Gå til innhold

Krasje en annen sin bil.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldre bil, kun ansvarsforsikring.

Bilen lånes ut, sjåføren krasjer, og det er hans feil.

Bilen får store skader, men blir ikke totalvrak, men skadene er dyyyre (men mindre enn verdi av bil).

 

Hvem betaler?

Eier eller sjåfør?

 

Anonymous poster hash: 8b964...d50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som kjørte selvsagt, ødelegger man noe man låner må man da erstatte. Regner med at personen også visste at det kun var ansvarsforsikring.

 

Hadde personen som lånte bilen min på noen måte prøvd å snike seg unna å gjøre opp for seg hadde denne personen vært ute av mitt liv



Anonymous poster hash: 85f3b...da1
Gjest hipsta please
Skrevet

Spørs om det ikke er eier som er ansvarlig, men moralsk er det mest riktig at sjåfør dekker skadene. Som skrevet over, man reparerer det man ødelegger, spesielt om det ikke engang tilhører deg!

Skrevet

Hadde jeg krasjet en annens bil, så hadde jeg erstattet den.

 

Juridisk sett er det vel bileiers ansvar.

Skrevet

Jeg hadde forventet å få beskjed dersom det ikke var kaskoforsikring på en bil. Og da hadde jeg personlig ikke lånt den... Men i et sånt tilfelle ville jeg nok både som eier og sjåfør tilbudt meg å betale... Jeg orker ikke å la noe så teit som penger gå utover vennskap. 



Anonymous poster hash: 1233d...f85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...