Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Eldre bil, kun ansvarsforsikring. Bilen lånes ut, sjåføren krasjer, og det er hans feil. Bilen får store skader, men blir ikke totalvrak, men skadene er dyyyre (men mindre enn verdi av bil). Hvem betaler? Eier eller sjåfør? Anonymous poster hash: 8b964...d50
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 Den som kjørte selvsagt, ødelegger man noe man låner må man da erstatte. Regner med at personen også visste at det kun var ansvarsforsikring. Hadde personen som lånte bilen min på noen måte prøvd å snike seg unna å gjøre opp for seg hadde denne personen vært ute av mitt liv Anonymous poster hash: 85f3b...da1
Gjest hipsta please Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Spørs om det ikke er eier som er ansvarlig, men moralsk er det mest riktig at sjåfør dekker skadene. Som skrevet over, man reparerer det man ødelegger, spesielt om det ikke engang tilhører deg!
valkyrien Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 Hadde jeg krasjet en annens bil, så hadde jeg erstattet den. Juridisk sett er det vel bileiers ansvar.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Jeg hadde forventet å få beskjed dersom det ikke var kaskoforsikring på en bil. Og da hadde jeg personlig ikke lånt den... Men i et sånt tilfelle ville jeg nok både som eier og sjåfør tilbudt meg å betale... Jeg orker ikke å la noe så teit som penger gå utover vennskap. Anonymous poster hash: 1233d...f85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå