Dama på bygda Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Lenge siden dette her. Når jeg var 19 år jobbet jeg på Dolly Dimples på kjøpesenteret Kvadrat (Sandnes). Jobbet da dagtid. Utenfor var det et lekestativ for barna. I vinterferien la jeg og sjefen merke til at alltid når senteret åpnet var det en jente der, kanskje 7-8 år som var alene. La merke til henne for hun kom hele tiden å spurte hva klokken var, og om hun kunne få is fra isdisken. Jun satte seg også ved bordet til andre gjester, spesielt familier, og snakket om hvor sulten hun var. Hun hadde kun inneklær, og den ene dagen det regna hadde hun tatt en pose med hull og brukt som regnjakke. Den dagen vi faktisk skulle ringe Securitas på senteret så de kunne ringe politiet var hun ikke der mer. Men hun hang hos oss og det lekestativ dee hele uken. I høstferien såg vi plutselig når vi åpnet at en gutt var ved lekestativet alene. Maks 5 år gammel. Han var afrikansk. Han hadde klær etter været, sekk og niste med seg. Han var alene med lekestativet hele dagen (fram til ca 15.30). Dag nr to var det samme og vi gikk bort til han med en ballong, men fikk ingen kontakt så usikker om han kunne språket. Heldigvis der kom Securitas å hentet han å tok han til et lekerom de har. De skulle kontakte politiet og ta vare på han. Vi fikk ikke vite mer om den saken. Skjer sikkert ofte, men er rett og slett rystende at foreldre som har barn med skolefri, eller barnehagefri, vere alene på et digert kjøpesenter mens foreldrene jobber. At de lar de vere alene i det hele tatt. Gutten hadde med seg det han trengte for en dag med klær og niste. Selv om det ikke gjør saken bedre. Men den jenten som kom i tynne klær midt i februar og bare vaset rundt der alene, litt til og fra. Dette var i 2005/2006. Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men håper dette hører til sjeldenhetene.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 slik ser man ofte når man jobber på kjøpesenter desverre... Anonymous poster hash: b1621...e42
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Dette har du jo skrevet før her inne. Bare noen få dager siden. Hvorfor? Anonymous poster hash: 74fef...1f2
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Burde ikke dere som så det sagt ifra til noen tidligere enn dere gjorde? Anonymous poster hash: 7b56a...4e9
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 74fef...1f2 Kanskje for å få opp øynene til folk.. Eller nå ferm til de som gjør slik.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #7 Skrevet 8. juli 2013 Reagerer litt på at dere ventet en hel uke før dere aktet å gjøre noe med den jenta jeg da... Å se et barn være alene hele dagen, hver dag i en uke, uten å gjøre noe som helst? JA, foreldrene burde trå til her, men det er like ille at de som ser på, ikke gjør noe som helst for å stoppe det! Anonymous poster hash: b0726...ed0
Dama på bygda Skrevet 8. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 8. juli 2013 Jo burde det. Tenkte på det i ettertid. Som 19 åring i kassa på Dolly må jeg innrømme at jeg lot endel av ansvaret gå Ove til sjefen. Vi hadde travle dager så ikke sånn at ungene hang hos oss hele dagen, men som sagt vi så jo at de var der mesteparten. Skrev innlegget på nytt for å se om det var mer respons å hente, eller kanskje noen med lignende erfaringer. Ikke mer enn det jeg ville.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #9 Skrevet 8. juli 2013 Her har du vært et rimelig dårlig medmenneske, du skulle reagert for lengst. Anonymous poster hash: ef2a8...b92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå