Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Jeg blir veldig sur når noen legger ut bilder av meg. Spesielt nå når jeg er gravid. Jeg har lagt på meg mye, og er ikke komfortabel med kroppen min. Men allikevel presterer folk å legge ut bilder av meg. For det første sier jeg alltid klart ifra at jeg ikke ønsker å bli tatt bilde av. Både når jeg er gravid og når jeg ikke er det. For det andre ber jeg dem ikke legge ut bildene på facebook/instagram eller på internett generelt. Profilen min er veldig privat. Eneste bildene jeg har lagt ut av meg selv er profilbildet mitt og 4-5 andre bilder fra bryllupet til meg og min mann, og ikke hele vennelisten min har tilgang til alle bildene engang. Allikevel gang på gang må jeg enten fjerne tagger av meg (ønsker ikke å ha så mange bilder av meg selv på profilen, eller at de er søkbare med mitt navn), eller rapportere til facebook at bildet bør fjernes. Nå er jeg inne på facebook 1 gang i uken, så ofte får bildene lagt der en stund før jeg får gjort noe med saken. Da med kommentarer eller likes. Noe jeg er svært ukomfortabel med. Jeg har ingen ønsker om at andre skal se bilder hverken av meg, min mann (han liker det heller ikke) eller barna våre. Dersom noen virkelig ønsker og har interesse av å se bildene, så får de heller komme hjem til meg og bla i fotoalbumene våre. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men det er nok flere enn meg som føler det slik. Anonymous poster hash: dcccb...6d7
Gjest Julia1984 Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 Huff, skjønner deg på en måte - men det må være så slitsomt å være så sint hele tiden. Det går nok bra skal du se!!
DaTuMa Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Jeg er også sånn. Du kan gjøre sånn at bilder tagget av deg kun vises til deg, ingen av dine venner eller venners venner. Du må jo også godkjenne taggen før bildet blir synlig hvis du velger å vise det.
Gjest Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 Du kan jo gjøre det slik at folk IKKE får tagget deg da Gå inn på innstillinger eller hva nå det heter. Personvern heter det kanskje
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Kan du ikke ha dette innlegget som status da? Da bør noen ta hintet Anonymous poster hash: aa680...892
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 Huff, skjønner deg på en måte - men det må være så slitsomt å være så sint hele tiden. Det går nok bra skal du se!! "Sint hele tiden". Ja jøss, for jeg henger hele dagen inne på facebook og jakter på folk som kan ha et bilde av meg. Som regel oppdager jeg ikke at det er bilder av meg før de blir tagget av andre, da jeg som sagt er der kun en gang i uken. Og i det siste har det blitt kanskje 5-6 bilder i løpet av 2 måneder. Selvfølgelig blir jeg sint når jeg oppdager det. For det første er det jo ikke lov å legge ut bilder av personer som ikke har godkjent det. Men det er ikke slik at jeg er sint hele tiden. I dag var jeg sint fordi noen har lagt ut et svært uflatterende bilde av svære gravide meg som bøyer meg fremover og skjærer en grimase. Det sier jo seg selv at jeg ikke vil ha bildet der, og en hver med iq på over 70 ville latt vær å legge ut slike bilder. Jeg har veldig problemer med å delta i sosiale sammenhenger til vanlig, og når jeg først gjør det så er det like skuffende i etterkant at en eller annen idiot mangler respekt for mitt ønske om å ikke bli publisert. Anonymous poster hash: dcccb...6d7
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #7 Skrevet 8. juli 2013 Jeg bare sletter det andre legger ut av meg, og gjør så de ikke kan tagge meg. Man velger selv hvilke bilder av en som skal ligge på nett. Det skal ikke andre avgjøre! Anonymous poster hash: 8a42f...67c
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #8 Skrevet 8. juli 2013 Jeg bare sletter det andre legger ut av meg, og gjør så de ikke kan tagge meg. Man velger selv hvilke bilder av en som skal ligge på nett. Det skal ikke andre avgjøre! Anonymous poster hash: 8a42f...67c Så enkelt er det jo ikke. De kan jo legge ut bilde av deg uten og tagge deg, og da har du ingen kontroll over hva som ligger ute Anonymous poster hash: cf737...af4
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #9 Skrevet 8. juli 2013 Synes det er skikkelig frekt å legge ut bilder av andre uten at du har gitt tillatelse.. Hva slags venner er det egentlig..? Anonymous poster hash: b9080...d11
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #10 Skrevet 8. juli 2013 Synes det er skikkelig frekt å legge ut bilder av andre uten at du har gitt tillatelse.. Hva slags venner er det egentlig..? Anonymous poster hash: b9080...d11 Det er ikke venner, det er venners venner, og dermed oppdager jeg dette tilfeldig ved tagging, eller at venner har kommentert det :-S Anonymous poster hash: dcccb...6d7
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #11 Skrevet 8. juli 2013 Det er ikke lov å legge ut bilde av andre. Hadde sendt en melding til vekommende og sagt at jeg vil at bildet skal fjernes, og at h*n ikke får legge ut bilder av deg. Anonymous poster hash: 7a442...f81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå