Gå til innhold

Kan barn under 5 år ta skade av å skifte bosted hyppig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hyppig vil da si tre ganger i løpet av 3 år. Vi vurderer å finne et rimeligere sted å bo siden vi har dyr husleie, men venninen min mener vi bør bli værende fordi vi skader barnet dersom vi finner noe nytt ( såklart mer permanent).

Anonymous poster hash: 7814f...663

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan slade henne, stakkars barn. Har du tenkt på at det sikkert er tøft med en ny barnehage vært år og finne nye venner. Ikke ha en ordentlig tilhørighet til ett sted. Og hele tiden være usikker på om hun må flytte igjen. Nei tenk på barnet

Anonymous poster hash: 8a360...058

Skrevet

Hyppig vil da si tre ganger i løpet av 3 år. Vi vurderer å finne et rimeligere sted å bo siden vi har dyr husleie, men venninen min mener vi bør bli værende fordi vi skader barnet dersom vi finner noe nytt ( såklart mer permanent).

Anonymous poster hash: 7814f...663

Tror barn i barnehage har lettere å tilpasse seg enn eldre barn i skolen. Så nei. Mer skadelig å blakke seg selv på dyr husleie.. ( Been there)

Anonymous poster hash: 31c13...cbf

Skrevet

skade og skade....  det best er alltid å ha ett sted barn forholde seg til...men tror ikke det blir en stor "skade" ut av det. Så lenge hun trives og føler seg trygg. 

Anonymous poster hash: e58c0...511
Skrevet

ehm.. det er jo viktigere at dere finner en plass dere trives i forhold til miljø OG ikke minst utgifter.. da er det jo stor sjangs for at dere blir boende og barnet tilpasser seg det nye nå slik at det har venner ved skolestart og en fast skole.. vurderer du og flytte, gjør det før hun begynner på skolen.. og ikke tenk at det er skadelig nå, så må dere flytte om ett år pga økonomien.. !:))  barnet mitt har flyttet 3 ganger før fyllte fem år... barnet er like lykkelig som andre barna... de tilpasser seg så godt før skolestart;)

Anonymous poster hash: 8ab3e...8e6
Skrevet

Jo før jo bedre tenker jeg! Om dere vet at det blir på permanent basis denne gangen, så hadde jeg bare gått for det!

Skrevet

Jeg flyttet mye i mine første leveår, og jeg har nok tatt skade av det. Det er selvfølgelig ikke alle som gjør det. men jeg føler at jeg liksom ikke hører hjemme noe sted. Jeg har liksom ikke den samme tilknyttningen til steder som andre på min alder har. Jeg gikk i to forskjellige barnehager, og hadde en drøss med dagmammaer. Har gått på hele tre forskjellige barneskoler. Og det er noe som setter sine spor i ett lite barn. 

Men, så må jeg også legge til, at et barn har det ikke godt av å bo med stressa foreldre og dårlig råd heller. Dette er jo til syvende og sist dere som bestemmer dette selv. Bare pass på at det ikke blir like høy leie neste plass, for da står dere jo i fare for å måtte flytte en gang til.

Uansett.. Lykke til.. 

Gjest Skofantomet
Skrevet

Gjør det nå mens barnet enda er lite. Og finn et sted som du forhåpentligvis ikke trenger å flytte fra (evt holde deg innenfor et område du senere vil kjøpe).

Som hun over har jeg flyttet mye, feks gikk jeg i 3 forskjellige 1.klasser, og 6 skoler, overhodet ikke noe kjekt. Når andre spør meg hvor jeg er fra så blir jeg litt stresset, for jeg er jo fra over alt, er liksom ikke knyttet til noen plass, og har heller ingen barndomsvenner slik som andre.

Lykke til :)

Skrevet

Jeg flyttet mye i mine første leveår, og jeg har nok tatt skade av det. Det er selvfølgelig ikke alle som gjør det. men jeg føler at jeg liksom ikke hører hjemme noe sted. Jeg har liksom ikke den samme tilknyttningen til steder som andre på min alder har. Jeg gikk i to forskjellige barnehager, og hadde en drøss med dagmammaer. Har gått på hele tre forskjellige barneskoler. Og det er noe som setter sine spor i ett lite barn. 

Men, så må jeg også legge til, at et barn har det ikke godt av å bo med stressa foreldre og dårlig råd heller. Dette er jo til syvende og sist dere som bestemmer dette selv. Bare pass på at det ikke blir like høy leie neste plass, for da står dere jo i fare for å måtte flytte en gang til.

Uansett.. Lykke til..

Jeg flyttet aldri som barn, mine foreldre kjøpte hus like før jeg ble 1 år og solgte det for et par år siden, lenge atter at jeg flyttet ut. Allikevel har jeg aldri følt at jeg hørte til noe sted, så lenge jeg kan huske har jeg hatt lyst til å flytte på meg.

Folk er veldig forskjellige, og det viktigste er nok ikke å ha samme bosted, men å ha stabile omsorgsperson og mye kjærlighet. I grunn synes jeg at for mye stabilitet kan være nesten like skadelig, for man kan fort bli veldig var for endringer og det ukjente.

Anonymous poster hash: 71004...1a7

Skrevet

Kommer vel helt an på barnet. Ville nok prøvd å beholde bhg der hun går nå i så fall. Men hvis mulig ville jeg ventet med flytting til dere har en mer permanent løsning. Er jo slitsomt for alle i familien å flytte.

Anonymous poster hash: 2a096...d1d

Skrevet

Jeg flyttet aldri som barn, mine foreldre kjøpte hus like før jeg ble 1 år og solgte det for et par år siden, lenge atter at jeg flyttet ut. Allikevel har jeg aldri følt at jeg hørte til noe sted, så lenge jeg kan huske har jeg hatt lyst til å flytte på meg.

Folk er veldig forskjellige, og det viktigste er nok ikke å ha samme bosted, men å ha stabile omsorgsperson og mye kjærlighet. I grunn synes jeg at for mye stabilitet kan være nesten like skadelig, for man kan fort bli veldig var for endringer og det ukjente.Anonymous poster hash: 71004...1a7

Jeg har samme opplevelsen som deg, faktisk.

Anonymous poster hash: 2a096...d1d

Skrevet

Selvfølgelig! !!!!!!@!!

Anonymous poster hash: 4f324...efb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...