav på det samme fra nav...

Jo, det er akkurat sånn det er. De trekker den timelønnen de betaler deg, og du får i stedet den andre timelønnen. Jobber du f.eks. frivillig på et suppekjøkken, blir du trukketde timene, selv om du ikke tjener noe. Det handler jo om at du ikke skal ha AAP for de timene du er arbeidsfør, uavhengig av om timelønnen de få timene du klarer å jobbe er 2000 eller null.

Anonymous poster hash: a546d...d4d

Skrevet

Altså, du har jo ikke krav på det samme fra NAV, men de trekker deg i SIN timelønn, ikke krone for krone. For de fleste vil det derfor lønne seg å jobbe litt, siden NAVs timelønn naturlig nok er lav.

Anonymous poster hash: a546d...d4d

Skrevet

Det stemmer det. Og og man bare tjener de pengene og ikke jobber, blir man heller ikke trekt i aap.

Skrevet

Så fint da, da blir det mye penger fremover hvis jeg får delvis AAP og masse lønn :) 700 timen etter de har trekt beløpet sitt ca!

Skrevet

Så fint da, da blir det mye penger fremover hvis jeg får delvis AAP og masse lønn :) 700 timen etter de har trekt beløpet sitt ca!

Hore?

Anonymous poster hash: 37bd9...6bc

Skrevet

Utdannet til å hjelpe folk å gå ned i vekt, trenger du hjelp eller? Overvektige lar ofte frustrasjonene gå utover andre som du gjorde nå ;)

Skrevet

Utdannet til å hjelpe folk å gå ned i vekt, trenger du hjelp eller? Overvektige lar ofte frustrasjonene gå utover andre som du gjorde nå ;)

Hvordan i alle dager trakk du konklusjonen om at jeg fikk ut frustrasjon pga ett eneste ord? Interessant!

Ellers kunne jeg gjerne trengt hjelp til å gå ned i vekt ja, men høres ut som om du er for dyr for min lommebok.

Anonymous poster hash: 37bd9...6bc

Skrevet

Sorry, jeg skulle kanskje gjort det samme som deg og skrevet "feit?" Like dumt det som kommentaren din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...